Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » sob maja 20, 2017 17:06

Witam moi drodzy i przy okazji, witajcie kochani.
Zwracam się do Was z ogromną prośbą o pomoc.
Opiszę przypadek samochodu mojego taty.
Golf IV 98 rok 1,9tdi ALH
Jadąc sobie drogą zdecydował się wyprzedzić auto jadące przed nim. W momencie wykonywania manewru coś strzeliło, poajwiła się ogromna chmura czarnego jak smoła dymu a obroty podskoczyły w granice 4-5 tys obrotów. Po kilku przyduszeniach gazu wróciły do normy po czym samochód zgasł i już nie daje się uruchomić. Po otwarciu maski zobaczył pęknięty-rozerwany przewód od klapy gaszącej (chyba tak fachowo się nazywa ta gruszka z dźwignią przy zaworze EGR) Wymieniliśmy przewód ale nadal bez zmian, samochód nie odpala. Otwierałem ten zawór ręcznie ale to nic nie daje. Normalnie kręci ale nie zapala.
Dodam że ojczulek nigdy nie gniótł więcej niż 80 dyszek i 2 tys obrotów (starszy stateczny człowiek), nie to co ja :grin:
Załączam zdjęcie poglądowe przewodu (zapożyczone z sieci)
Zgrałem również logi z Vaga
Wynik poniżej
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: Garrison » sob maja 20, 2017 17:33

Nie odpala, ale zaskakuje chociaż na moment i gaśnie?

Co do czarnej chmury i podskoczenia obrotów, to wygląda jak samobójstwo turbiny, tylko się szczęśliwie rozbiec dobrze nie zdążyła :helm:

Błąd 17978, sporadyczny:
https://forum.vw-passat.pl/archive/inde ... 12649.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ECU, immobilizer.

Błąd 17656, sporadyczny:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=452234" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... %B1d-17656" onclick="window.open(this.href);return false; - dopływ paliwa, kąt wtrysku.

Błąd 17958:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic321339.html" onclick="window.open(this.href);return false; - coś nie halo z doładowaniem.

Błąd 16705:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230872" onclick="window.open(this.href);return false;
https://a4-klub.pl/topic/3675-b%C5%82%C ... 705-p0321/" onclick="window.open(this.href);return false; - o ile dobrze zrozumiałem, to z jego powodu może brać się też błąd 17656

Tematy obszernie omówione razem z propozycjami elementów do sprawdzenia. Powodzenia! :pub:



liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » sob maja 20, 2017 17:38

Nic nie zaskakuje, nawet na moment. to jest bardzo dziwne. Mechanik mi powiedział że chociaż powinien na chwilę zaskoczyć.
Dzięki zobaczymy jak się zabierzemy za turbinkę.
Pozdrawiam serdecznie



liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » sob maja 20, 2017 18:01

Zastanawia mnie jedno. Czy jeśli turbina będzie się kręciła tzn wirnik będzie chodził to powodem awarii może być chociażby zacięty zawór pompy lub uszkodzony EGR?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: munior » sob maja 20, 2017 19:35

liberty1212 pisze: Czy jeśli turbina będzie się kręciła tzn wirnik będzie chodził to powodem awarii może być chociażby zacięty zawór pompy lub uszkodzony EGR?
Żaden zawór pompy nie ma tu nic do tego ...jedynie co to otwarty zawór EGR może powodować takie cuda jak dymienie i bark mocy ,ale normalnie on jest otwarty tylko na biegu jałowym i po dodaniu gazu się zamyka .Skoro masz bład czujnika g28 i ten bład po skasowaniu wraca ,to znaczy że uszkodzony jest czujnik ,albo co zdarza się częsciej ,przetarty lub uszkodzony kabel tego czujnika ...bez sygnału z tego czujnika ,czyli z nie dającym się skasować błędem G28 nie odpalisz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » ndz maja 21, 2017 21:27

Błędy usunięte, żaden nie powrócił, mimo to samochód nie odpala. We wtorek idzie do mechanika.
Pozdrawiam wszystkich



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 736
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: ROBAL_26 » ndz maja 21, 2017 21:35

liberty1212, a próbowałeś odpalić na plaka??


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: Michał_1977 » pn maja 22, 2017 07:10

Garrison pisze:Co do czarnej chmury i podskoczenia obrotów, to wygląda jak samobójstwo turbiny, tylko się szczęśliwie rozbiec dobrze nie zdążyła
Turbina sie nie rozbiega. Jak już to silnik przez usterkę turbiny,ale nie koniecznie ona musi być bezpośrednim winowajcą. Mógł się olej zebrać w większej ilości w intercoolerze i dmuchnęło go nad tłoki.
liberty1212 pisze:podskoczyły w granice 4-5 tys obrotów. Po kilku przyduszeniach gazu wróciły do normy po czym samochód zgasł i już nie daje się uruchomić
Tymi przyduszeniami mógł poupalać końcówki wtryskiwaczy i pozamiatane.

Wskazówki na początek:
Najpierw naładować na full akumulator i pomiar ciśnienia sprężania na wszystkich garach.
Później sprawdzić wtryskiwacze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » wt maja 23, 2017 21:59

Tak na plaka próbowałem. Paliwo w filtrze również jest. Wygląda na poważniejszą usterkę



liberty1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 20, 2017 14:20

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: liberty1212 » sob maja 27, 2017 22:02

Witam moi drodzy
Sprawa się wyjaśniła, niestey ;-(
Uszkodzeniu uległ tłok oraz blok. Naprawa raczej nie będzie opłacalna, przynajmniej jak dla mnie.
Dziękuję za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf IV 1,9tdi alh kłęby dymu i nie da się uruchomić

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 28, 2017 12:39

liberty1212 pisze:Uszkodzeniu uległ tłok oraz blok
Przykro mi... :-(


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości