Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Barton_ » czw sty 21, 2016 19:25

Czyli umycie i sprawdzenie, która złączka puszcza?


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: wesol » czw sty 21, 2016 20:31

Tak.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

januss73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 13, 2018 13:07

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: januss73 » sob sty 13, 2018 13:23

Witam Wszystkich.

Mam mały problem. Po wymienie turbinki w 1.9TDI BLS na regenerowaną słychać głośne gwizdanie przy dodawaniu gazu. Gwizd jest tym głośniejszy im niższy bieg, czyli najgłośniej na jedynce, najmniej słychać na piątce. Po nabraniu obrotów gwizd ustaje i auto normalnie ciągnie. Ponowny gwizd pojawia się głównie po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu. Czytałem, że zwykle powodem są nieszczelności i faktycznie w kabinie czułem spaliny więc kazałem mechanikowi wszystko sprawdzić. Pouszczelniał co znalazł, ale jak gwizdało tak gwiżdże, wnioskuję więc że to jednak turbina, tak mi też mechanik powiedział. Zauważyłem też że po dodaniu gazu auto zamula. Kiedy gwizd ustanie ciągnie normalnie. Przy normalnej jeździe gwizd ustaje tak od 2000rpm. Przy czym jak puszczę gaz i gwałtownie dodam potrafi też zagwizdać na wyższych obrotach. Podjechał bym do zakładu w którym nabyłem turbinkę, ale jestem w pracy za granicą, dlatego postanowiłem zaciągnąć informacji na forum. Czy możliwe jest, że turbina jest źle wyregulowana? Wydaje mi się że gwiżdże podczas przymkniętych kierownic a gdy ciśnienie wzrośnie i kierownice się otworzą wszystko jest OK. To taka moje teoria, czy słuszna tego nie wiem?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: wesol » sob sty 13, 2018 16:17

Nikt ci nie odpowie na to pytanie bo nikt tu Kaszpirowskim nie jest. Tak sie aut nie naprawia. Ci co regenerowali sie nie przyznaja ze cos jest nie tak z turbina. Ja natomiast na takie sprawdzania mechanikow nie patrze i nie wierze puki sam nie sprawdze. Moze byc jakas nieszczelnosc albo faktycznie regeneracja skopana. Pewnie jak cie zaoytam na jakiej marki czesciach zostala wykonana ta regeneracja to nie bedziesz wiedzial. Czyli ta rozmowa nie ma sensu.
A przyczyna rownie dobrze moze byc nieszczelnosc na rurce od tyrbo do chlodniczki egr.

Przestan gdybac na forum tylko pod auto zerknij bo tam lezy odpowiedz na ten problem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

januss73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 13, 2018 13:07

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: januss73 » ndz sty 14, 2018 12:08

Gdybym miał taką możliwość, czyli kanał pewnie bym tak zrobił. Jak pisałem, jestem za granicą, i pytam, bo nie wiem czy jazda z taką usterką jest bezpieczna, a tutejsi mechanicy pewnie by mnie z torbami puścili.
Co do części zakład zarzekał się że robią na Mellet, nie był to zakład najtańszy, i nie znalazłem w sieci żadnych negatywów o nich.
Nie wiem czy to coś pomoże, nagrałem filmik z zachowania się auta w czasie jazdy.

https://youtu.be/94KNeX07EJ0



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: wesol » ndz sty 14, 2018 17:11

No skoro pracujesz tam to tez i zarabiasz odpowiednio. No nic Jak tam sobie wolisz. Kazdy by chcial zarabiac jak w usa a wydawac pieniadze jak na Ukrainie. Nikt sci nie powie ze zepsulo sie X i trzbea to wymienic i po temacie bo tak sie nie naprawia aut. Tak to by sprzataczka z marketu naprawiala auta. Trzeb byc przy aucie, pare rzeczy wyeliminowac z potencjalnego podejrzenia. Ty natomiast nie chesz badz nie potrafisz cokolwiek sprawdzic wiec nie wiem jak ci pomoc. Udaj sie do mechanika i niech on robi robote. Nad chirurgiem tez nie stoisz jak ma ci wyciac wyrostek co nie. Zdajesz sie naniego jak na fachowca.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości