TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: dzygi » pn lut 06, 2017 18:08

Po rozgrzaniu, kat statyczny ile wynosi?
Ja tez miałem podobnie ustawiłem dynamiczny 62 tyle samo co statyczny i jest ok.



dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: AFN. Ciężko odpala, po odpaleniu kopci.

Post autor: dzygi » pn lut 06, 2017 18:13

Był mocno rozgrzany samochód przy ustawieniu katu?
Mi np słabo odpalał przy 32.



Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

AFN. Ciężko odpala, po odpaleniu kopci.

Post autor: damian1314 » pn lut 06, 2017 18:22

Był rozgrzany silnik do temperatury roboczej, tak jak trzeba



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: munior » pn lut 06, 2017 18:48

damian1314 pisze:Był rozgrzany silnik do temperatury roboczej, tak jak trzeba
Gaśniecie silnika w trybie basic seting ,to nic innego jak początek wtrysku zbyt puzny ,poza zakresem ...jedż do goscia,który ci ustawiał , niech ci sprawdzi i ustawi ponownie i niech sie sam głowi czemu się przestawił ,skoro wszystko zrobił jak nalezy i poustawiał ...bo takie przestawienie ,o ile było ustawione , nie jest normalne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

FilipGDY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt kwie 12, 2016 22:54

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: FilipGDY » pn lut 06, 2017 23:06

kąt wtrysku nie powinien Ci skakać znacząco, jesli skakal pow 10pkt to moze byc cos nie tak z rozrzadem.

Poza tym, jesli piszesz, ze widziales jak ustawia i był prawidlowy, tym bardziej jest cos nie tak, albo pompy nie dociagnal dobrze i sama sie przestawila, albo cos sie dzieje z rozrzadem. Same z siebie nastawy nie powinny sie tak rozjechac.



Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: damian1314 » pn lut 06, 2017 23:55

Spróbuję sobie sam ustawić ten kąt wtrysku i zobaczę czy się przestawi. W moim przypadku pompa w stronę szyby czy w stronę zderzaka?



dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: dzygi » wt lut 07, 2017 02:09

http://www.turbo-diesel.pl/admin/upload ... foto-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: mich77bor » wt lut 07, 2017 08:47

mich77bor pisze:Ostatnio przy temperaturze 0st po dwóch grzaniach świec zapalił po kilku obrotach rozrusznika, ale pracować normalnie silnik zaczął dopiero po chwili. Przy temp -5 i niżej dwa grzania świec, rozrusznik kręci kręci, coś załapie "parsknie" i gaśnie. Ponowne odpalanie, znowu kręcenie rozrusznika, ale dłuższe coś załapuje na jednym może dwóch garach, zaskoczy, pracuje nierówno, szarpie i po chwili już normalnie. Oczywiście za samochodem siwo i smród. Wymiana pompy vacum na nowego Boscha nie pomogła, wymiana akumulatora i czyszczenie masy złagodziła tylko odpalanie. Pompki po kompleksowej regeneracji. zamontowanie dodatkowych zaworów zwrotnych na przewodach paliwowych nie pomogło. Głowica ma naprawione gniazda pompowtryskiwaczy. Sprawdze jeszcze wskazania czujników, jak tylko będę miał możliwość. Planuje zamontowanie pompy paliwa w bak, bo u mnie jej nie montowali. Na forum passata bardzo narzekają na odpalanie w przypadku padniętej pompy paliwa. Wymienię jeszcze ECU na nowsze z dostępem z gniazda OBD, bo ostatnio jak byłem u mechanika to dłuuugo kreciłem rozrusznikiem zanim odpalił przy gorącym silniku i mechanik wspomniał o poprawie dawek startowych. Co mnie akurat nie dziwi, bo brat poprawiał dawki w silniku 1,9 TDi BRU, ale przed wymianą rozrządu tego problemu nie było, a rozrząd już dwa razy był ustawiany. torogolf, nie wiem jak Ci konkretnie podpowiedzieć, ale jak masz kumatego mechanika, to skorzystaj jeszcze z mrozów i odpal silnik na podmienionej pompie vacum Boscha, ale paliwo podajcie z butelki. Niech silnik popracuje trochę. I potem znowu rano zobaczcie czy będzie lepiej.
Chyba udało mi się rozwiązać problem, ale na pełny sukces muszę poczekać na większe mrozy. Prawdopodobnie winę ponosił filtr paliwa z umieszczonym na nim zaworem. Po wymianie tych rzeczy silnik odpala po kilku obrotach i nic kompletnie nie szarpie, gładko pracuje. Nie wiem gdzie był problem z zapowietrzaniem, czy stary zawór czy chiński filtr paliwa od polskiego producenta.


Sprzedam nową półkę nad radio

dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: dzygi » wt lut 07, 2017 17:41

Co nie zmienia aby kat wtrysku i tak ustawic.

Czasami jest tez problem z zaworkiem od spodu.



Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: nesill » śr lut 08, 2017 10:32

Dorzucę swoje 5 groszy.
Pacjent Golf IV 1.9 tdi ALH 90koni.

Po postoju powyżej 5h odpala tak jak na filmiku czyli tragicznie

Co zrobiłem:
- olej wymieniony 50km temu wraz z filtrem
- akumulator nowy kupiony rok temu, nie ważne czy siedzi w samochodzie i czy jest świeżo podładowany samochód tam samo ciężko zapala i kopci
- świece żarowe wszystkie sprawdzone, filmik poniżej ze sprawdzania po wykręceniu, jedna była spalona więc wymieniłem, zasilanie na listwie sprawdzone jest okej,
- paliwo z Orlenu bo nie ma u mnie innej lepszej stacji
- kąt wtrysku ustawiony na 52-53 lepiej się nie dało
- rozrusznik kręci jak na filmie, ostatnio zaglądano do niego 06.2015 mechanik mówił, że wszystko wyglądało jak nowe,
- filtr paliwa wymieniony poprzedniej zimy przejechane na nim 18tys. km.

Proszę o obejrzenie filmu i swoje sugestie, coś czuje jakby pompa nie ma miała paliwa po dłuższym postoju, jednak tak jak widać na filmie w tej jednej przezroczystej rurce od filtra do pompy jest paliwo i nie zaobserwowałem pęcherzyków powietrza.
Pozdrawiam

Film z testowania świec, wszystkie które wkręciłem świeciły jak ta na filmie (sorry za dźwięk maszyna pracowała, można zmutować)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gbuGdEOwTi8[/youtube]
Film z dzisiejszego rozruchu -12 stopni (sorry za paluchy)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NwTqGNRqjMI[/youtube]



dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: dzygi » śr lut 08, 2017 17:38

Tez miałem taki problem. Pomogło ustawienie kata wtrysku na 62 = kat statyczny.

Tez robiłem wszystko, pisałem o tym w wątku wcześniej.



macsta12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sty 31, 2014 17:34
Lokalizacja: Ryki

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: macsta12 » śr lut 08, 2017 21:09

On nie ma siły kręcić, mój też niby wyglądał jak nówka i miał być cacy. Mi się wydaje że to nie jest do końca wina rozrusznika że tak słabo pali ale on słabo kręci i może kabel masowy od aku do silnika bym dał dodatkowy bo się pali abs podczas rozruchu.



dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: dzygi » śr lut 08, 2017 23:04

macsta12 pisze:może kabel masowy od aku do silnika bym dał dodatkowy bo się pali abs podczas rozruchu.
Tez to mam



Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: damian1314 » czw lut 09, 2017 16:18

U mnie problem okazał się dużo większy. Śruba wału korbowego puściła i (z tego co zrozumiałem) wał korbowy się lekko przesunął. Podobno mam ogromne szczęście, że tłok nie pocałował zaworu. Mechanik twierdzi, że ktoś kto robił uszczelniacz wału nie zmienił tej śruby na nową albo nie dał jakiegoś tam kleju i dlatego mogła puścić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości