MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zboj.madej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: zboj.madej » wt sty 31, 2017 23:29

Po ostatniej wymianie rozrządu miałem duży wyciek oleju. Wyglądało tak jakby wydmuchało uszczelkę miski. Tak się złożyło, że akurat chciałem wymienić całą miskę, ale po wymianie i wyczyszczeniu wszystkiego okazalo się, ze wyciek jest gdzie indziej, znajomy wymienił uszczelniacz, ale ciekło dalej, wymienił na inny i teraz od czasu do czasu kropla się uleje. Wszystko wskazuje na to, że wałek pośredni napedu vacu pompy jest na tyle wyrobiony i puszcza. Teraz pytanie czy można gdzieś kupić nowy? jeżeli tak to prosilbym o namiar. Jeżeli nie to czy da się go jakoś zregenerować?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: AndrzejP4 » śr lut 01, 2017 09:06

Nowy - serwis

Najpierw proponuje ocenić powierzchnię wałka w miejscu styku z uszczelniaczem. Jeżeli jest wytarty głęboki rowek to można spiłować zewnętrzny pierścień uszczelniacze tak, aby dało się go wcisnąć głębiej.

No i najważniejsza sprawa - czy wymieniono oring w obudowie uszczelniacza wałka ? Może to właśnie stamtąd cieknie.



zboj.madej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: zboj.madej » śr lut 01, 2017 14:32

Oring został wymieniony. Teraz pytanie czy spróbować frezem wybrać trochę lub na tokarkę i zebrać tą część gdzie uszczelnia simering, czy wymienić wałek na lepszy używany? Zamówiłem stalową osłonę pod silnik i chciałbym do czasu jej zamontowania wyeliminować ten wyciek, bo później nawet nie zobaczę czy coś leci.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: AndrzejP4 » śr lut 01, 2017 16:04

chyba wolałbym głębiej osadzić simering niż wygładzać wałek - nie wiadomo o ile zmniejszysz jego średnicę i czy nie będzie cieknąć z powodu zbyt słabego docisku wargi simeringu.

Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?



zboj.madej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: zboj.madej » śr lut 01, 2017 17:39

Muszę, ale to nie jest jakiś wielki proble, cchciałbym zrobić to porządnie. Ciekawe ile nowy wałek w tym serwisie. Jutro będę miał chwile to zadzwonie.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pomp

Post autor: karol8114 » śr lut 01, 2017 18:04

A czy nie jest tak, że mosiężna tulejka wałka pośredniego nie ma luzu? Stała się elipsą i wymiana uszczelniacza nic nie da. Sprawdzałeś luz na wałku?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: AndrzejP4 » śr lut 01, 2017 19:07

To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.

Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: Michał_1977 » czw lut 02, 2017 06:23

AndrzejP4 pisze:To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.

Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.
AndrzejP4,nie pisz bzdur,że nie ma nic do rzeczy :chytry:
Panewka wytarła się w elipsę,jak słusznie to podkreślił karol8114 i wałek przesunął się w kierunku,jaki wymusza pasek. Natomiast uszczelniacz ze swą oprawą jest przykręcany do bloku i przez przesunięcie się wałka,z jednej strony mniej uszczelnia.
Logiczne?

Ja też mam ze 3 idealne wałki i też mógłbym zaoferować autorowi tematu,ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji",tylko o to,żeby autor poznał przyczynę awarii i usuną skutek.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: AndrzejP4 » czw lut 02, 2017 09:14

To ile on musiałby mieć luzu na tej panewce ?? Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?

ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji"
To żeś pojechał... Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: Michał_1977 » czw lut 02, 2017 09:34

AndrzejP4 pisze: Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?
A czy mechanik jest idiotą i nie widział wytartej bruzdy w wałku w miejscu gdzie trze uszczelniacz?
AndrzejP4 pisze: Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.
Oczywiście,że tak :bajer:

Ja miałem taką akcję,że owa panewka była wytarta w elipsę,uszczelniacz puszczał,a pasek zębaty zjeżdżał do zewnętrznych krawędzi kół. Po zmianie panewki,wyciek znikł,a pasek zębaty wrócił na odpowiednie miejsce.
Czysty przypadek pewnie...

AndrzejP4 pisze:Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?
Nie musi. Wystarczy wyjąć poduszkę zza silnika i opuścić maksymalnie. Wtedy wałek wychodzi pod podłużnicą.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zboj.madej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: zboj.madej » czw lut 02, 2017 23:28

Panowie spokojnie, bez nerwów. Niby nie ma luzu na panewkach tylko jest mocno wytarty. W weekend zmienię wałek, znajomy gdzieś też znalazł w dobrym stanie i zobaczę czy pomoże.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: Michał_1977 » pt lut 03, 2017 08:12

zboj.madej, sprawdź dobrze,ruszając wałkiem w linii między godzinami 10 i 16 lub 11 i 17.
Gdyby wałek nie miał luzu i wytarł się poprzez zwykłą eksploatację,to tak nawet na chłopski rozum,uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu też powinny wytrzeć materiał i lać,ponieważ są takie same.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zboj.madej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

Post autor: zboj.madej » pt lut 03, 2017 18:01

Mam nową panewke i używany wałek w dobrym stanie - jutro wymiana.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości