Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » śr lis 14, 2007 08:11

rojbert pisze:
grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw

a co trzeba zmienić w sofcie? i jak chce zwiększyć moc? ma hamownie? trochę ryzykowne ale zrobił juz komuś takie zwiększanie mocy?



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » śr lis 14, 2007 08:51

aadasiek pisze:
rojbert pisze:
grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw

a co trzeba zmienić w sofcie? i jak chce zwiększyć moc? ma hamownie? trochę ryzykowne ale zrobił juz komuś takie zwiększanie mocy?
mówił ze coś w oprogramowanieu trzeba zmienić ale szczegółów nie zdradził
a co do zwiększenia mocy to na pewno bez hamowni



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr lis 14, 2007 09:53

rojbert pisze:
grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw
chip by allegro...nice :helm:
kilka razy w tygodniu dostaje maile żeby porównać oryginalny soft z ich "chipem" czy jest bezpieczny itp. bo z tyłu dymi...


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lis 14, 2007 10:12

mirass pisze: chip by allegro...nice :helm:
kilka razy w tygodniu dostaje maile żeby porównać oryginalny soft z ich "chipem" czy jest bezpieczny itp. bo z tyłu dymi...
Do mnie nie wysylaja....buuuuu :rotfl: :rotfl:

A tak na serio to 400zl za przyzwoicie zmodyfikowany program ( za taki uwazam bezpieczny i bez szalenstw z malym dymieniem) to OKAZJA jak cholera. Pytanie czy taki wlasnie dostaniesz. Bo jak dostaniesz wykrecony na max z dowaleniem paliwa z samego dolu to moze sie okazac ze po pierwszej ostrzejszej jezdzie cos piardutnie :chytry:
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 18:44 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » śr lis 14, 2007 11:14

mirass pisze:
rojbert pisze:
grinio pisze:A na pewno odłączyłeś właściwy??
Są dwa czujniki czteropinowe i na wężu łączącym chłodnice z głowicą, pewnie odpiąłeś czujnik który jest w połowie węża idącego z chłodnicy do głowicy :))
Trzeba wypiąć czujnik który jest zaraz przy głowicy jest do niego trudny dostęp bo jest pomiędzy przewodami wysokociśnieniowymi do wtryskiwaczy. Odepnij ten przy głowicy i spróbuj odpalic
Pozdrawiam
znalazlem gościa w mojej okolicy który moze mi pomóc w rozwiązaniu mojego problemu.
mówi ze trzeba coś w sofcie zmmienić i chce za taką operację 400zł, przy okazji zaproponował mi zwiększenie mocy w tej cenie.
w zwiazku z tym mam pytanko co sadzicie o takiej operacji jakie sa wasze opinie za i przeciw
chip by allegro...nice :helm:
kilka razy w tygodniu dostaje maile żeby porównać oryginalny soft z ich "chipem" czy jest bezpieczny itp. bo z tyłu dymi...
Ja już to przeżyłem i Wiem że te 400 to wywalona kasa w błoto przynajmniej w moim przypadku :) Niby soft z niemieckiej firmy, pod dany sterownik itd. itp.... no i gwarancja 36m-cy, a jak napisałem do gościa że mi sie coś nie podoba to on na to że widocznie tak ma byc :okej: hehe SZKODA KASY na takie wynalazki
pozdrawiam

ps może ktoś jest zainteresowany kupnem chipa pod AFNa nr sterownika 0 281 001 736 nr kości 356 005 i 356 006 oddam za 50% ceny tj 200pln ??
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 11:19 przez grinio, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » śr lis 14, 2007 11:21

grinio zgodzę sie z Torba
lepiej poczekaj trochę zbierz trochę więcej kasy i zrób to w jakiejś firmie gdzie wiedza co robią i mogą to sprawdzić



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » śr lis 14, 2007 15:15

Na pewno wypioles odpowiedni czujnik? On jest koloru czarnego z zoltym ringiem wokol. Problem z odpalaniem cieplego AFN to "nadgorliwosc projektantow vw" i ich oryginalnego softu. W skrocie silnik odpala po przekroczeniu +/- 250 obr/min. Taka "korekta" softu to 1min roboty jesli ma sie vaga.



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » śr lis 14, 2007 15:48

DaroS pisze:Na pewno wypioles odpowiedni czujnik? On jest koloru czarnego z zoltym ringiem wokol. Problem z odpalaniem cieplego AFN to "nadgorliwosc projektantow vw" i ich oryginalnego softu. W skrocie silnik odpala po przekroczeniu +/- 250 obr/min. Taka "korekta" softu to 1min roboty jesli ma sie vaga.
a możesz coś więcej napisać o tym problemie czym on jest spowodowany no i wspomnij coś o sofcie co zrobic aby było dobrze



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lis 14, 2007 18:31

DaroS pisze:Na pewno wypioles odpowiedni czujnik? On jest koloru czarnego z zoltym ringiem wokol. Problem z odpalaniem cieplego AFN to "nadgorliwosc projektantow vw" i ich oryginalnego softu. W skrocie silnik odpala po przekroczeniu +/- 250 obr/min. Taka "korekta" softu to 1min roboty jesli ma sie vaga.
Vagiem ruszysz tylko dawke i kat o włos... a to czasem wystarcza na kilka tys km.
Zmiana map w sofcie starczy do momentu fizycznej agonii pompy.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » śr lis 14, 2007 18:39

Vagiem ruszysz tylko dawke i kat o włos... a to czasem wystarcza na kilka tys km.
Zmiana map w sofcie starczy do momentu fizycznej agonii pompy.
Bez ruszania dawek i kata wtrysku da sie to zrobic poprzez zmiane softu przez vag. Jakos 2tyg temu zrobione w AFN znajomego. Pali od kopa. Porada jest tu na forum.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 18:44 przez DaroS, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: szadrak » sob wrz 18, 2010 21:10

Może mnie ktoś naprowadzi: jak popada deszcz i auto stoi ze 2 dni nie jeżdżone to nie chce palić od razu. Tylko musze kręcić rozrusznikiem z 4-5 s. I tak samo na rozgrzanym silniku. Jak zapalam silnik to,chyba przez to długie kręcenie,zapala się kontrolka od ESP. Z kolei wystarczy 2-3 dni słoneczne i pali można powiedzieć na dotyk. NIe wiem od czego zacząć. Gdzieś wyczytałem na forum (teraz już nie umiem znaleźć), że może być jakaś kostka pod szybą która może być wilgotna. Może ktoś kto miał podobny przypadek się wypowie. Wiem, że trzeba VAGA podpiąć ale ja go nie mam.
Chce pojechać do jakiegoś mechanika ale wolałbym już coś wiedzieć, zeby mnie nie naciągnął na wymiane czegoś co nic nie pomoże



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: majuDJ » śr lis 15, 2017 17:25

Odkopuje temat

Odkopuje temat.

Mam problem w swoim Audi A3 8P 1.9TDI BKC z odpalaniem na ciepłym. Rano odpala na zimnym od strzała, a na ciepłym 4-5 kręceń rozrusznikiem. Tak jak opisane to jest w temacie użytkownika z golf forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=266408" onclick="window.open(this.href);return false;

"Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji temp cieczy i obr.

Ale dobry aku i reanimacja rozrusznika pomaga na...rok...moze pol (z doswiadczenia)

Mykniecie w dawkach skutkuje na znacznie dluzej i nie wymaga wymiany jeszcze sprawnego akumulatora na drugi ciut sprawniejszy"



"Nie dziwię się, bo w VW Kulikowski w moim Mk5 walczyli z tym problemem i niestety sobie nie poradzili, dopiero zmiana map startowych w ECU u tunera rozwiązała problem definitywnie, z przypadkami którymi się spotkałem osobiście w MK5 a nawet MK4 zawsze problem znikał po zmianie map startowych"



 Dostałem odpowiedź od uczciwego znanego tunera:

"Na 1000000000000% nie jest to restrykcyjna mapa dawki rozruchowej. Jest to ustawione po to aby silnik nie odpalił zalewając się detonacyjnie niszcząc układ korbowy a zwłaszcza panewki bez filmu olejowego a prawdziwą przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe. Reanimacja to nie akumulator i rozrusznik ale przede wszystkim przewody do rozrusznika i masowy. Czy ktoś z tych mądrali zmieniał tą mapę w nowym pojeździe bo nie chce odpalać? Lub po roku pojawiał się problem? Pytanie retoryczne. Oczywiście że nie. Ale reasumując jeśli wiedząc to wszystko chce pan obciążać panewki korbowodowe bez oleju wysoką dawką to zapraszam u nas"

Co sądzicie o tym? Lepiej podjechać do firmy która się specjalizuje w regeneracji rozruszników?



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: kamikaze. » czw lis 16, 2017 11:39

Coś w tym jest na pewno, przerabiałem temat u siebie. Przy zamianie map dowiedziałem się, że nie wszystkie wersje miały obcięte dawki startowe. U mnie do ALH została wgrana mapa z innego TDI na pompie i pali od tego momentu idealnie. W teorii silniki prawie takie same, Ale fabryka dała inne mapy. Może w grę wchodzi również różna wytrzymałość kół dwumasowych w poszczególnych modelach. Co do rozrusznika. Samo oczyszczenie i wymiana szczotkotrzymacza daje bardzo dużo, szczególnie przed zimą polecam regenerację jeśli nie kręci jak trzeba. Hmm co do dawek, przecież programowo się ruszy tylko dawkę dla ciepłego silnika, zimny będzie miał identyczną dawkę lub podobną a wtedy raczej silnik dostaje po głowie najbardziej ;) Tuner mi powiedział, że głównie chodzi o dwumas, dlatego te dawki dla ciepłego są obcinane. Co do układu korbowo tłokowego to nie jestem pewien, ale moim zdaniem na ciepłym różnica dla silnika będzie znikoma jeśli troszkę więcej paliwa dostanie przy rozruchu. Może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat.



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Cięzko odpala gdy jest rozgrzany, zimny pali od razu

Post autor: majuDJ » czw lis 16, 2017 16:10

Dlatego też chyba pojadę w pierwszej kolejności sprawdzić akumulator, przewody, rozrusznik. Zna ktoś dobrą firmę w Warszawie zajmującą się rozrusznikami?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 185 gości