1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Cześć
Wrócił do mnie problem, który wiosną chyba mechanik rozwiązał. Chyba bo zrobiło się ciepło i silnik odpalał od kopa. Teraz jak temp spadają rano do 10 stopni to auto rano nie odpala już od kopa. Najlepiej trzeba poczekać aż kilka razy piknie kontrolka niezapiętych pasów (tak ze 4x) i trochę lepiej odpala. Jak odpalę od razu po zgaszeniu kontrolki świec to kręcę tak ze 3 sekundy zanim zaskoczy.
Wiosną chyba było coś modzone w przekaźniku świec żarowych ale chyba teraz świece żarowe w silniku i tak nie pracują więc to chyba nie problem. Kąt wtrysku chyba nie uległ zmianie od wiosny.
Jestem chwilę przed wymianą filtra paliwa (20 tys nalatane). Zaraz będzie wymieniony. Czujnik temperatury cieczy jak sprawdzałem vagiem na rozgrzanym silniku to pokazywał prawidłowe wartości w blokach licznika i silnika. Błędów na kompie brak.
Co warto sprawdzić ? Od czego zacząć? Czytałem coś o cofającym się paliwie. Jak 2 dni auta nie odpalałem to objawy opisane powyżej były znacznie bardziej nasilone. Jak mam sprawdzić czy paliwo jest cofnięte? Czy gdy paliwo się cofnie to przewód przeźroczysty idący do pompy miałbym pusty?
Mam chyba sprawny akumulator w garażu w zapasie więc mógłbym go podmienić ale ten obecny jak sprawdzany był wiosną to miał chyba 85% sprawności czy jakoś tak więc powinien być sprawny.
Wrócił do mnie problem, który wiosną chyba mechanik rozwiązał. Chyba bo zrobiło się ciepło i silnik odpalał od kopa. Teraz jak temp spadają rano do 10 stopni to auto rano nie odpala już od kopa. Najlepiej trzeba poczekać aż kilka razy piknie kontrolka niezapiętych pasów (tak ze 4x) i trochę lepiej odpala. Jak odpalę od razu po zgaszeniu kontrolki świec to kręcę tak ze 3 sekundy zanim zaskoczy.
Wiosną chyba było coś modzone w przekaźniku świec żarowych ale chyba teraz świece żarowe w silniku i tak nie pracują więc to chyba nie problem. Kąt wtrysku chyba nie uległ zmianie od wiosny.
Jestem chwilę przed wymianą filtra paliwa (20 tys nalatane). Zaraz będzie wymieniony. Czujnik temperatury cieczy jak sprawdzałem vagiem na rozgrzanym silniku to pokazywał prawidłowe wartości w blokach licznika i silnika. Błędów na kompie brak.
Co warto sprawdzić ? Od czego zacząć? Czytałem coś o cofającym się paliwie. Jak 2 dni auta nie odpalałem to objawy opisane powyżej były znacznie bardziej nasilone. Jak mam sprawdzić czy paliwo jest cofnięte? Czy gdy paliwo się cofnie to przewód przeźroczysty idący do pompy miałbym pusty?
Mam chyba sprawny akumulator w garażu w zapasie więc mógłbym go podmienić ale ten obecny jak sprawdzany był wiosną to miał chyba 85% sprawności czy jakoś tak więc powinien być sprawny.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Powiem tak, walczyłem w roku poprzednim ze skodą ASV, problem ten sam co u Ciebie, przetrzepałem wszystko. Akumulator i rozrusznik musi być w dobrej kondycji, możesz vagiem przesunąć długość grzania świec oraz przestawić dawkę startową, to wszystko trochę pomoże, alek tak naprawdę problem tkwi w mapie silnika, musisz udać się do tunera który poprawi mapę, wielu forumowiczów to potwierdzi.
Edit: zaznaczam, że cofające paliwo nie wchodzi w grę, pierwsza czynność pozbąć się podgrzewacza w filtrze, który i tak gó... daje, osobiście zakładam filtr np. z golfa 2, taki bez podgrzewacza. Zrobisz jak uważasz.
Edit: zaznaczam, że cofające paliwo nie wchodzi w grę, pierwsza czynność pozbąć się podgrzewacza w filtrze, który i tak gó... daje, osobiście zakładam filtr np. z golfa 2, taki bez podgrzewacza. Zrobisz jak uważasz.
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Czyli chcesz powiedzieć, że do momentu kiedy zrobi się zimno i zaczną pracować świece to będzie tak to wyglądało? W takich temp przejściowych jak dzisiaj (10-15 st) ten typ tak ma?
jeśli chodzi o cofające się paliwo to jak mógłbym to wykluczyć? W przewodzie przeźroczystym powinno paliwo bez bąbli tak? Czytałem, że ktoś zostawiał auto przodem do dołu i odpalał od kopa. Sprawdzę ten motyw jeszcze by wykluczyć cofanie się paliwa
A co do pytań czy świece żarowe są zdrowe to dodam że wiosną były wymieniane na nowe (wszystkie). Tak samo był robiony rozrząd i wszystko co się robi po zakupie auta.
jeśli chodzi o cofające się paliwo to jak mógłbym to wykluczyć? W przewodzie przeźroczystym powinno paliwo bez bąbli tak? Czytałem, że ktoś zostawiał auto przodem do dołu i odpalał od kopa. Sprawdzę ten motyw jeszcze by wykluczyć cofanie się paliwa
A co do pytań czy świece żarowe są zdrowe to dodam że wiosną były wymieniane na nowe (wszystkie). Tak samo był robiony rozrząd i wszystko co się robi po zakupie auta.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Wyklucz cofające się paliwo i będziemy walczyć dalej.
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Jeśli chodzi o filtr paliwa to miałoby to tak wyglądać?
Żółta linia zakończona strzałką pokazuje przewód powrotu który łączę zaworkiem, który przepuszcza paliwo tylko w jedną stronę czyli w kierunku strzałki?
Żółta linia zakończona strzałką pokazuje przewód powrotu który łączę zaworkiem, który przepuszcza paliwo tylko w jedną stronę czyli w kierunku strzałki?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Jeśli chcesz pozbyć się tego badziewnego podgrzewacza który dość często jest przyczyną zapowietrzania układu w tym miejscu musisz dać rurkę żeby zmostkować powrót paliwa do zbiornika. Jeśli dodatkowo chcesz pokusić się o zawór zwrotny należy zamontować go między filtrem a pompą na zasilaniu, na zaworze będzie strzałka, tym kierunkiem do pompy.
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
OKI - po prostu myślałem że tam w tym podgrzewaczu też jest zawór zwrotny. Jeśli go nie ma to jeszcze prościej w montażu. A co do grzania świec to dobrze myślę, że teraz nie ma co się do nich przyczepiać skoro mamy jeszcze temperatury rzędu 10+ ?
Mam przekaźnik 109 na półce. Mogę go podmienić. Tak samo też podmienię akumulatory.
Mam przekaźnik 109 na półce. Mogę go podmienić. Tak samo też podmienię akumulatory.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Aku na podmianę nie zaszkodzi, z przekaźnikiem póki co daj sobie spokój.
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Dobrze. A niebieski dym przy odpalaniu gdy dzieję się że długo odpala to normalne? To może być efekt czy przyczyna długiego rozruchu?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Mały up bo niewiele udało się dzisiaj zrobić
1) Po wyjściu z pracy sprawdziłem czy jest paliwo w wężyku - był tylko bąbel na jakieś 3 cm. Temperatura 18 stopni. Odpaliło od kopa po 3 sec od zapłonu. Po odpaleniu chwile zatrzęsło silnikiem i było ok. Dojechałem do domu i taki sam bąbel w przewodzie po zgaszeniu miałem
2) Jak silnik uruchomiony to bąbelki lecą w przewodzie cały czas
3) Świeczki mają przejście więc sprawne raczej (no i nowe w końcu)
4) Aku w czasie odpalania schodzi do <10V. Podczas zapalania pojawia się kontrolka abs i airbag. Czytałem że jak za mało prundu to odcina niektóre układy w tym abs przy odpalaniu. Drugi aku jeszcze gorzej więc nie ma opcji podmiany.
5) Czujnik temp w blokach silnika i licznika ma zgodne wartości - sprawdzę jeszcze czy rankiem jest też adekwatnie do temperatury otoczenia
6) Basic settings silnika grupa 000 wskazała taki kąt... 007 i to chyba będzie główny powód takie odpalania?
rano postaram się jeszcze raz sprawdzić wężyk paliwa czy jest paliwo oraz czujnik temperatury
Jedna rzecz mnie zastanawia. Kontrolka od świec generalnie u mnie pali się z max 1 sekundę po zapłonie i od razu gaśnie. Czy to normalne w tym modelu? Czy też może wskazywać na jakiś problem ? Na necie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
1) Po wyjściu z pracy sprawdziłem czy jest paliwo w wężyku - był tylko bąbel na jakieś 3 cm. Temperatura 18 stopni. Odpaliło od kopa po 3 sec od zapłonu. Po odpaleniu chwile zatrzęsło silnikiem i było ok. Dojechałem do domu i taki sam bąbel w przewodzie po zgaszeniu miałem
2) Jak silnik uruchomiony to bąbelki lecą w przewodzie cały czas
3) Świeczki mają przejście więc sprawne raczej (no i nowe w końcu)
4) Aku w czasie odpalania schodzi do <10V. Podczas zapalania pojawia się kontrolka abs i airbag. Czytałem że jak za mało prundu to odcina niektóre układy w tym abs przy odpalaniu. Drugi aku jeszcze gorzej więc nie ma opcji podmiany.
5) Czujnik temp w blokach silnika i licznika ma zgodne wartości - sprawdzę jeszcze czy rankiem jest też adekwatnie do temperatury otoczenia
6) Basic settings silnika grupa 000 wskazała taki kąt... 007 i to chyba będzie główny powód takie odpalania?
rano postaram się jeszcze raz sprawdzić wężyk paliwa czy jest paliwo oraz czujnik temperatury
Jedna rzecz mnie zastanawia. Kontrolka od świec generalnie u mnie pali się z max 1 sekundę po zapłonie i od razu gaśnie. Czy to normalne w tym modelu? Czy też może wskazywać na jakiś problem ? Na necie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Z kontrolką świec tak ma być, zimą będzie dłużej świecić, teraz zapala się w celu kontrolnym. Usuń nieszczelność układu paliwowego i ustaw kąt wtrysku 49-52. Od kiedy masz auto, pisałeś, że kąt wtrysku nie zmienił się od wiosny, a jaki był wiosną?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Sporo ,ale raczej na pewno nie tu tkwi problemkillah pisze: Po wyjściu z pracy sprawdziłem czy jest paliwo w wężyku - był tylko bąbel na jakieś 3 cm
I tu się zgadzam w 100% ...poczatek wtrysku porażka ,nie ma prawa dobrze odpalać przy tak opuznionym ...do poprawkikillah pisze:Basic settings silnika grupa 000 wskazała taki kąt... 007 i to chyba będzie główny powód takie odpalania?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Co do nieszczelności to prócz wymiany filtra paliwa na ten od mk2 coś jeszcze sprawdzić? Jutro auto idzie na serwis - wymiany oleju itp to poproszę by mi taki zamontowali. Generalnie poproszę by sprawdzili stan przewodów paliwowych pod autem.
A co do bąbla to jestem przekonany że w lato był mniejszy - tak jakby temperatura wpływała na to że połączenia się kurczą i stąd więcej nieszczelności.
A co do bąbla to jestem przekonany że w lato był mniejszy - tak jakby temperatura wpływała na to że połączenia się kurczą i stąd więcej nieszczelności.
Wiesz co... nie wiem. Założyłem że było dobrze skoro było dobrze i nie było problemów z odpalaniem. A wtedy też nic nie wiedziałem o dieslu jeszcze. Jak wtedy był problem z odpalaniem to kłócili się, że kąt wtrysku jest prawidłowy i mieszać nie będą więc jutro nie będę o to prosić bo i tak wiedzą swoje. Umówię się z innym mechanikiem, który bardzie lubuje się w takich tematach i razem ten kąt wtrysku zrobimy.karol8114 pisze: kontrolką świec tak ma być, zimą będzie dłużej świecić, teraz zapala się w celu kontrolnym. Usuń nieszczelność układu paliwowego i ustaw kąt wtrysku 49-52. Od kiedy masz auto, pisałeś, że kąt wtrysku nie zmienił się od wiosny, a jaki był wiosną?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 ASV - zaczyna słabo odpalać jak jest chłodno
Tu cyferki mają zasadnicze znaczenie ,a nie czyjeś "widzimisie" ...007 w bs to na pewno nie jest "dobry" poczatek wtrysku ,o czym wie ,a przynajmniej powinien wiedzieć kazdy średnio zorientowany uztkownik tdi ...jak o takich rzeczach nie wiedzą "mechanicy " ,to wstyd i żenadakillah pisze:Jak wtedy był problem z odpalaniem to kłócili się, że kąt wtrysku jest prawidłowy i mieszać nie będą więc jutro nie będę o to prosić bo i tak wiedzą swoje.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości