MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
jak w temacie, a dokladnie po jakim czasie powinna sie wylaczyc pompka wspomagajaca chlodzenie turbiny po wylaczeniu silnika, uruchamia sie ta pompka termowylacznikiem na turbinie wyskalowanym na 115 stopni C ...a kiedy powinna sie wylaczyc jak zgasimy silnik oczekuje sprawdzonej odp a nie gdybania od tego mam mechanikow
aro>wagoneer>disco1>def110>korando>samurai>disco1>navara>f150>def90>G463+W124E200...ewolucja?
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
tak jak myslalem, jak pytasz o konkrety to
aro>wagoneer>disco1>def110>korando>samurai>disco1>navara>f150>def90>G463+W124E200...ewolucja?
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
Jak takiś niecierpliwy to powiem Ci tyle, że w/g tego co pamiętam zależy jej praca od przekaźnika świec żarowych i modułu "after run" wentylatorów.
Na więcej musisz poczekać, bo w pracy dostępu do ELSY nie mam
Edit:
W ELSA brak info.
Znalazłem tylko tyle, że pompka pracuje aż temperatura spadnie poniżej 114-115 stC na turbosprężarce tak aby nie dopuścić do lokalnego wrzenia cieczy.
Na więcej musisz poczekać, bo w pracy dostępu do ELSY nie mam
Edit:
W ELSA brak info.
Znalazłem tylko tyle, że pompka pracuje aż temperatura spadnie poniżej 114-115 stC na turbosprężarce tak aby nie dopuścić do lokalnego wrzenia cieczy.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
To ma być dla nas zaszczyt,czy takich "porządnych" masz mechaników? A może chcą pieniędzy za udzielenie informacji?4x4piotr pisze:oczekuje sprawdzonej odp a nie gdybania od tego mam mechanikow
Oczywiste i nie trzeba być odkrywcą ameryki,żeby dojść do takiego wniosku,że czas pracy pompki jest zależny od czujnika.radekrp90 pisze:pompka pracuje aż temperatura spadnie poniżej 114-115 stC
4x4piotr,ubiegnę Twoje kolejne pytanie,które zapewne chciałbyś zaraz zadać - "jak długo ma pracować,a nie od czego jest zależna pompka?" Tak?
Odpowiem Ci pytaniem- w lecie,czy w zimie?
Sorry kolego,ale nie pytasz o konkret,tylko po prostu zadałeś pytanie rodem z Jednemu może wyłączyć się po minucie,a dziesięciu innych napisze,że po pięciu minutach się wyłącza.4x4piotr pisze:tak jak myslalem, jak pytasz o konkrety to
Na stygniecie ma wpływ wiele czynników,np. jakość cieczy,poziom zakamienienia układu,temperatura zewnętrzna,wydajność pompki,stan naładowania akumulatora etc.
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
Sam czujnik też ma na to znaczenie.
Początkowo myślałem, że działa to tak jak w VR6/AAZ w Golfie 3/Passacie B4 gdzie pompka działa równolegle z 3-cim biegiem wentylatora oraz podczas pracy w trybie "after run" czyli gdy silnik jest gorący ale już nie pracuje.
Tu okazje się, że jest tylko przełącznik termiczny - proste jak budowa cepa. Czujnik nie ma nawet podtrzymania przy opadaniu temperatury.
Moim zdaniem ma to potężną wadę, bo gdy czujnik padnie pompka może chodzić non stop. Ale możliwe, że był jakieś zmiany w instalacjach (tak jak w instalacjach dla klimatyzacji na R-12 gdzie przełącznik ciśnieniowy był również podłączony bezpośrednio pod akumulator i pracował np.: podczas upałów gdy ciśnienie spoczynkowe wzrastało powyżej 16 bar) ale na podstawie dostępnej mi dokumentacji tego nie stwierdziłem
Początkowo myślałem, że działa to tak jak w VR6/AAZ w Golfie 3/Passacie B4 gdzie pompka działa równolegle z 3-cim biegiem wentylatora oraz podczas pracy w trybie "after run" czyli gdy silnik jest gorący ale już nie pracuje.
Tu okazje się, że jest tylko przełącznik termiczny - proste jak budowa cepa. Czujnik nie ma nawet podtrzymania przy opadaniu temperatury.
Moim zdaniem ma to potężną wadę, bo gdy czujnik padnie pompka może chodzić non stop. Ale możliwe, że był jakieś zmiany w instalacjach (tak jak w instalacjach dla klimatyzacji na R-12 gdzie przełącznik ciśnieniowy był również podłączony bezpośrednio pod akumulator i pracował np.: podczas upałów gdy ciśnienie spoczynkowe wzrastało powyżej 16 bar) ale na podstawie dostępnej mi dokumentacji tego nie stwierdziłem
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
Owszem,nie podlega to kwestii,ale nie oznacza też,że w dwóch,czy trzech autach z takimi samymi (i sprawnymi!) czujnikami,chłodzenie ma odbywać się identycznie.radekrp90 pisze:Sam czujnik też ma na to znaczenie
Nie da się więc,jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie autora.
To tak samo jak ze spalaniem. Dwa identyczne auta z takimi samymi silnikami,ta sama waga,a jeden spali 5/100 gdy zaś drugi spali wiadro/100.
Dlaczego? A dlatego,że jeden kierowca jeździ spokojnie,a drugi jak debil i co skrzyżowanie,to pisk.
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
Nie wiem jak w Golfie ale w Busie z JX silnikiem pompka pracuje za każdym kręceniem rozrusznikiem żeby się nie zastała I myślę że to nie jest takie głupie.
Dodaję oryginalny schemat podłączenia pompki w Golfie SB.
V51 - Pompka
F98 - Włącznik termiczny
J235 - Przekaźnik
S51 - Bezpiecznik 10A
Dodaję oryginalny schemat podłączenia pompki w Golfie SB.
V51 - Pompka
F98 - Włącznik termiczny
J235 - Przekaźnik
S51 - Bezpiecznik 10A
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
dzieki wielkie za pomoc i podpowiedzi, juz opanowane...czujnik byl walniety i caly czas (!) chodzil na zalaczonym co usmazylo nie tylko styki wtyczki czujnika ale i sama pompe. o ile wymiana wtyczki i pompy na oryginal boscha to banal to dostanie tego termowylacznika/czujnika w RP to jakis koszmar udalo sie kupic taniej z cala turbina za 150 zeta niz z niemcowni sam termowylacznik/czujnik za 30 juro plus przesylka tez 30 juro faktycznie calosc jest sterowana przekaznikiem i gasnie po uplywie ok 3 min lub spadku temperatury ponizej progu zalanczania termowylacznika teraz jestem juz madry dzieki za pomoc
aro>wagoneer>disco1>def110>korando>samurai>disco1>navara>f150>def90>G463+W124E200...ewolucja?
MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
A nie dało się dopasować po katalogach innego czujnika na taką lub zbliżoną temperaturę? Aż się wierzyć nie chce
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB
da sie nawet znalazlem facet gwint m10z1,5 temp zal 110 lub 120st czyli o 5st nizsza lub wyzsza od oryginalu 2stykowy i cena ok 60zeta z wysylka (FACETradekrp90 pisze:A nie dało się dopasować po katalogach innego czujnika na taką lub zbliżoną temperaturę? Aż się wierzyć nie chce
7.4085) ale oryginal hula ten w ewent zapasie
aro>wagoneer>disco1>def110>korando>samurai>disco1>navara>f150>def90>G463+W124E200...ewolucja?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości