Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tektronic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 14:50
Lokalizacja: Brzezinko (kuj pom)

Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

Post autor: Tektronic » wt gru 19, 2017 10:25

Cześć :)

Mam zamiar zamontować w swoim AAZ kolektor z klapą gaszącą jako że akurat trafiła mi się taka (074129637C) od 2.5R5 TDI, podobno coś tam ciekło, mechanicznie wszystko jest sprawne. Czytałem gdzieś że są dwa rodzaje rozstawów śrub montażowych i tu moje pytanie czy taka przepustnica będzie współgrała z kolektorem od AWX ?, zauważyłem też kolektory, które mają wlot z lewej lub prawej strony, czy ma to różnicę w typie mocowania klapy do kolektora ?

Myślę też w przyszłości nad przepustnicą elektromechaniczną jak w nowszych 1.9 i 2.0TDI, czy taka przepustnica sterowana jest w pełni analogowo stanem niskim lub wysokim ? , jaki rodzaj kolektora byłby kompatybilny z elektromechaniczną przepustnicą 1.9 jak i 2.0TDI jak i pneumatyczną? ,nie biorę pod uwagę przepustnic w których uszkadzał się plastikowe koło zębate napędzające ramie przepustnicy.

Pamiętam,że w którymś silniku benzynowym ,bodajże TSI/TFSI była odma wyprowadzona nie do dolotu a na zewnątrz przez co dolot był suchutki, jaki to dokładnie był typ silnika ? (chyba że się mylę i wszystkie są na mokrych odmach :kac: ) chciałbym zrobić takową u siebie.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

Post autor: kret077744 » wt gru 19, 2017 21:37

Klapa klapą, ale sterowanie do klapy musisz ogarnać.

Klapa gasząca.

Nie bede ukrywał że patrzyłem na średnice i cene, ową kupiłem za 23zł z wysyłką :bigok:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dla lepszego domykania należy lekko podgiąć ogranicznik:

Obrazek
Obrazek


Troche dopolerowałem.

Obrazek


Sam dorobiłem flanszę, dospawam do niej kawałek rury z karbem żeby połączyć z silikonem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sterowanie
Jak zrobić żeby po zgaszeniu był jeszcze przez chwile jakiś plus ?
Trudno coś gotowego znaleźć.
Gdzieś na forum elektrody doczytalem że w analogowych alternatorach wyjscie na diode zmienia biegun. Gdy przekręcimy stacyjke od alternatora do diody idzie minus a od drugiej strony jest plus dlatego świeci ładowanie, jak odpalimy to regulator napięcia zamienia minus na plus i dioda przestaje świecić.
Także po zgaszeniu na tym kabelku pojawia się masa.
Kupiłem przekaźnik czasowy od 0 do 20s, załączany masa. Przekaźnik wykona cykl i się wyłączy, mimo że masa zostaje. Dopiero po odpaleniu minus zamieni sie na plus, i bedzie gotowy na nowy cykl.
NA sterowaniu dałem diode prostowniczą, mimo że przekaźnik nie reaguje na plus na sterowaniu wolałem zablokować jego dopływ.
Elektrozawórek standardowy.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gotowa wiązka - plus z aku, minus z aku, sterowanie z alternatora,

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Klapa od sdi nie dawała rady (nie jest w pełni szczelna i nie gasi silnika :grin: ) ori z tdi 130koni gasi silnik bez problemu. Dodatkowo pasowała mi na śruby w kolektorze z AWX, tylko trzeba było dospawać kawałek rury z karbem na kolanko silikonowe.
Do sterowania został dołożony przekaźnik podtrzymujący napięcie na pompie wtryskowej przez 2-3s po zgaszeniu. JEst to idealne zgranie czasowe z klapką.
Natomiast sterowanie masą z alternatora zostało zastąpionie kabelkiem od elektrozaworu pompy wtryskowej - tutaj tez sie robi masa po zgaszeniu. Z alternatora cięzko było wyrwać mase skoro silnik chodził jeszcze 2-3s, wiec zgasł i dopiero klapa mi włączała, teraz jak zgasze to jeden przekaźnik 2-3s podtrzymuje prace silnika i wtym czasie drugi przekaźnik dostaje mase i załącza elektrozawór i klapa gasi silnik.
Rozwiązanie idealne, zgrywa sie jak trzeba.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gaszenie klapą
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pK-o5G25KEA[/youtube]

Gaszenie bez klapy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8ysb4duaNvw[/youtube]


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tektronic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 14:50
Lokalizacja: Brzezinko (kuj pom)

Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

Post autor: Tektronic » śr gru 20, 2017 05:05

Sterowanie zostawiam sobie na koniec, bo i tak nad gaszeniem będzie czuwał układ od stacyjki z A8mki :bajer: , układ ten będzie wiedział czy silnik jeszcze pracuje i nie powinno być problemu ze sterowaniem klapą.

Fajnie byłoby mieć elektroniczną, ale nie wiem jaki kolektor podszedłby. Ta co mam pewnie z AWX by grała ale też nie mam pewności, muszę pomierzyć rozstawy. Czy da się zdjąć kolektor bez ściągania turba (KKK K03) ?

Zastanawiam się też jak rozwiązać orurowanie, na razie mam kolektor zwrócony w stronę rozrządu, AWX ma w prawą stronę i zastanawiam się czy da się na oryginalnych rurach zrobić taką pętlę wstecz do turba bym nie musiał teraz zakładać kolektora "lewego" i zamieniać go potem na "prawy" by zamontować IC, a tak tylko pyk inna rura i gitara :hmm:
Obrazek



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

Post autor: kret077744 » śr gru 20, 2017 11:48

Rury prowadzisz wg własnego uznania. Dostępnych jest wiele silikonów, jak i nierdzewnych elementów do budowy tego typu dolotu.
polecam strone :
http://fmic.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tektronic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 14:50
Lokalizacja: Brzezinko (kuj pom)

Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy

Post autor: Tektronic » śr gru 20, 2017 15:38

Właśnie chciałbym uniknąć tego typu kolanek i rur, choć wiem że technicznie było by super i też prościej to bardzo zależy mi na wyglądzie jak z fabryki :bajer:

Chyba że tymczasowo zbudowałbym sobie taki dolot a później robił po fabrycznemu , to w sumie kilka elementów



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 187 gości