
[MK3] Osłona pod silnik z ABS/PVC czy PE polietylen która ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Osłona pod silnik z ABS/PVC czy PE polietylen która ?
Zastanawiam się na kupnem osłony silnika do golfa 3 aaz i znalazłem takie osłony na allegro z ABS/PCV lub Polietylenu. Która lepsza? Pomocy 

Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:54 przez evilvw78, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Osłona pod silnik z ABS/PVC czy PE polietylen która ?
szkoda że nie wrzuciłeś tematu do technicznych lub na każdy temat takie ogólne to wrzucaj tam właśnie,evilvw78 pisze:Zastanawiam się na kupnem osłony silnika do golfa 3 aaz i znalazłem takie osłony na allegro z ABS/PCV lub Polietylenu. Która lepsza? Pomocy
przecież nie będziesz pisał w dziale diesla problemu z kołem no chyba że jest to koło pasowe ...


wydaje mi sie że wszystkie na aukcjach są z takiego samego materialu tylko opis nie jest prezyzyjny
ABS to dobry "plastik"

zakładam że uszkodzisz w zimę

najlepsze osłony są z poliestrów i epoksydów (a szczególenie te drugie) nie dość że łatwo naprawialne domowymi sposobami
wiem bo robiłem takie rzeczy niejedokrotnie
to jeszcze b. mocne, ale takie osłony produkują chyba tylko amatorzy dla własnych potrzeb
osłony z aukcji nie są dużym wydatkiem i nie jest tak strasznie z naprawą jak napisałem
bo można deczko to posklejać później żywicą (mimo że do ABSu żywica dobrze się nie klei) ale na jakiś czas wystarczy
a jak nie to kupisz drugą, wiecznie nie będziesz jeździć tym golfem ...
Już zasięgnołem fachowej porady. Tak jak piszecie najlepsze sa osłony oryginalne ale nie mogę nigdzie takiej znaleść. Znalazłem dwie sztuki w opłakanym stanie a kolo chciał za jedną 150zł bo oryginał.
ABS/pcv to mieszanka dwóch tworzyw sztucznych o przeciwnych właściwościach więc zmieszanie tych daje efekt środkowy ale to podobno bardziej sztywne osłony i jak kolega pisze trudne w naprawie.
Polietylen Pe w zależności od klasy to tworzywo elastyczne odporne na uszkodzenia mechaniczne i co najważniejsze dzwiękochłonne.
Suma sumaru zamówiłem dziś taką z polietylenu będę ją miał prawdopodobnie jutro więc jak zamontuję to podzielę się z wami spostrzeżeniami
ABS/pcv to mieszanka dwóch tworzyw sztucznych o przeciwnych właściwościach więc zmieszanie tych daje efekt środkowy ale to podobno bardziej sztywne osłony i jak kolega pisze trudne w naprawie.
Polietylen Pe w zależności od klasy to tworzywo elastyczne odporne na uszkodzenia mechaniczne i co najważniejsze dzwiękochłonne.
Suma sumaru zamówiłem dziś taką z polietylenu będę ją miał prawdopodobnie jutro więc jak zamontuję to podzielę się z wami spostrzeżeniami

przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
Arczi jak chcesz dobrze naprawić posklejac to tylko i wyłącznie żywica epoksydowąArczi pisze:No ja wlasnie bym musial swoja posklejac ale nie wiem czym a chyba mam oryginalna.
poliestry odpadają w tym przypadku
klejone elementy musisz wyczyścić i odtłuścic acetonem
rozrobić żywicę epoksydową (np. Epidian 51)w proporcji 80% (żywicy) do 20%(utwardzacza), utwardzaczem może być powolny Z1
przygotować sobie kawałki maty szklanej, możliwe "najdrobniejszej" niektórzy nazywają ją mgiełką

powiercić kilkadziesiąt otworków w klejonych elementach po to aby żywica przeszła na wylot
wtedy kładziesz przesączoną matę od dołu i góry albo jedengo dnia tylko od góry a drugiego od dołu
i czekasz aż zżeluje , żywica ta o której pisałem trudno żeluje w zimnej temperaturze i trudno jak jest duża wilgotność
ja w garażu kleiłem i na drugi dzień dosuszałem sobie suszarką i stwardniało na kamień
po oczyszczeniu jak było mało sztywne lub jeszcze nie zadowalało mnie to przetarłem papierem ściernym
przeczyścilem acetonem i dołożyłem warstewkę przesączonej maty
i czekałem aż zżeluje, jak sie nie spieszy to taka osłona nawet jak jest zimno w garażu czy warsztacie po tygodniu sama stwardnieje
żywica o której pisałem nie smierdzi więc nikt nic nie powie jak bedizesz kleił
możesz zakupic do tego kilka wałków z włosa i metalowych do dociskania maty
ale nie koniecznie, możesz to zrobic samym pędzlem, i kup sobie ze dwie pary rękawic gumowych
po epidian ciężko schodzi z rąk i podrażnia skórę ! zawsze przmywaj jak masz brudne ręce w żywicy to Aceton pomoże ...
uważaj z papierosami przy acetonie opary są wybuchowe

[ Dodano: Czw Paź 05, 2006 23:17 ]
z ABSu wykonywane są niektóre zabawki, klocki firmowe i ich elementy i nie łamią sie jak zwykła chińszczyznaevilvw78 pisze:ABS/pcv to mieszanka dwóch tworzyw sztucznych o przeciwnych właściwościach więc zmieszanie tych daje efekt środkowy ale to podobno bardziej sztywne osłony i jak kolega pisze trudne w naprawie.
Polietylen Pe w zależności od klasy to tworzywo elastyczne odporne na uszkodzenia mechaniczne i co najważniejsze dzwiękochłonne.
Suma sumaru zamówiłem dziś taką z polietylenu będę ją miał prawdopodobnie jutro więc jak zamontuję to podzielę się z wami spostrzeżeniami

a z PE i ABS itp. mieszanek sa nawet zderzaki do samochodów jak zapewne wiadomo ...
kurcze mieszkasz daleko mozna czaami kupic w sklepach żeglarskichArczi pisze:Robert jak bys mogł to napisz co trzeba by kupic ?? bo ja to sie zabardzo nie orientuje i w jakim sklepie . Z góry serdeczne dzieki a bym sie wział za to jak bede musiał olej zmienic czyli za jakies 5000 km.
a jak nie to spróbuj TUTAJ
i tak kup (robiąc ekonomicznie):
- 1 parę gumowych rękawic
- dwa pedzle płaskie z drewnianymi rączkmai (jakieś nie duże)
- wiadreko po śledziach

- Aceton (może w jakimś sklepie z farbami 0,5l może 1l jak zostanie to i tak się przyda, jeden z lepszych rozpuszczalników i nada się jak będziesz miał smołę na autku, tyle że trzeba z nim ostrożnie żeby nie lac do bólu na karoserię, chociaż paruje szybciej niż każdy inny...

- żywice epoksydową Epidian 51 (ok.0,5 do 1 litra)
- utwardzacz Z1 (ok.0,2 do 0,5litra)
- matę szklaną tzw. 150-tkę lub drobniejszą ok. 1 do 2m kw.
i to powinno wystarczyć , żywice lepiej rozrabiać nie na raz wszystko a np.200ml
oczywiście w proporcjach możliwie zbliżonych jak pisałem wczesniej
później dorabiac po trochu ...
i to chyba wszystko.
Założyłem dziś osłonę z pe i jest oki 

przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
Moj ojciec ma jako oslone z 1.5 cm grubosci blachy... nad blacha ma polozana taka niby gume tak aby amortyzowalo lekko te miejsca gdzie sie styka misa olejowa... samochod jest bardzo niski i czesto mu sie zdaza udezyc czy nawet zaczepic sie o te dlugie garby na drodze...
co prawda to jest w Lanci Kappie ale warto zastosowac u siebie w samochodzie
waga 30 kilo
nie do zdarcia
najlepiej u jakiegos klienta sobie wyciac otwory i ksztalt za pomoca spawary acetylenowo tlenowej... nie bedzie to ladnie wygladalo ale to przeciez nei ma wygladac...
co prawda to jest w Lanci Kappie ale warto zastosowac u siebie w samochodzie
waga 30 kilo
nie do zdarcia
najlepiej u jakiegos klienta sobie wyciac otwory i ksztalt za pomoca spawary acetylenowo tlenowej... nie bedzie to ladnie wygladalo ale to przeciez nei ma wygladac...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości