Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Witam , czy montowal ktos przeplywowy podgrzewacz wody (3 swiece zarowe) w golfie ? Chce zeby autko zima troche szybciej sie nagrzewalo ..
Podgrzewacz juz mam z forda mondeo tylko jak to podlaczyc co jeszcze potrzebuje dokupic ?
Prosze o pomoc
Podgrzewacz juz mam z forda mondeo tylko jak to podlaczyc co jeszcze potrzebuje dokupic ?
Prosze o pomoc
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
odradzam ten pomysł td i tak się szybko grzeje wiec zbedny pobór pradu choc td i tak go sporo pochłania
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów
tylu idiotów
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Pradu nie zabraknie zadbalem juz o to;)
Moze montowal ktos w innym aucie ?
Z gory dzieki
Moze montowal ktos w innym aucie ?
Z gory dzieki
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Na pewno jest potrzebny jakiś przekaźnik,który ma uruchomić i wyłączyć proces grzania,czyli grzanie od - do.
Trzeba się pochylić nad jakimś schematem. Jeśli w mk3 z AFN były podgrzewacze,to później popatrzę na takowy schemat
Trzeba się pochylić nad jakimś schematem. Jeśli w mk3 z AFN były podgrzewacze,to później popatrzę na takowy schemat
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Re: Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Znalazlem cos takiego w opisie aukcji jest link do filmiku z opisem jak dziala powinno sie nadac
http://allegro.pl/przekaznik-przerywacz ... 28970.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przekaznik-przerywacz ... 28970.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Co Ci z czasowego? To musi być połączone z czujnikiem temperatury silnika,żeby grzało odpowiednio długo.Lukas2z107 pisze:Znalazlem cos takiego w opisie aukcji jest link do filmiku z opisem jak dziala powinno sie nadac
http://allegro.pl/przekaznik-przerywacz" onclick="window.open(this.href);return false; ... 28970.html
Będzie cieplej na zewnątrz,to grzanie krótsze,bo silnik się szybciej zagrzeje,a jak na zewnątrz chłodniej,to odwrotnie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Re: Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Czasowy wystarczy nie zalezy mi na wylaczeniu przy dokladnien temp cieczy powiedzmy 50 czy 60 stopni , czasowy ustawie sobie powiedzmy w zimie na 7-10 min pracy przy czym tez bede mogl kontrolowac w menu auta do jakiej tem sie nagrzeje w ciagu tych 7-10min...
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Chcesz to ci oddam za cenę części zrobiony już automatyczny przekaźnik razem z 4 świecami żarowymi . Ale od razu mówię że jak to podłączysz to przy załączeniu cięgnie to około 40A . Miał być zamontowany w audi 80 ale po włączeniu silnik ledwo wolne obroty utrzymywał
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Mam te świece w golfie , ale mało używam - nic to nie daje już lepiej mieć Webasto czy system Defa - ale to drogie rozwiązania tańszym rozwiązaniem by była jakaś miedziana wężownica w koło kolektora wydechowego i podpięcie pod nagrzewnicę . Jak są duże mrozy , akumulator słaby to i tak z tyłu.
Seat Mii 1.O CHYA
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Oryginalnie w TDI steruje tym ECU i uruchomienie zależy od kilku parametrów:
- silnik musi pracować od koło 5-10 sek
- obciążenie alternatora na odpowiednim poziomie (złącze DF podaje stopień obciążenia alternatora do ECU, w zależności od tego ECU uruchamia 1,2 lub 3 świece)
- temperatura zewnętrzna poniżej 5 st (im niższa tym więcej świec jest uruchamianych)
- płyn chłodniczy o temperaturze poniżej 70 stC
Teoretycznie można to zrobić "analogowo". Potrzebne będzie kilka "gratów":
- oryginalny króciec z TDI z świecami
- przekaźniki zdolne uciągnąć łącznie 60A lub 3x 20A (świeca ma około 16A jak pamiętam).
- "timmer" - przekaźnik z opóźnieniem około 10-15 sek (uruchomi świece po wyłączeniu rozrusznika)
- bezpiecznik 50A
- przełącznik temperaturowy na około 70 stC (będzie sterował wyłączeniem podgrzewania)
- przełącznik temperaturowy na około 5 stC (będzie sterował włączeniem podgrzewania, stosowany w m.in. w klimatyzacji manualnej w Golfach 3,Passatach itp.)
To wszystko należy odpowiednio podpiąć pod przekaźniki i mamy cała "elektrykę". Będzie działało przy założeniu, że sterowanie jest podpięte pod 12V po zapłonie (inaczej może grzać non-stop).
- silnik musi pracować od koło 5-10 sek
- obciążenie alternatora na odpowiednim poziomie (złącze DF podaje stopień obciążenia alternatora do ECU, w zależności od tego ECU uruchamia 1,2 lub 3 świece)
- temperatura zewnętrzna poniżej 5 st (im niższa tym więcej świec jest uruchamianych)
- płyn chłodniczy o temperaturze poniżej 70 stC
Teoretycznie można to zrobić "analogowo". Potrzebne będzie kilka "gratów":
- oryginalny króciec z TDI z świecami
- przekaźniki zdolne uciągnąć łącznie 60A lub 3x 20A (świeca ma około 16A jak pamiętam).
- "timmer" - przekaźnik z opóźnieniem około 10-15 sek (uruchomi świece po wyłączeniu rozrusznika)
- bezpiecznik 50A
- przełącznik temperaturowy na około 70 stC (będzie sterował wyłączeniem podgrzewania)
- przełącznik temperaturowy na około 5 stC (będzie sterował włączeniem podgrzewania, stosowany w m.in. w klimatyzacji manualnej w Golfach 3,Passatach itp.)
To wszystko należy odpowiednio podpiąć pod przekaźniki i mamy cała "elektrykę". Będzie działało przy założeniu, że sterowanie jest podpięte pod 12V po zapłonie (inaczej może grzać non-stop).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Troche poczytalem i ja widze to tak :
Podgrzewacz wody z forda na 3 swiece do tego 3 przekazniki 12V 30A a to sterowane czasowym przekaznikiem Aniro uruchamiany zwyklym przyciskiem on/off zamontowanym w srodku...
Teraz tylko musze rozgryzc jak to polaczyc
Podgrzewacz wody z forda na 3 swiece do tego 3 przekazniki 12V 30A a to sterowane czasowym przekaznikiem Aniro uruchamiany zwyklym przyciskiem on/off zamontowanym w srodku...
Teraz tylko musze rozgryzc jak to polaczyc
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Prościej się nie da (choć ma to swoje wady jeśli zapomnisz wyłączyć).
Przekaźnik standardowy ma styki:
87 - normalnie otwarty
87a - normalnie zamknięty
86 - zasilanie 12V cewki
30 - zasilanie wysoko-prądowe
85 - masa dla cewki
Zasilanie świec podpinasz do 87.
Zasilanie z akumulatora (przez bezpiecznik) do 30.
Sterowanie (12V) do 86 przez przełącznik do zasilania po stacyjce (tak aby po wyłączeniu auta, nie było możliwości uruchomienia przekaźnika).
Nogę 85 podłączasz do masy.
Przekaźnik standardowy ma styki:
87 - normalnie otwarty
87a - normalnie zamknięty
86 - zasilanie 12V cewki
30 - zasilanie wysoko-prądowe
85 - masa dla cewki
Zasilanie świec podpinasz do 87.
Zasilanie z akumulatora (przez bezpiecznik) do 30.
Sterowanie (12V) do 86 przez przełącznik do zasilania po stacyjce (tak aby po wyłączeniu auta, nie było możliwości uruchomienia przekaźnika).
Nogę 85 podłączasz do masy.
Ostatnio zmieniony wt gru 06, 2016 14:42 przez radekrp90, łącznie zmieniany 1 raz.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Noge 85 podlaczam do masy ?
Co do wylaczania to nie da sie zapomniec, sterownik Aniro mozna ustawic na czas pracy od 1s do 100h po czym sam sie wylaczy w tym przypadku ustawie na jakies 6-7 min
Co do wylaczania to nie da sie zapomniec, sterownik Aniro mozna ustawic na czas pracy od 1s do 100h po czym sam sie wylaczy w tym przypadku ustawie na jakies 6-7 min
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości