Zawór EGR w 1.9 AXR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zawór EGR w 1.9 AXR
Tez mam ten silnik. To czarne kupa masz od wygluszenia, ja to wyrzucilem. Co do tej spinki to mam to samo, tez musze kupic, bo chyba ja rozciagnalem przy sciaganiu. Jakie masz pytania to moze sobie pomozemy?
Zawór EGR w 1.9 AXR
pytaj o,co chcesz - po to jest to forum by pomóc innym aby się w koszta nie wpędzili- takie przynajmniej jest moje motto.
Re: Zawór EGR w 1.9 AXR
Zgadzam sie z kolegą sztomelem, właśnie po to jest forum, nawiasem mówiąc jedno z najbogatszych w wiedze ;D
Zawór EGR w 1.9 AXR
Pytanie dodatkowe
"biały" - czy można i czy jest sens wymieniać tą rurę ?
"czerwony" - bagnet jest mocno zniekształcony i rusza się w gnieździe ( na okuciu rury te metalowe wypustki)
"zielony" - to coś ( podejrzewam że to ten EGR) jest nieszczelny od dołu - można go jakoś uszczelnić ?
edyta:
Już wiem że to ważne aby ta rura była szczelna ( może zmniejszy się "pobór" oleju przez silnik)
Ale - doczytałem że są jakieś patenty aby nie wymieniać - JEDNAK WSZYSTKIE FOTKI POSZŁY się .... paść :/
wspomoże ktoś ?
"biały" - czy można i czy jest sens wymieniać tą rurę ?
"czerwony" - bagnet jest mocno zniekształcony i rusza się w gnieździe ( na okuciu rury te metalowe wypustki)
"zielony" - to coś ( podejrzewam że to ten EGR) jest nieszczelny od dołu - można go jakoś uszczelnić ?
edyta:
Już wiem że to ważne aby ta rura była szczelna ( może zmniejszy się "pobór" oleju przez silnik)
Ale - doczytałem że są jakieś patenty aby nie wymieniać - JEDNAK WSZYSTKIE FOTKI POSZŁY się .... paść :/
wspomoże ktoś ?
Zawór EGR w 1.9 AXR
tak to w zielonym to egr
tą rure można wymienić ale nieszczelność powoduje oring czyli gumka w rurze o której pisałem wcześniej(na złączu) jeżeli jest tak rozwalone że nie uszczelnisz to albo upetać silikonem i zrobić połączenie na zawsze albo wymienic ale pewnie część następna czyli ta przy egr też jest rozkołatana ( mówie tu o jakims skrajnym przypadku rozkołatania ;D) ,
teraz skoro wali ci tam olej i piszesz o ubytku oleju to może sprawa sięga głębiej i olej wali z turbiny albo z odmy.
Powiem szczerze ze już kilkadziesiąt pd widziałem w tym i mój ze olwa sączy się przez egr i klapę gaszącą.
Zaślepienie tego "ufo" to niestety troche roboty bo trzeba by fizycznie to rezpołowic i albo pozaspawywac dziury po tłoczku egr albo powkręcać tam śruby z podkładkami miedzianymi ale skoro piszesz ze od dołu cieknie to pewnie ten kto Ci zaślepiał egr dał blaszkę na kolektor a rozszczelniło się połączenie rurki z egr-em więc może nowa uszczelka załatwi sprawę??!! Sprawdź też czy śrubki są dociśnięte...Może uszczelnił silikonem i się wypalił??
Reasumując :Uporaj się z tym syczeniem a tym sobie d.... nie zawracaj bo jak wyłazi olej tzn skąd indziej jest pchany a tego tak łatwo nie powstrzymasz....
tą rure można wymienić ale nieszczelność powoduje oring czyli gumka w rurze o której pisałem wcześniej(na złączu) jeżeli jest tak rozwalone że nie uszczelnisz to albo upetać silikonem i zrobić połączenie na zawsze albo wymienic ale pewnie część następna czyli ta przy egr też jest rozkołatana ( mówie tu o jakims skrajnym przypadku rozkołatania ;D) ,
teraz skoro wali ci tam olej i piszesz o ubytku oleju to może sprawa sięga głębiej i olej wali z turbiny albo z odmy.
Powiem szczerze ze już kilkadziesiąt pd widziałem w tym i mój ze olwa sączy się przez egr i klapę gaszącą.
Zaślepienie tego "ufo" to niestety troche roboty bo trzeba by fizycznie to rezpołowic i albo pozaspawywac dziury po tłoczku egr albo powkręcać tam śruby z podkładkami miedzianymi ale skoro piszesz ze od dołu cieknie to pewnie ten kto Ci zaślepiał egr dał blaszkę na kolektor a rozszczelniło się połączenie rurki z egr-em więc może nowa uszczelka załatwi sprawę??!! Sprawdź też czy śrubki są dociśnięte...Może uszczelnił silikonem i się wypalił??
Reasumując :Uporaj się z tym syczeniem a tym sobie d.... nie zawracaj bo jak wyłazi olej tzn skąd indziej jest pchany a tego tak łatwo nie powstrzymasz....
Zawór EGR w 1.9 AXR
Powalczyłem z rurą :
Dociągnięte solidnie i się trzyma.
Syczy nadal
Zastanawiam przez co ?
przez EGR ?
Tak wiem narażam sie modowi, ale o syczeniu nie bardzo mogę coś wygrzebać - zwłaszcza w motorku AXR
Pozdrawiam
Zapomniałem dopisać - czuć w kabinie ropę/naftę/olej - nie wiem jak to określić :/
Dociągnięte solidnie i się trzyma.
Syczy nadal
Zastanawiam przez co ?
przez EGR ?
Tak wiem narażam sie modowi, ale o syczeniu nie bardzo mogę coś wygrzebać - zwłaszcza w motorku AXR
Pozdrawiam
Zapomniałem dopisać - czuć w kabinie ropę/naftę/olej - nie wiem jak to określić :/
Zawór EGR w 1.9 AXR
Patrząc na wykonanie zabezpieczenia samego węża przy zaworze EGR to wygląda to lux ale pytanie brzmi co syczy lub co się sączy - olej czy powietrze ?
Biały wąż oczywiście można i należy uszczelnić jeśli z niego syczy powietrze doładowane i cieknie dodatkowo z nieszczelności olej,
to czerwone to nie bagnet tylko szybkozłączka, która powinna zapewniać szczelność połączenia powietrza doładowanego - nie może syczeć ani być luźna i mieć zerwane zęby.
to zielone to właśnie zawór EGR i jeśli z dołu jest nieszczelność (cieknie olej lub syczą spaliny) to trzeba to uszczelnić lub całkowicie zlikwidować i wywalić z dolotu. (opis z usunięciem EGR jest n forum).
Jeśli w kabinie czuć ropę to proponuję sprawdzić cały układ zasilania w paliwo bo EGR nie ma nic wspólnego z tym układem. Najczęściej winną jest wtedy nieszczelność wężyków paliwowych - zwłaszcza tych na powrocie paliwa z pompy tandemowej (czyli paliwa i podciśnienia po prawej stronie głowicy silnika).
Biały wąż oczywiście można i należy uszczelnić jeśli z niego syczy powietrze doładowane i cieknie dodatkowo z nieszczelności olej,
to czerwone to nie bagnet tylko szybkozłączka, która powinna zapewniać szczelność połączenia powietrza doładowanego - nie może syczeć ani być luźna i mieć zerwane zęby.
to zielone to właśnie zawór EGR i jeśli z dołu jest nieszczelność (cieknie olej lub syczą spaliny) to trzeba to uszczelnić lub całkowicie zlikwidować i wywalić z dolotu. (opis z usunięciem EGR jest n forum).
Jeśli w kabinie czuć ropę to proponuję sprawdzić cały układ zasilania w paliwo bo EGR nie ma nic wspólnego z tym układem. Najczęściej winną jest wtedy nieszczelność wężyków paliwowych - zwłaszcza tych na powrocie paliwa z pompy tandemowej (czyli paliwa i podciśnienia po prawej stronie głowicy silnika).
Zawór EGR w 1.9 AXR
Wszystkie tematy jakich dotyczy dyskusja przerabiałem już u siebie w swoim AXR .
1 . Białe - zabezpieczenie rury przed wypadaniem i uszczelnienie . U siebie rozwiązałem ten problem poprzez dorobienie metalowych blaszek (klinów) i wsunięcie pod wytartą wypustkę (kiedyś wstawiałem foto ,ale widocznie linki wygasły). Dodatkowo wymiana uszczelki ( koszt około 20zł ) +nowa zapinka. Na takim zestawie zrobiłem ponad 150tyś i nadal funkcjonuje. Spotkałem się z opisem że niektórzy to lutują (lutowanie aluminium), jednak tu istnieje ryzyko przypieczenia gumy i rozszczelnienia.
2. Jeśli chodzi o zawór EGR sprawa wygląda trochę inaczej, bo zaślepienie nie usunie wycieku. Wyciek następuje pomiędzy trzonkiem zaworu a tulejką, najprawdopodobniej z otworków po obu stronach . Trzeba by było też zaślepić te otworki po obu stronach zaworu wtedy nie będzie wycieku. Syczenie może się brać z uszkodzonej membrany na zaworze EGR, co łatwo sprawdzić wypinając przewód z EGR i sprawdzając szczelność ( wystarczy kawałek rurki o tej samej średnicy i użycie płuc) lub po prostu ucieka między tulejką a trzonkiem zaworu. U siebie rozwiązałem to wymieniając zawór EGR na nowy . Na tą chwilę na lato wyłączam programowo EGR (w zimie włączam mimo wszystko szybciej się nagrzewa silniczek).
3. Jeśli chodzi o zwiększoną konsumpcję oleju przez ten silniczek, to radzę się przyjrzeć zaworowi w pokrywie klawiatury. Jeżdżąc przy obrotach silnika do 2,5 tyś jest znośnie , ale cyrk się zaczyna powyżej 3tyś . Olej wręcz znika z silnika (przy zablokowanym zaworze). W moim przypadku zrzucenie pokrywy klawiatury i porządne wypłukanie i uruchomienie zaworu dało taki efekt, że od ponad prawie 200tyś zapomniałem co to są dolewki między wymianami (też były zdjęcia). Mam już sporo nalatane 370 tyś i wszystko gra. To tylko kilka spostrzeżeń jakie udało mi się przez ten czas doświadczyć.
Numerki części możesz doszukać online na https://ifinterface.com/" onclick="window.open(this.href);return false; klikasz Welcome , Free services i Carprog2 a dalej wybierasz swoje autko
1 . Białe - zabezpieczenie rury przed wypadaniem i uszczelnienie . U siebie rozwiązałem ten problem poprzez dorobienie metalowych blaszek (klinów) i wsunięcie pod wytartą wypustkę (kiedyś wstawiałem foto ,ale widocznie linki wygasły). Dodatkowo wymiana uszczelki ( koszt około 20zł ) +nowa zapinka. Na takim zestawie zrobiłem ponad 150tyś i nadal funkcjonuje. Spotkałem się z opisem że niektórzy to lutują (lutowanie aluminium), jednak tu istnieje ryzyko przypieczenia gumy i rozszczelnienia.
2. Jeśli chodzi o zawór EGR sprawa wygląda trochę inaczej, bo zaślepienie nie usunie wycieku. Wyciek następuje pomiędzy trzonkiem zaworu a tulejką, najprawdopodobniej z otworków po obu stronach . Trzeba by było też zaślepić te otworki po obu stronach zaworu wtedy nie będzie wycieku. Syczenie może się brać z uszkodzonej membrany na zaworze EGR, co łatwo sprawdzić wypinając przewód z EGR i sprawdzając szczelność ( wystarczy kawałek rurki o tej samej średnicy i użycie płuc) lub po prostu ucieka między tulejką a trzonkiem zaworu. U siebie rozwiązałem to wymieniając zawór EGR na nowy . Na tą chwilę na lato wyłączam programowo EGR (w zimie włączam mimo wszystko szybciej się nagrzewa silniczek).
3. Jeśli chodzi o zwiększoną konsumpcję oleju przez ten silniczek, to radzę się przyjrzeć zaworowi w pokrywie klawiatury. Jeżdżąc przy obrotach silnika do 2,5 tyś jest znośnie , ale cyrk się zaczyna powyżej 3tyś . Olej wręcz znika z silnika (przy zablokowanym zaworze). W moim przypadku zrzucenie pokrywy klawiatury i porządne wypłukanie i uruchomienie zaworu dało taki efekt, że od ponad prawie 200tyś zapomniałem co to są dolewki między wymianami (też były zdjęcia). Mam już sporo nalatane 370 tyś i wszystko gra. To tylko kilka spostrzeżeń jakie udało mi się przez ten czas doświadczyć.
Numerki części możesz doszukać online na https://ifinterface.com/" onclick="window.open(this.href);return false; klikasz Welcome , Free services i Carprog2 a dalej wybierasz swoje autko
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości