TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Witajcie.
Zakładam nowy temat,z racji że poprzedni miał 116 stron,nikomu nie chciało się czytać i zdecydowana większość zakładała nowe wątki.
Teraz o problemach z odpalaniem diesla,piszemy tylko TUTAJ! Nowe tematy będą usuwane,autor nagradzany. W każdym bałaganie,jakiś porządek musi być
Za chwilę przeniosę tutaj ciekawy post z poprzedniego tematu,autorstwa italiano_83,w którym zawierać się będzie także REGULAMIN dodawania nowych postów.
CZYTAĆ
Zakładam nowy temat,z racji że poprzedni miał 116 stron,nikomu nie chciało się czytać i zdecydowana większość zakładała nowe wątki.
Teraz o problemach z odpalaniem diesla,piszemy tylko TUTAJ! Nowe tematy będą usuwane,autor nagradzany. W każdym bałaganie,jakiś porządek musi być
Za chwilę przeniosę tutaj ciekawy post z poprzedniego tematu,autorstwa italiano_83,w którym zawierać się będzie także REGULAMIN dodawania nowych postów.
CZYTAĆ
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Problemy z rozruchem turbodiesla VP
Wielu użytkowników forum boryka się z kłopotami rozruchu zimnego silnika TDI VP nie tylko zimą, ale przez cały rok- w tym temacie postaram się w skrócie opisać szereg czynności które można samemu wykonać, aby wstępnie zdiagnozować borykający nas problem.
W tym przypadku nie możemy lekceważyć niczego, czasami przyczyna może być błaha i nie ma potrzeb udawania się to do kolejnego mechanika, aby diagnozować koleją to teorię o usterce zazwyczaj kosztowną.
1. Filtr paliwa, wg instrukcji powinien być wymieniany co 60 kkm, zważmy jednak na fakt, że jakość paliwa w PL jest delikatnie mówiąc niezadowalająca, co potwierdził raport NIK Więc raz do roku warto filtr paliwa wymienić, moim skromnym zdaniem najlepiej przed sezonem zimowym.
2. Kąt wtrysku ... To parametr który ma szczególne znaczenie podczas rozruchu zimnego silnika ... powinien zawierać się w granicach wyznaczonych liniami w TDI timing dla danego modelu silnika - zazwyczaj 40-60 jednostek, im bardziej przyspieszony tym szybciej polewane jest paliwo, ale nie przesadzajmy z regulacją, nadmiernie przyspieszony powoduje twardą/głośną prace silnika, a ustawiony poza zakres tolerancji wpływa negatywnie na wysterowanie dynamicznego kąta wtrysku. Kąt wtrysku sprawdzamy w grupie 000 bassic settings pozycja druga ( może lekko skakać o kilka jednostek) - teoretycznie na rozgrzanym silniku, praktycznie bez względu na temperaturę silnika będzie taki sam, bo sprawdzamy statyczny kąt wtrysku na zblokowanych nastawach.
Porada dla silników 1Z, AHU, AFN viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silników ALH, AGR, ASV, AHF, viewtoic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false; oraz viewtopic.php?t=166146" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silnika AZZ viewtopic.php?t=271817&postdays=0&posto ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Rozrusznik ma kręcić wałem silnika szybko i bez zastanowienia, jego prace można zdiagnozować *#cenzura#* się w jego prace, powinien tak szybko kręcić abyś my nie byli wstanie przeliczać obrotów wału, lub za pomocą vaga wykonać loag grupy 001 z rozruchu silnika, będzie widać prędkość obrotową rozrusznika. Sprawdzamy mocowanie kabla zasilającego rozrusznik czy miejsce styku jest czyste - niezaśniedziałe.
W razie potrzeby regenerujemy rozrusznik, nowe szczotki tuleje, smarowanie, czyszczenie i po takim zabiegu wiele aut ożywa.
viewtopic.php?t=149224" onclick="window.open(this.href);return false;
Aby zdiagnozować rozrusznik przyda się vag i wykonanie loga 001 - podczas rozruchu, aby była możliwość wykonania kilkusekundowego loga (4-6sekund) wyciągamy przekaźnik 109 - lub odłączamy kabelek zasilający na zaworze pompy wtryskowej n109 - VP. Kabelek należy zaizolować, aby wisząc bezwładnie w komorze silnika nie spowodował zwarcie. Następnie uruchamiamy vaga i logujemy 001 mb na rozruszniku przez 4-6 sekund, w ten sposób jesteśmy w stanie "zanotować" i sprawdzić prędkość obrotową jaką jest wstanie wykręcić rozrusznik wałem silnika.
4. Akumulator - powinien być "zdrowy" odpowiednio naładowany i z odpowiednim prądem rozruchowym dal danego silnika diesla.
Przypominam o sprawdzeniu połączeń, bieguny i klemy akumulatora powinny być czyste a same klemy powinny mocno zaciskać się na biegunach tak aby nie miały możliwości się ruszać. Nie zapominamy o mocowaniu kabla masowego Sprawdzamy napięcie ładowania alternatora powinno zawierać się pomiędzy 13.9-14.5V na włączonych światłach mijania, sprawdzamy miernikiem spadek napięcia podczas rozruchu silnika.
5. Wskazania czujnika temperatury są również istotne, te sprawdzimy za pomocą vaga grupa 7 na zimnym silniku wskazania ze wszystkich czujników powinny być zbliżone. Temperatura chłodziwa/powietrza/paliwa, dokonujemy pomiaru zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na ciepłym temp minimum 80C.
6. Powietrze w przewodach paliwowych/cofające się paliwo. Jedna z najczęściej występujących usterek w TDI - nie wielkie bąbelki powietrza w układzie paliwowym to nie jest jeszcze problem, natomiast jeśli pojawia się bąbel wielkości 2-3 cm to już powód do zastanowienia.
Sprawdzamy opaski przy filtrze paliwa, czy to samo zaciskowe czy też skręcane powinny się trzymać pewnie na węża które są zamontowane na filtrze paliwa.
Podgrzewacz, jest również źródłem wielu problemów, są na nim umieszczone dwa małe oringi które bezwzględnie powinno się wymieniać podczas wymiany filtra paliwa, powinny być razem jako zestaw do wymiany filtra paliwa.
viewtopic.php?f=35&t=212684" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli paliwo się cofa zakładamy zawór zwrotny na przewód zasilający paliwa.
Uwaga w niektórych modelach aut powodem ciągły bąbelków w układzie paliwowym jest wadliwa konstrukcja elementu w baku paliwa i jedynie jego wymiana całkowicie usuwa ten "problem" niestety nie jest to tani element...
7. Świece żarowe, dają o sobie znać gdy temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5-7C, zużyte lub uszkodzone skutecznie utrudniają rozruch zimnego silnika nie podgrzewając powietrza do właściwej temperatury.
8. Dawka rozruchowa istnieje możliwość jej niewielkiej regulacji co może poprawić odpalanie silnika.
viewtopic.php?f=35&t=191242" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Stan wtryskiwaczy, a dokładnie rozpylaczy ma również znaczenie - to da się sprawdzić jedynie na stanowisku testowym.
10. Kontrolka świec żarowych, przed rozruchem powinna się zapalić i po chwili zgasnąć, jeśli nie pali się pełnym światłem, lub czasami nie zapala się w ogóle to sprawdzamy przekaźnik 109 - zazwyczaj wystarczy wyciągnięcie i poprawienie miejsc lutowania. W mk4 przekaźnik jest umieszczony pod kolumna kierownicy w skrzynce przekaźników - nad przekaźnikiem wycieraczek.
11. Stacyjka, sprawdzamy czy nie doszło do uszkodzenia styków, wystarczy odpiąć wtyczkę która jest na rozruszniku, idzie do niego cienki pojedynczy kabel - sprawdzamy czy pojawia się na nim napięcie i jakiej wartości w momencie kiedy przekręcamy kluczyk w pozycje rozruchu silnika - powinno być zbliżone do napięcia akumulatora.
12. Wężyki przelewowe wtryskiwaczy, sprawdzamy wzrokowo i poprzez dotyk ich stan, czy nie są sparciałe, popękane, wilgotne - w razie potrzeby można je wymienić samemu, wężyk kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym o przekroju 3-3.5 mm
13.Błędy. Sprawdzamy za pomocą vag-a błędy zapisane w sterowniku - to może być cenna wskazówka do rozwiązania problemu z rozruchem silnika.
14. Klapa gasząca sprawdzamy jej położenie na zgaszonym silniku powinna być w pozycji otwartej czyli leżeć na płasko, kiedy nie jest wpełni otwarta blokuje dopływ powietrza do silnika, a kiedy się przycina incydentalnie, odcina kompletnie dopływ powietrza do silnika, objawia się to nienaturalnie szybkim kręceniem się wału korbowego podczas rozruchu, tak jak by silnik nie miał kompresji.
15. Kompresja - to podstawa przy uruchamianiu diesla, jeśli silnik nie trzyma parametrów powietrze nie ogrzeje się do wystarczającej temperatury podczas suwu sprężania. Pomiar powinien wykonać nam każdy dobry warsztat.
16. Kontrolka ABS/ESP Jeśli podczas uruchamiania silnika zapalają się kontrolki... np ABS to oznacza to duży spadek napięcia w układzie, należy sprawdzić stan akumulatora oraz połączeń elektrycznych, mocowanie kabla zasilającego oraz masowego. Jeśli akumulator i okablowanie okaże się ok, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że umiera rozrusznik- zużyte szczotki, tuleje, lub usterka elektryczna samego rozrusznika.
17. Synchronizacja wałka rozrządu. W silnikach wyposażonych w układ wtryskowy typu PD popmpwtryskiwacze sprawdzamy synchronizacje wałka rozrządu vagiem w grupie 04, pozycja 4, najlepiej jak jest 0 dopuszczalne odchyłki +- 3.
18. Filtr powietrza
Linki do tematów które mogą być pomocne oraz inne pomocne wskazówki umieściłem w tym temacie
viewtopic.php?f=35&t=476429&p=5729065#p5729065" onclick="window.open(this.href);return false;
Trudno pali ciepły
I tu historia jest dość krótka... zazwyczaj wina leży po stronie zużytego rozrusznika, który na ciepłym silniku nie jest wstanie kręcić wałem korbowym wystarczająco szybko, przez co powstają kłopoty z rozruchem ciepłego silnika. Wyjścia są dwa, regenerujemy rozrusznik lub kupujemy nowy, zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany akumulatora który został "wymęczony" na starym rozruszniku. Drugie wyjście to udanie się do tunera i dokonanie korekcji w mapach startowych. Można też poradzić sobie domowym sposobem, wpinając się w instalacje czujnika temperatury i przy pomocy opornika oszukać wskazania podawane do ECU tak aby sterownik myślał, że silnik jest zimny, zwiększy dawkę paliwa i silnik odpali jak zimny, z tym, że za każdy razem trzeba uruchamiać i wyłączać układ przy starcie ciepłego silnika.
Porada kolegi grinio dotyczy silnika AFN wpięcie się w instalacje czujnika temperatury - aby oszukać wskazania dla ECU ...
viewtopic.php?f=35&t=67570&start=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystkie zdjęcia zawarte w poradzie są własnością autora, zabrania się kopiowania rozpowszechniania zamieszczonych fotografii jak i samej porady bez zgody autora
Regulamin umieszczania nowych postów w temacie
1. Zakładając nowy post udzielamy pełnych informacji na temat auta silnik/oznaczenie/moc
- silnik - np. 1.9 TDI AGR 90KM
2. Udzielamy pełnych informacji na temat problemu, w jakich warunkach występuje, co zostało sprawdzone i jakie dane uzyskaliśmy podczas sprawdzania, tekst pt : "rozrusznik jest zdrowy" czy też "kąt wtrysku poprawny" są niedopuszczalne ze względu na brak danych i takie posty zostaną usunięte, a autorzy nagrodzeni.
Np. MK4 1.9 TDI AGR 90PS - Ciężko pali jak ciepły/zimny ...
-Kat wtrysku - 60
-Świece żarowe sprawdzone - miernikiem
-Akumulator - napięcie spoczynkowe 12.6V, prąd ładowania 14.4V - spadek napięcia podczas rozruchu 9.5V
-Powietrze w układzie paliwowym - brak / niewielkie bąbelki/ duże zapowietrzenie widoczne w przezroczystym przewodzie.
-Rozrusznik - obroty podczas rozruchu - 260-280obr.min - ewentualnie jakiś filmik z nagraniem kręcenia rozrusznika, aby było można ocenić jego pracę.
-Czujnik temperatury - dane z vag-a na ciepłym i zimnym silniku spisane temperatury.
-Kontrolki ABS/ESP - podczas rozruchu zapalają się - nie zapalają się .
3. W temacie nie poruszamy wątków które nie są bezpośrednio z nim związane, naprawa podzespołów/usuwanie usterek/ błędy zapisane w sterowniku/ dobór akumulatora, rozrusznika, świec żarowych, czujnika temperatury- to wszystko można znaleźć na forum w przypadku diagnozy elektronicznej odsyłam do działu diagnostyka.
Wielu użytkowników forum boryka się z kłopotami rozruchu zimnego silnika TDI VP nie tylko zimą, ale przez cały rok- w tym temacie postaram się w skrócie opisać szereg czynności które można samemu wykonać, aby wstępnie zdiagnozować borykający nas problem.
W tym przypadku nie możemy lekceważyć niczego, czasami przyczyna może być błaha i nie ma potrzeb udawania się to do kolejnego mechanika, aby diagnozować koleją to teorię o usterce zazwyczaj kosztowną.
1. Filtr paliwa, wg instrukcji powinien być wymieniany co 60 kkm, zważmy jednak na fakt, że jakość paliwa w PL jest delikatnie mówiąc niezadowalająca, co potwierdził raport NIK Więc raz do roku warto filtr paliwa wymienić, moim skromnym zdaniem najlepiej przed sezonem zimowym.
2. Kąt wtrysku ... To parametr który ma szczególne znaczenie podczas rozruchu zimnego silnika ... powinien zawierać się w granicach wyznaczonych liniami w TDI timing dla danego modelu silnika - zazwyczaj 40-60 jednostek, im bardziej przyspieszony tym szybciej polewane jest paliwo, ale nie przesadzajmy z regulacją, nadmiernie przyspieszony powoduje twardą/głośną prace silnika, a ustawiony poza zakres tolerancji wpływa negatywnie na wysterowanie dynamicznego kąta wtrysku. Kąt wtrysku sprawdzamy w grupie 000 bassic settings pozycja druga ( może lekko skakać o kilka jednostek) - teoretycznie na rozgrzanym silniku, praktycznie bez względu na temperaturę silnika będzie taki sam, bo sprawdzamy statyczny kąt wtrysku na zblokowanych nastawach.
Porada dla silników 1Z, AHU, AFN viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silników ALH, AGR, ASV, AHF, viewtoic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false; oraz viewtopic.php?t=166146" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada dla silnika AZZ viewtopic.php?t=271817&postdays=0&posto ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Rozrusznik ma kręcić wałem silnika szybko i bez zastanowienia, jego prace można zdiagnozować *#cenzura#* się w jego prace, powinien tak szybko kręcić abyś my nie byli wstanie przeliczać obrotów wału, lub za pomocą vaga wykonać loag grupy 001 z rozruchu silnika, będzie widać prędkość obrotową rozrusznika. Sprawdzamy mocowanie kabla zasilającego rozrusznik czy miejsce styku jest czyste - niezaśniedziałe.
W razie potrzeby regenerujemy rozrusznik, nowe szczotki tuleje, smarowanie, czyszczenie i po takim zabiegu wiele aut ożywa.
viewtopic.php?t=149224" onclick="window.open(this.href);return false;
Aby zdiagnozować rozrusznik przyda się vag i wykonanie loga 001 - podczas rozruchu, aby była możliwość wykonania kilkusekundowego loga (4-6sekund) wyciągamy przekaźnik 109 - lub odłączamy kabelek zasilający na zaworze pompy wtryskowej n109 - VP. Kabelek należy zaizolować, aby wisząc bezwładnie w komorze silnika nie spowodował zwarcie. Następnie uruchamiamy vaga i logujemy 001 mb na rozruszniku przez 4-6 sekund, w ten sposób jesteśmy w stanie "zanotować" i sprawdzić prędkość obrotową jaką jest wstanie wykręcić rozrusznik wałem silnika.
4. Akumulator - powinien być "zdrowy" odpowiednio naładowany i z odpowiednim prądem rozruchowym dal danego silnika diesla.
Przypominam o sprawdzeniu połączeń, bieguny i klemy akumulatora powinny być czyste a same klemy powinny mocno zaciskać się na biegunach tak aby nie miały możliwości się ruszać. Nie zapominamy o mocowaniu kabla masowego Sprawdzamy napięcie ładowania alternatora powinno zawierać się pomiędzy 13.9-14.5V na włączonych światłach mijania, sprawdzamy miernikiem spadek napięcia podczas rozruchu silnika.
5. Wskazania czujnika temperatury są również istotne, te sprawdzimy za pomocą vaga grupa 7 na zimnym silniku wskazania ze wszystkich czujników powinny być zbliżone. Temperatura chłodziwa/powietrza/paliwa, dokonujemy pomiaru zarówno na zimnym silniku po nocy jak i na ciepłym temp minimum 80C.
6. Powietrze w przewodach paliwowych/cofające się paliwo. Jedna z najczęściej występujących usterek w TDI - nie wielkie bąbelki powietrza w układzie paliwowym to nie jest jeszcze problem, natomiast jeśli pojawia się bąbel wielkości 2-3 cm to już powód do zastanowienia.
Sprawdzamy opaski przy filtrze paliwa, czy to samo zaciskowe czy też skręcane powinny się trzymać pewnie na węża które są zamontowane na filtrze paliwa.
Podgrzewacz, jest również źródłem wielu problemów, są na nim umieszczone dwa małe oringi które bezwzględnie powinno się wymieniać podczas wymiany filtra paliwa, powinny być razem jako zestaw do wymiany filtra paliwa.
viewtopic.php?f=35&t=212684" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli paliwo się cofa zakładamy zawór zwrotny na przewód zasilający paliwa.
Uwaga w niektórych modelach aut powodem ciągły bąbelków w układzie paliwowym jest wadliwa konstrukcja elementu w baku paliwa i jedynie jego wymiana całkowicie usuwa ten "problem" niestety nie jest to tani element...
7. Świece żarowe, dają o sobie znać gdy temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5-7C, zużyte lub uszkodzone skutecznie utrudniają rozruch zimnego silnika nie podgrzewając powietrza do właściwej temperatury.
8. Dawka rozruchowa istnieje możliwość jej niewielkiej regulacji co może poprawić odpalanie silnika.
viewtopic.php?f=35&t=191242" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Stan wtryskiwaczy, a dokładnie rozpylaczy ma również znaczenie - to da się sprawdzić jedynie na stanowisku testowym.
10. Kontrolka świec żarowych, przed rozruchem powinna się zapalić i po chwili zgasnąć, jeśli nie pali się pełnym światłem, lub czasami nie zapala się w ogóle to sprawdzamy przekaźnik 109 - zazwyczaj wystarczy wyciągnięcie i poprawienie miejsc lutowania. W mk4 przekaźnik jest umieszczony pod kolumna kierownicy w skrzynce przekaźników - nad przekaźnikiem wycieraczek.
11. Stacyjka, sprawdzamy czy nie doszło do uszkodzenia styków, wystarczy odpiąć wtyczkę która jest na rozruszniku, idzie do niego cienki pojedynczy kabel - sprawdzamy czy pojawia się na nim napięcie i jakiej wartości w momencie kiedy przekręcamy kluczyk w pozycje rozruchu silnika - powinno być zbliżone do napięcia akumulatora.
12. Wężyki przelewowe wtryskiwaczy, sprawdzamy wzrokowo i poprzez dotyk ich stan, czy nie są sparciałe, popękane, wilgotne - w razie potrzeby można je wymienić samemu, wężyk kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym o przekroju 3-3.5 mm
13.Błędy. Sprawdzamy za pomocą vag-a błędy zapisane w sterowniku - to może być cenna wskazówka do rozwiązania problemu z rozruchem silnika.
14. Klapa gasząca sprawdzamy jej położenie na zgaszonym silniku powinna być w pozycji otwartej czyli leżeć na płasko, kiedy nie jest wpełni otwarta blokuje dopływ powietrza do silnika, a kiedy się przycina incydentalnie, odcina kompletnie dopływ powietrza do silnika, objawia się to nienaturalnie szybkim kręceniem się wału korbowego podczas rozruchu, tak jak by silnik nie miał kompresji.
15. Kompresja - to podstawa przy uruchamianiu diesla, jeśli silnik nie trzyma parametrów powietrze nie ogrzeje się do wystarczającej temperatury podczas suwu sprężania. Pomiar powinien wykonać nam każdy dobry warsztat.
16. Kontrolka ABS/ESP Jeśli podczas uruchamiania silnika zapalają się kontrolki... np ABS to oznacza to duży spadek napięcia w układzie, należy sprawdzić stan akumulatora oraz połączeń elektrycznych, mocowanie kabla zasilającego oraz masowego. Jeśli akumulator i okablowanie okaże się ok, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że umiera rozrusznik- zużyte szczotki, tuleje, lub usterka elektryczna samego rozrusznika.
17. Synchronizacja wałka rozrządu. W silnikach wyposażonych w układ wtryskowy typu PD popmpwtryskiwacze sprawdzamy synchronizacje wałka rozrządu vagiem w grupie 04, pozycja 4, najlepiej jak jest 0 dopuszczalne odchyłki +- 3.
18. Filtr powietrza
Linki do tematów które mogą być pomocne oraz inne pomocne wskazówki umieściłem w tym temacie
viewtopic.php?f=35&t=476429&p=5729065#p5729065" onclick="window.open(this.href);return false;
Trudno pali ciepły
I tu historia jest dość krótka... zazwyczaj wina leży po stronie zużytego rozrusznika, który na ciepłym silniku nie jest wstanie kręcić wałem korbowym wystarczająco szybko, przez co powstają kłopoty z rozruchem ciepłego silnika. Wyjścia są dwa, regenerujemy rozrusznik lub kupujemy nowy, zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany akumulatora który został "wymęczony" na starym rozruszniku. Drugie wyjście to udanie się do tunera i dokonanie korekcji w mapach startowych. Można też poradzić sobie domowym sposobem, wpinając się w instalacje czujnika temperatury i przy pomocy opornika oszukać wskazania podawane do ECU tak aby sterownik myślał, że silnik jest zimny, zwiększy dawkę paliwa i silnik odpali jak zimny, z tym, że za każdy razem trzeba uruchamiać i wyłączać układ przy starcie ciepłego silnika.
Porada kolegi grinio dotyczy silnika AFN wpięcie się w instalacje czujnika temperatury - aby oszukać wskazania dla ECU ...
viewtopic.php?f=35&t=67570&start=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystkie zdjęcia zawarte w poradzie są własnością autora, zabrania się kopiowania rozpowszechniania zamieszczonych fotografii jak i samej porady bez zgody autora
Regulamin umieszczania nowych postów w temacie
1. Zakładając nowy post udzielamy pełnych informacji na temat auta silnik/oznaczenie/moc
- silnik - np. 1.9 TDI AGR 90KM
2. Udzielamy pełnych informacji na temat problemu, w jakich warunkach występuje, co zostało sprawdzone i jakie dane uzyskaliśmy podczas sprawdzania, tekst pt : "rozrusznik jest zdrowy" czy też "kąt wtrysku poprawny" są niedopuszczalne ze względu na brak danych i takie posty zostaną usunięte, a autorzy nagrodzeni.
Np. MK4 1.9 TDI AGR 90PS - Ciężko pali jak ciepły/zimny ...
-Kat wtrysku - 60
-Świece żarowe sprawdzone - miernikiem
-Akumulator - napięcie spoczynkowe 12.6V, prąd ładowania 14.4V - spadek napięcia podczas rozruchu 9.5V
-Powietrze w układzie paliwowym - brak / niewielkie bąbelki/ duże zapowietrzenie widoczne w przezroczystym przewodzie.
-Rozrusznik - obroty podczas rozruchu - 260-280obr.min - ewentualnie jakiś filmik z nagraniem kręcenia rozrusznika, aby było można ocenić jego pracę.
-Czujnik temperatury - dane z vag-a na ciepłym i zimnym silniku spisane temperatury.
-Kontrolki ABS/ESP - podczas rozruchu zapalają się - nie zapalają się .
3. W temacie nie poruszamy wątków które nie są bezpośrednio z nim związane, naprawa podzespołów/usuwanie usterek/ błędy zapisane w sterowniku/ dobór akumulatora, rozrusznika, świec żarowych, czujnika temperatury- to wszystko można znaleźć na forum w przypadku diagnozy elektronicznej odsyłam do działu diagnostyka.
Golf V 2.0 TDI BKD Ciezko pali
Witam, mam golfa V 2.0 TDI oznaczenie BKD 140 km ktory ciezko odpala na zimnym i cieplym. Co to moze byc? Wrzucam filmik: https://youtu.be/cZaQljPOMKU" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzieki
Dzieki
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Sprawdź,czy nie ma wycieku spod tandem-pompy.
Powietrze w paliwie? Filtr kiedy zmieniany?
Powietrze w paliwie? Filtr kiedy zmieniany?
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
a gdzie ta pompe znajde? Filtr nie wiem kiedy bo auto dopiero kupilem. Dzieki za odpowiedz
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Przykręcona do głowicy (nad skrzynią).krzekot90 pisze:a gdzie ta pompe znajde?
Świecąca kontrolka ABS przy rozruchu
Witam, W GOLF V (1.9 TDI BKC 105KM) świeci mi nieraz kontrolka ABS przy rozruchu (w momencie odpalania), potem gaśnie, miałem tak w GOLV IV (1.4 16V), ale po wymianie miałem spokój przez cztery lata, odpowiedzialny był akumulator, w GOLF V też mi świecił tamtej zimy podczas rozruchu, ale miałem akumulator już padnięty to fakt, w marcu zakupiłem nowy (CENTRA FUTURA 72AH) i teraz gdy temperatura zbliża się ku zeru znowu nie raz przy rozruchu zapala się kontrolka ABS, brak błędów na kompie. Elektryk zatwierdził po badaniu akumulatora, że jest nie doładowany i w niedługim czasie może się zasiarczyć. Mówił, że nic się nie stanie , że przy rozruchu świeci kontrolka ABS (że to dość częste w grupie VW), ale kazał mi doładowywać akumulator przynajmniej raz na dwa tygodnie (i najlepiej kupić prostownik Podobno akumulator w stanie spoczynku miał 12,4 a ma mieć 12,5-12.6. Alternator i wszystko poza tym w porządku. Czy ja nowy na gwarancji akumulator mogę doładowywać i czy tak w sumie powinno być, dawno to jeździłem parę lat i nic nie świeciło podczas rozruchu, puki akumulator przestał kręcić. Jak przejadę jakieś np. 2km i zgaszę na parę minut to jak odpalam, to już nie świeci kontrolka ABS. Robię dziennie gdzieś 30 km (15 w jedną stronę) GOLF V 1.9 TDI 105 KM. Powiedział, żebym sobie kupił jakiś prostownik impulsywny i doładowywał co dwa tygodnie. Czytałem, że w GOLF IV to często się zdarza (świecąca kontrolka ABS przy rozruchu) ale w GOLF V nie czytałem, bo nie znalazłem takiego tematu. Z góry dzięki za rady czy jeździć i się nie przejmować puki kręci od pierwszego, czy doładowywać, bo na gwarancję nie ma co liczyć chyba (a po resztom bez akumulatora bym został). Czy to norma i czy coś doradzicie? Z góry dzięki za rady...
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt lis 11, 2016 17:59
MK 4 1,9 TDI 90KM słąbo pali na zimnym i zapowietrza się
Witam!
Dziwny problem mam ze swoją golfiną MK4 1,9 TDI 90KM.
Od roku w sumie walczymy z zapowietrzaniem się układu paliwowego (widać powietrze czasami w wężyku). W sierpniu jadąc do pracy rano stanąłem na światłach, a że miałem włączone radio to nawet nie usłyszałem kiedy silnik zgasnął. Zepchnąłem go na pobocze, odkręciłem te przewody paliwowe co idą w silnik, pokręciłem trochę rozrusznikiem, przykręciłem przewody i potem odpalił. I w sumie to do dzisiaj był spokój (poza tym że słabo odpala rano, szczególnie jak jest zimno, chociaż wydaje mi się że też jak jest wilgotno), bo dzisiaj znów stanąłem na światłach. W wężyku nie było prawie w ogóle paliwa, samo powietrze. Zrobiłem to co w sierpniu i jakoś odpalił.
Rozrusznik po regeneracji, jak jest ciepły silnik to odpala na strzał. Dzisiaj jak stanął to miałem pół zbiornika paliwa. Dziwne że problem nie wsytępuje codziennie tylko od święta...
Oczywiście cały układ paliwowy sprawdzany 5 razy, od "smoka" po silnik. Jedyne co to pompy nie sprawdzaliśmy bo nie wiemy jak. Może ktoś miał podobnie? Możecie polecić kogoś w Gdańsku lub okolicach?
Pozdrawiam, Adam
Dziwny problem mam ze swoją golfiną MK4 1,9 TDI 90KM.
Od roku w sumie walczymy z zapowietrzaniem się układu paliwowego (widać powietrze czasami w wężyku). W sierpniu jadąc do pracy rano stanąłem na światłach, a że miałem włączone radio to nawet nie usłyszałem kiedy silnik zgasnął. Zepchnąłem go na pobocze, odkręciłem te przewody paliwowe co idą w silnik, pokręciłem trochę rozrusznikiem, przykręciłem przewody i potem odpalił. I w sumie to do dzisiaj był spokój (poza tym że słabo odpala rano, szczególnie jak jest zimno, chociaż wydaje mi się że też jak jest wilgotno), bo dzisiaj znów stanąłem na światłach. W wężyku nie było prawie w ogóle paliwa, samo powietrze. Zrobiłem to co w sierpniu i jakoś odpalił.
Rozrusznik po regeneracji, jak jest ciepły silnik to odpala na strzał. Dzisiaj jak stanął to miałem pół zbiornika paliwa. Dziwne że problem nie wsytępuje codziennie tylko od święta...
Oczywiście cały układ paliwowy sprawdzany 5 razy, od "smoka" po silnik. Jedyne co to pompy nie sprawdzaliśmy bo nie wiemy jak. Może ktoś miał podobnie? Możecie polecić kogoś w Gdańsku lub okolicach?
Pozdrawiam, Adam
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Mam problem z paleniem gdy temperatura spada w okolice zera i zimniej. Mianowicie, Vw bora 1.9 AJM 115km. Swiece żarowe nowe, akumulator nowy, ładowanie w pożądku, rozrusznik regenerowany, filtr paliwa i powietrza nowy, kąt wtrysku ustawiony. Auto rano po rozgrzaniu świec nieco dłużej kręci i jak odpali chodzi chwile nie równo i głośno, a wydechu zakopci lekko na siwo. Płyn chłodniczy w stanie, nie ubywa i nie przybywa, zresztą niedawno uszczelka pod głowicą była robiona. Nie mierzyłem jeszcze kompresji na cylindrach i tak chodzi mi po głowie czy mniejsze ciśnienie w na którymś z cylindrów ma wpływ na słabe palenie gdy silnik zimny. Macie może jeszcze jakieś sugestie i wskazówki dotyczące mierzenia ciśnienia?
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Cześć, pacjentem jest Golf 99r z silnikiem 1.9 90 KM ALH.
Dotychczas był drugim, jakoby zastępczym autem w rodzinie, ale teraz jest głównym i zaczynają się z nim dziać cuda. W lecie na zimnym silniku nie odpalał na dotyk, musiał pokręcić z 2 - 3 sekundy i odpalał, gdy robiło się chłodniej, troszkę się dusił, podymił na biało i odpalał. Teraz zaczęło mrozić i od razu zaczynał mruczeć, więc podłączyłem go pod VAG i okazało się, że kąt wtrysku jest z niski (38). Tak więc zmieniono kąt na 49, i problemy miały ustąpić, ale niestety auto zmieniło się w istnego smoka - wciąz ciężko pali, a dymi na biało tak, jakby z 10 l paliwa połknął i nie mógł tego przemielić, a do tego doszło takie spalanie, że na pełnym baku może uda się przejechać 400 km w mieście.
Filtr paliwa był wymieniany, nie jest zapowietrzony, świece są ok. Czy ktoś wie co może być powodem? Naprawdę już mi brak cierpliwości, a boję się, że w to auto będę musiał włożyć z 2 tysiące żeby wszystko powymieniać, a może to rezultatu nie przynieść.
Naprawdę bardzo dziękuję z góry za pomoc.
Dotychczas był drugim, jakoby zastępczym autem w rodzinie, ale teraz jest głównym i zaczynają się z nim dziać cuda. W lecie na zimnym silniku nie odpalał na dotyk, musiał pokręcić z 2 - 3 sekundy i odpalał, gdy robiło się chłodniej, troszkę się dusił, podymił na biało i odpalał. Teraz zaczęło mrozić i od razu zaczynał mruczeć, więc podłączyłem go pod VAG i okazało się, że kąt wtrysku jest z niski (38). Tak więc zmieniono kąt na 49, i problemy miały ustąpić, ale niestety auto zmieniło się w istnego smoka - wciąz ciężko pali, a dymi na biało tak, jakby z 10 l paliwa połknął i nie mógł tego przemielić, a do tego doszło takie spalanie, że na pełnym baku może uda się przejechać 400 km w mieście.
Filtr paliwa był wymieniany, nie jest zapowietrzony, świece są ok. Czy ktoś wie co może być powodem? Naprawdę już mi brak cierpliwości, a boję się, że w to auto będę musiał włożyć z 2 tysiące żeby wszystko powymieniać, a może to rezultatu nie przynieść.
Naprawdę bardzo dziękuję z góry za pomoc.
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
do kolegi hammerdin15
musi byc gdzies nieszcelnosc bo jak piszesz jest powietrze a w zasadzie jak auto sie zatrzyma to samo powietrze w rurce zasilajcej (przezroczystej)
zazwyczaj oring w koszu w baku na łączeniu kolejne to szybkozłączka na przewodzie od tego kosza filtr z ogrzewaczem paliwa tez lubi byc
ja osobiscie mialem przypadek z zakowanym przewodem od filtra do pompy (ten z przezroczysta rurką), czesc jest przezroczysta czesc dalej okuta
metalowa spinka z wezem gumowym i tam mi bralo powietrze a jak nie to istnieje ostatnia nieszczelnosc tgzwana nieszczelnosc pompy
wtryskowej od strony rozrzadu (siemmering) tą staralbym sie sprawdzic na koncu
pozdrawiam
ps duzo pomaga wymiana opasek zaciskowych na filtrze paliwa 4x z tych oryginalnych na dosc dobre skręcane, to bym pierwsze sprawdzil
musi byc gdzies nieszcelnosc bo jak piszesz jest powietrze a w zasadzie jak auto sie zatrzyma to samo powietrze w rurce zasilajcej (przezroczystej)
zazwyczaj oring w koszu w baku na łączeniu kolejne to szybkozłączka na przewodzie od tego kosza filtr z ogrzewaczem paliwa tez lubi byc
ja osobiscie mialem przypadek z zakowanym przewodem od filtra do pompy (ten z przezroczysta rurką), czesc jest przezroczysta czesc dalej okuta
metalowa spinka z wezem gumowym i tam mi bralo powietrze a jak nie to istnieje ostatnia nieszczelnosc tgzwana nieszczelnosc pompy
wtryskowej od strony rozrzadu (siemmering) tą staralbym sie sprawdzic na koncu
pozdrawiam
ps duzo pomaga wymiana opasek zaciskowych na filtrze paliwa 4x z tych oryginalnych na dosc dobre skręcane, to bym pierwsze sprawdzil
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 17:55
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Cały rok odpala bez zadnych problemow. A jak teraz robi sie blisko zera stopni to zaczyna ciezko odpalac po nocy. Poprzedniej zimy bylo tak samo. Na komputerze wszystko ok. Wtryski wymienione, pompa tez, swiece grzeja, filtr paliwa wymieniony, kąt wtrysku ok, czujnik temperatury cieczy sprawny. I niewiadomo o co chodzi. Moze ktos mial cos podobnego?
Wv BORA 1.9 alh 1998
Wv BORA 1.9 alh 1998
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Nagraj film z porannego odpalania auta z otwartymi drzwiami i podniesioną maską, żeby było można ocenić jak kręcić rozrusznik i jak odpala silnik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 17:55
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.
Witam.
Nagrałem filmik z porannego rozruchu silnika. Mam nadzieję że o to Ci chodziło. Uprzedzam kolejne pytanie: nasi mam waga żeby zrobić logi. Podpinałem się kompa u znajomego na programie Delphi. Rozrusznik na wiosnę regenerowany,Aku nowy,
A tu jest filmik:
https://megawrzuta.pl/download/1b071f44 ... 4a41d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
WV BORA 1.9 TDI 90KM ALH 1998
Nagrałem filmik z porannego rozruchu silnika. Mam nadzieję że o to Ci chodziło. Uprzedzam kolejne pytanie: nasi mam waga żeby zrobić logi. Podpinałem się kompa u znajomego na programie Delphi. Rozrusznik na wiosnę regenerowany,Aku nowy,
A tu jest filmik:
https://megawrzuta.pl/download/1b071f44 ... 4a41d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
WV BORA 1.9 TDI 90KM ALH 1998
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości