Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » pn lip 25, 2016 17:43

Witam

Otóż szukam materiałów które dowodzą na to że w silniku ahf od 99r występowały delikatne różnice w osprzęcie w stosunku do silników które były montowane w 98r

po wymianie sterownika na taki od silnika ahf 99r jest brak mocy w zakresie obrotów do 3200obr

sterownik silnika 98r 038906018J
sterownik silnika 99r 038906018BM (ma can , taka ciekawostka :bajer: )

Jedyne na co natknąłem się to że w ahf od 99r były montowane przepływomierze boscha(wtyczka 5 pin) a w 98r pierburga (6pin) , ale czy to wszystkie różnice ?

Może ktoś się orientuje w temacie , byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Z góry dziękuje


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Baryla » wt lip 26, 2016 06:43

Dokladnie to jest jedyna roznica. Pozatym komputery maja inny pinout. Wiec poza zmiana przeplywki z wtyczka trzeba jeszcze poprzepinac piny w wtyczce od kompa. Dlatego ja sobie odpuscilem i zalozylem sterownik od przepkywki pierburga.



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Re: Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » czw lip 28, 2016 16:15

Baryla pisze: Pozatym komputery maja inny pinout. Wiec poza zmiana przeplywki z wtyczka trzeba jeszcze poprzepinac piny w wtyczce od kompa.
pinout jest taki sam , trzeba przepinowac wtyczke od przepływomierza

A może ktoś by miał jakiś schemat jak idą piny z wtyczki przepływomierza o ecu

'
Obrazek


z tego co widzę to się pokrywa


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Qto » pt lip 29, 2016 12:41

W schemacie od maja 99 jest ECU na 121 pinów...a wcześniej na 80. Więc wg schematów to nic się nie pokrywa... :crazy:



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Re: Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » pt lip 29, 2016 15:46

Qto to troche nie tak , ja mam ecu 0389606018j , a kupione 038906018bm z mk4 z 99r wtyczki to samo auto jeżdzi tylko odczyty z przepływomierza są za niskie i zobaczyłem że w tych mk4 co było ecu z końcówką bm były przepływomierze boscha a j pierburga , i moje pytanie czy piny z tych wtyczek boscha i pierburga lecą w te same piny do ecu , a co do innej ilości pinów faktycznie tak było ale to sterowniki 012 znacznie młodsze.


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Qto » pt lip 29, 2016 16:18

Nie mam żadnego europejskiego schematu do sterownika na 80 pin i przeplywki o jaką pytasz...ale mam jakieś do ALH zza oceanu - późnym wieczorem albo jutro porównam te schematy.
Na pewno w tym schemacie z USA widzę taka sama przeplywke jak w nowszych schematach z Europy...wtyczka 5pin ale tylko 4 przewody



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » pt lip 29, 2016 19:48

Zgadza się. Tam są 4 przewody a wtyczka 5 pin , w alh powinno być to samo tam też były sterowniki z końcówką 018


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Qto » sob lip 30, 2016 15:58

w schematach USA po maju 99 też jest ECU 121pin...
ECU 80pin i przepływka 5pin (4 kable) mam dla schematu z rocznika modelowego 99 (czyli schematowo wychodzi do maja 99 i gdzieś od połowy 98) a dla europejskich aut mam tylko schematy od początku produkcji i później dla rocznika modelowego 2000
...mniejsza z tym

Z lewej strony przepływka 5pin z prawej 6pin
W obydwóch kabel żółto czarny idzie do bezpiecznika 34...na Twoich obrazkach jest napisane że do przekaźnika 109 co dla kogoś kto będzie rzeźbił nową wiązkę - kabel niby idzie do przekaźnika...ale poprzez ten bezpiecznik. Dając bezpośrednio pod przekaźnik będziemy mieli niezabezpieczony obwód

Pinologia jak widać trochę się różni, ale jest taka sama jak obrazkach
...pytanie czy nie trzeba sprawdzić reszty instalacji?
Jak chcesz to mogę obydwa pełne schematy podesłać na mejla, tylko mejla potrzebuję

Obrazek



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » sob lip 30, 2016 21:55

Krystian.operacz@gmail.com

Czyli można by próbować przepinować te wtyczkę , podłączyć przepływomierz i zobaczyć wartości .


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Qto » ndz lip 31, 2016 15:01

krissMK4 pisze:Czyli można by próbować przepinować te wtyczkę , podłączyć przepływomierz i zobaczyć wartości .
Pewnie tak...sprawdź jeszcze całość schematu, czy reszta osprzętu jest podłączona pod te same piny. Schematy masz na mejlu.



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: krissMK4 » ndz lip 31, 2016 17:36

Dzięki ci serdeczne :bigok:

Będę walczył jeszcze przejże te schematy w poszukiwaniu różnic ,i mam nadzieje że będzie działać :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf IV TDI AHF różnice w osprzęcie silnika 98\99r

Post autor: Qto » wt sie 30, 2016 20:01

Co udało się wywalczyć?

Obecnie siedzę nad podobnym tematem (inne roczniki), jeszcze dokładniej się nie zagłębiałem...ale widzę różnicę w pinologi pedału przyspieszenia - były u Ciebie jakieś różnice?
Udało mi się też znaleźć europejski schemat do przepływek o których mowa wyżej i do sterowników 80pin.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości