Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Kulon
- Forum Master
- Posty: 1994
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
-
Kontakt:
Post
autor: Kulon » pn sie 11, 2008 22:20
AFN140KM pisze:Ten wałek to jest po prostu wałek rozrządu, który napędza nie tylko zawory ssące i wydechowe, ale także pompowtryskiwacze! Pomyśl dlaczego producenci tacy jak VW, czy Audi robią własne specyfikacje na oleje silnikowe, jeśli jeden wałek napędza 8 lub 16 zaworów i 4 pompowtryskiwacze (tj. max. 20 krzywek na długości ok. 40cm). Napęd zaworów to jest pikuś w porównaniu do napędu pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacz musi wytworzyć ciśnienie paliwa nawet do 2000 barów, przy niewielkim ruchu dźwigni.
Zwykłe oleje, oraz te bez odpowiedniej specyfikacji VW nie potrafią sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegającej jak też innych elementów współpracujących. Najprościej mówiąc, cienki film olejowy, który zapewnia "zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka i następuje brak odpowiedniego smarowania. Olej ze specyfikacją zapobiega temu zjawisku.
no właśnie o to mi chodziło, tylko nie umiałem się wysłowić
dzięki za odpowiednią odpowiedź na to pytanie
pozdrawiam
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
-
Pawko_1111
- Mały gagatek
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 14:12
- Lokalizacja: Łódź/Mazury
Post
autor: Pawko_1111 » pn sie 11, 2008 22:21
lalapo pisze:WITAM.Mam pytanie zalałem silnik tdi na pompowtryskach olejem Mobil turbo disel 10w połsyntetyk ponieważ ma przejechane 150tyś jest przywieziony z niemiec i nie wiem jaki był wcześniej wlany.Przeczytałem na forum że powinienem zalać olejem z normą 505.01. a ten olej co wlałem ma normę 505.05. wcześniej nie wiedziałem o tych normach czy powinienem go wymienić?
Zalej motul do PD od kolegi elemanateur z tego forum i na pewno bedziesz zadowolony. Olej z najwyzszej polki i w bardzo przystepnej cenie... Sam go leje do swojego ajm'a
W tej chwili mam 206kkm przjechane i leje syntetyk. W ramach ciekawostki po zmianie z shell helix (syntetyk) na motul autko przestalo brac olej prawie w ogole..
I nie sluchaj sie ludzi, ktorzy mowia, ze 150kkm w TDI jak masz to lej polsyntetyk albo co gorsza mineral!!!!
Edison nie zyje...Einstein nie zyje... i ja tez sie jakos slabo czuje
-
szatanek
- Forum Master
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » pn sie 11, 2008 22:32
AFN140KM pokaż mi wałek rozrządu z silnika 4 cyl. który ma 20 krzywek? Jak jeden wałek rozrządu moze napędzać 16 zaworów i do tego 4 pompki? Troche z tym przegiąłeś
-
AFN140KM
- Gadatliwa bestia
- Posty: 574
- Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
- Lokalizacja: KrakóVW
Post
autor: AFN140KM » pn sie 11, 2008 22:58
szatanek pisze:...AFN140KM pokaż mi wałek rozrządu z silnika 4 cyl. który ma 20 krzywek? Jak jeden wałek rozrządu moze napędzać 16 zaworów i do tego 4 pompki? Troche z tym przegiąłeś...
No dobra, trochę przegiąłem, przyznaję się, ale dla zobrazowania problemu
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
-
GoF
- Ma gadane
- Posty: 240
- Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: GoF » pn sie 11, 2008 23:07
A czy przypadkiem te silniki nie sa 8 zaworowe? ale to mniejsza z tym..
Nie rozumiem jednego jak niektorzy z uporem maniaka chca lac polsyntetyk czy mineral jak sie tlumaczy ze ma byc to czy to. Idzie taki ludź do sklepu i widzi olej z norma 505.01 i jakis półsyntetyk bez normy i sie zastanawia czy nie byl by on lepszy od tego co kazdy poleca. Jest w tym jakis sens? Jak ktos chce to niech leje nawet olej słonecznikowy ale jak kupowalem do swojego autka olej i nie za bardzo sie orientowałem co i jak z tymi olejami poza tym ze ma byc norma 505.01 to poszedłem i taki kupilem zamiast brac cos innego na probe zeby sie przkonac czy przypadkiem silnik nie wyskoczy przez maske. Do swojego leje Mobil Synt S Special V 5W-40 i polecam, oczywisce ze moge lac mobil 1 0w40 czy 5w50 i tez bedzie jezdzil i oba sa syntetykami ale ze cena zblizona to po co kombinowac i pozniej meczyc ludzi na forum czy dobrze zrobilem czy zle? Generalnie do pompek moze byc oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia byle z norma 505.01.
-
szatanek
- Forum Master
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » pn sie 11, 2008 23:16
AFN140KM spoko luzik tak tylko to wychwyciłem
-
elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
-
Kontakt:
Post
autor: elemenateur » wt sie 12, 2008 14:10
Pawko_1111 pisze:lalapo napisał/a:
WITAM.Mam pytanie zalałem silnik tdi na pompowtryskach olejem Mobil turbo disel 10w połsyntetyk ponieważ ma przejechane 150tyś jest przywieziony z niemiec i nie wiem jaki był wcześniej wlany.Przeczytałem na forum że powinienem zalać olejem z normą 505.01. a ten olej co wlałem ma normę 505.05. wcześniej nie wiedziałem o tych normach czy powinienem go wymienić?
Zalej motul do PD od kolegi elemanateur z tego forum i na pewno bedziesz zadowolony. Olej z najwyzszej polki i w bardzo przystepnej cenie... Sam go leje do swojego ajm'a
W tej chwili mam 206kkm przjechane i leje syntetyk. W ramach ciekawostki po zmianie z shell helix (syntetyk) na motul autko przestalo brac olej prawie w ogole..
I nie sluchaj sie ludzi, ktorzy mowia, ze 150kkm w TDI jak masz to lej polsyntetyk albo co gorsza mineral!!!!
Dziękuję za reklamę. Kolego zapraszam po oliwę do mnie. Cena najlepsza w kraju a olej 1 KLASA
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
-
lalapo
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 15:03
- Lokalizacja: kraków
Post
autor: lalapo » pt gru 26, 2008 06:16
OK ZALAŁEM OLEJEM Z NORMĄ DLA POMPOWTRYSKÓW DZIĘKI
-
KrystO
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
- Lokalizacja: LCH
Post
autor: KrystO » pt gru 26, 2008 21:45
Może komuś się przyda.
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 22:02 przez
KrystO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Skrzak
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Post
autor: Skrzak » ndz sie 07, 2016 09:10
Czy coś się stanie pompkom jak przejade ze 200km na oleju 505.00 (motuj x-cess)? Koleś się pomylił a ja nie zwróciłem uwagi bo miał być x-clean 505.01, teraz niedziela, sklepy zamknięte a ja muszę jechać... Może dłużej poczekać przed jazdą na jałowym żeby olej dotarł wszędzie, czy to wogle ma znaczenie w lecie czy odpuścić sobie jazdę, być w plecy z czym innym i nie rozglądać się za nowym silnikiem?
-
indyczes
- Użytkownik
- Posty: 461
- Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: indyczes » ndz sie 07, 2016 10:29
Nic sie kolego nie stanie, możesz śmiało jechać. Co innego jakbyś zrobił na tym oleju np. 10 kkm.
-
maxsymus
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46
Post
autor: maxsymus » pn sie 08, 2016 20:15
Ludzie po przeczytaniu niektórych komentarzy to się włos na głowie jeży jeśli producent do silników diesla zasilanych poprzez pompo wtryskiwacze zaleca olej TYLKO PEŁEN SYNTETYK 5 W 30 to taki się leje a nie fabrykę poprawia ,potem wychodzą takie kwiatki że niby korba bokiem wychodzi !!! A silniki z ostatnich lat produkcji jak choćby o kodzie BXE na oleju półsyntetycznym( czy syntetyk o innej specyfikacji ) to pewne proszenie się o kłopoty ...
-
Xarox
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43
Post
autor: Xarox » wt sie 09, 2016 20:39
Skrzak pisze:Czy coś się stanie pompkom jak przejade ze 200km na oleju 505.00 (motuj x-cess)?
Nic się nie stanie, przejedź 10 tys. km i zmień na ten 'właściwy'.
Poza tym jest przyklejony wątek o olejach, nie ma co robić wykopalisk.
maxsymus pisze:producent do silników diesla zasilanych poprzez pompo wtryskiwacze zaleca olej TYLKO PEŁEN SYNTETYK 5 W 30 to taki się leje a nie fabrykę poprawia ,potem wychodzą takie kwiatki że niby korba bokiem wychodzi
Ja czekam aż w moim ATD wyjdzie ta korba, najpierw Mobil 5w50, teraz Shell 5w40, oba bez normy dla pompek
-
Kulon
- Forum Master
- Posty: 1994
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
-
Kontakt:
Post
autor: Kulon » wt sie 09, 2016 23:11
Skrzak pisze:Czy coś się stanie pompkom jak przejade ze 200km na oleju 505.00 (motuj x-cess)?
ogrzałeś bardzo starego kotleta - nic się nie stanie w temperaturze którą mamy na zewnątrz gorzej by było zimą w czasie mrozów
maxsymus pisze:Ludzie po przeczytaniu niektórych komentarzy to się włos na głowie jeży jeśli producent do silników diesla zasilanych poprzez pompo wtryskiwacze zaleca olej TYLKO PEŁEN SYNTETYK 5 W 30 to taki się leje a nie fabrykę poprawia ,potem wychodzą takie kwiatki że niby korba bokiem wychodzi !!! A silniki z ostatnich lat produkcji jak choćby o kodzie BXE na oleju półsyntetycznym( czy syntetyk o innej specyfikacji ) to pewne proszenie się o kłopoty ...
ojoj
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości