Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razor1711
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn maja 24, 2010 15:58
Lokalizacja: Włocławek

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Razor1711 » śr paź 04, 2017 16:42

Witam. Pacjent GOLF IV 1.9 TDI 110 km na pompie. Otóż od jakiegoś czasu borykam się z problemem temperatury powyżej 90ciu stopni. Otóż jadąc pod górę, piłując go, po prostu od razu wskakuje na 110 stopni i pewnie dalej by rosło, gdybym na to pozwolił. Dodam, że nagrzewnica w tych momentach wgl nie daje ciepła. Trzeba kręcić auto powyżej 3 tysięcy obrotów, żeby puściła ciepłe powietrze, po około pół minuty spowrotem nawraca do chłodnego mimo, ze golf się gotuje bądź utrzymuje 90 stopni. Wąż od chłodnicy jest twardy, otwierając wlew do płynu wąż ustępuje, zaś w zbiorniczku samego płynu- ewidentnie widać bąbelki podczas pracy motoru. Miałem już problem z przegrzewającym się golfem więc uszczelke wypluł i została wymieniona przez fachowca, w międzyczasie zostały wymienione dwa termostaty. Bez skutków. Dodam, ze w oleju brak płynu chłodniczego. Mam nadzieję, że macie większe doświadczenie (oby nie na swoich pojazdach) i wskażecie trafne sugestie. Z góry dzięki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: ROBAL_26 » śr paź 04, 2017 18:33

Razor1711, możliwe że układ jest zapowietrzony ,jakiego producenta były poprzednie termostaty ???


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Garrison » śr paź 04, 2017 19:09

Wentylatory się koledze w ogóle załączają?



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: hak64 » śr paź 04, 2017 19:18

Możliwe, że układ chłodzenia jest zasyfiony i masz utrudniony obieg płynu. W takich sytuacjach czasami pomaga płukanie układu, a czasem konieczna jest wymiana chłodnicy i nagrzewnicy (zwłaszcza jeśli ktoś kiedyś zapodał uszczelniacza).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Razor1711
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn maja 24, 2010 15:58
Lokalizacja: Włocławek

Re: Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Razor1711 » śr paź 04, 2017 19:48

ROBAL_26 pisze:Razor1711, możliwe że układ jest zapowietrzony ,jakiego producenta były poprzednie termostaty ???
Termostaty były wahlera.



Piotrekx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 14, 2014 10:46

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Piotrekx » śr paź 04, 2017 20:46

Sprawdź pompę wody, ewentualnie jeszcze drożność wszystkich węży gumowych - u mnie przyczyną braku grzania na wolnych był zagięty wąż pomiędzy blokiem a nagrzewnicą



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: 21Golfista21 » śr paź 04, 2017 21:51

sprawdź, pompę wody. ale jak masz twarde węże to raczej upg. głowica wogóle sprawdzana na szczelność? planowana w zakładzie czy na stole w domu? a nagrzewnica będzie kamieniem zabita i obiegu nie ma przez całość nagrzewnicy tylko górą.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Razor1711
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn maja 24, 2010 15:58
Lokalizacja: Włocławek

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Razor1711 » śr paź 04, 2017 22:30

Rozrząd był wymieniany razem z pompą miesiąc temu zaraz przy planowaniu głowicy na maszynie w zakładzie wraz z pełnym czyszczeniem.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: Garrison » czw paź 05, 2017 13:47

A co z wiatrakami, o które pytałem? :D



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Po wymianie uszczelki, golf wciąż się gotuje.

Post autor: iNitiaL » czw paź 05, 2017 15:32

Ja proponuję tak: wyjmij w ogóle termostat i sprawdź co się dzieje. Będziesz miał cały czas otwarty duży obieg, to da Ci jakąś wiedzę bo termostat jest pierwszym podejrzanym. Wahler nie wahler, miałem 2 miesiące i się zaciął, zmieniłem na Behr'a więc spróbuj. Na trasie nie powinien się zagrzać w ogóle, silnik powinien być wychłodzony.

Potem co się dzieje na postoju czyli jak pytał kolega Garrison - wiatrak działa? Jeżeli tak to przy jakiej temperaturze silnika się włącza? Może być walnięty (najczęściej) termoprzełącznik wentylatora wkręcony w chłodnicy. Wiatrak sprawdzisz odpinając z niego wtyczkę i mostkując styki kawałkiem kabla.

Co do bąbelków w układzie chłodzenia to 21Golfista21 napisał coś ważnego. Jeżeli miałeś już przegrzany motor mogło dojść do pęknięcia głowicy. Jeżeli robiłeś sam i zawiozłeś tylko do planowania bez sprawdzenia na szczelność to hmm mogą być przedmuchy spalin do układu chłodzenia przez co ten jest zapowietrzony bąbelkami spalin i niewydajny a nagrzewnica zapowietrzona...


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości