Pompka paliwa w zbiorniku PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: wojti2001 » pn sie 15, 2016 17:38

czesty problem z paleniem na cieplo. Ja wymienilem kompa i problem ustal


MK IV AJM

Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » pn sie 15, 2016 22:00

CO to znaczy że wymieniłeś kompa? Przekaźnik?



Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » czw sie 18, 2016 10:43

Pomoże ktoś? Irytujace strasznie jak jedziesz na miasto i na chwile musisz zgasic auto... :-(



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: wojti2001 » pt sie 19, 2016 11:05

elektroniczny sterownik pracy silnika


MK IV AJM

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Re: Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: borax9x » pt sie 19, 2016 17:22

Pompka paliwa . pompuje wstepnie przed odpaleniem paliwo do ukladu , w razie jakiejkolwiek sytuacji rozruch w zime jest latwiejszy , napewno w ukladzie paliwa nie zabraknie, na pewno z pompka lub bez lepiej odpala (widac to ponizej polowy zbiornika). Kultura pracy i przyspieszenie ? Tak , silnik staje sie bardziej lzejszy (jest takie wrazenie) w nizszych partiach obrotowych i overboost jest bardziej odczuwalny, spalanie spada dlaczego? Bo nie nadrabiasz brakiem elastycznosci na dole , dodawaniem wiecej gazu i kreceniem go na wieksze obroty. W czasie jazdy orginalna pompka daje cisnienie 3bara , uwierzcie ze praca silnika sie zmienia , na wloskim jakims zamienniku auto gorzej pracowalo , kultura pracy spadla (z tego powodu ze wysokocisnieniowa pompa daje male cisnienie na niskich obrotach , dlatego jest wspomagana pompka z baku no i plynniejsze , cichsze wchodzenie obrotow w zakresie kiedy turbo nie zrowna sie z wymaganym doladowaniem.



Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » ndz sie 21, 2016 01:08

Ok, rozumiem działanie pompki w zbiorniku. U działa, chyba że za słabo pompuje, zaworek stwierdzam że działa bo nie mogę dmuchnąć w stronę baku wiec paliwo nie powinno sie cofac. Moja Bora ciezko pali tylko wtedy gdy jest rozgrzana i tylko po postoju około 1h, po całej nocy lub dłuższym postoju aż ostygnie jest ok. Wiec może powinienem zająć się którymś z czujników temperatury?
Załączam filmik z pracy pompki przy zapłonie:
https://youtu.be/X9UiHklODDE" onclick="window.open(this.href);return false;



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: borax9x » ndz sie 21, 2016 09:47

Problem z odpalaniem na cieplym silniku jest bardzo znany. Da się to ominac bez ingerencji w naprawę auta mechanicznie. Dowiedz sie kto z okolicy jest tunerem , pojedz do niego i korekcja mapy (dawki startowej na cieplym silniku) z tego powodu ze dawka na cieplym jest o wiele mniejsza niz zimnym. Dlacezgo tak sie dzieje? Proste , jezeli dawka jest niejsza i wtedy sa problemy czyli jest za malo paliwa czym to moze byc spowodowane : pompą paliwa , wtryskami . Jeżeli masz pd to problemy : pompka w baku, pompa tandem przy odpalaniu juz daje za male cisnienie , najbardziej prawdopodobne to pompowtryski do czyszczenia. W silnikach na zwyklych wtryskach odpowiedzialna byla za to pompa paliwa



Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » ndz sie 21, 2016 12:12

Pompka w baku działa, chyba że za słabo o ile to możliwe. Pompe tandem będe musiał wymontować i sprawdzic. Walczę dalej...



Spradox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 07, 2016 07:42

Pompka paliwa w zbiorniku PD

Post autor: Spradox » pn wrz 05, 2016 12:22

Winowajcą okazał się uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej i przy okazji wymiany okazało się że obudowa tego czujnika była pęknięta o lał się płyn. Po wymianie ciężkie palenie na ciepło ustąpiły :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 63 gości