Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MarcinMadison
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: sob sie 20, 2011 00:03
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Siemka.
Silnik TDI 110KM. Ostatnio musiałem skasować błąd poduszki, który zrobiłem przy wymianie przełącznika kierunkowskazów.
Po podłączeniu, skasowaniu, sprawdzeniu czy gdzieś nie wywala mi błędów odłączyłem kompa. Po tym zabiegu nagle przestał odpalać lekko i bez problemów. Teraz muszę trochę pokręcić by zaskoczył. Odgłos, jak na moje, jest taki, tak jakby nie dostawał paliwa, kręcił na sucho i dopiero w którymś momencie dostaje ciśnienie i zaskakuje. Podczas jazdy nie zauważyłem spadku mocy.
Dodatkowo wcześniej czasem przy odpalaniu wchodził na 300-400 rpm i tak chwilę pochodził. Jak poczytałem, dowiedziałem się to wina pompy.
Czyżby teraz już całkiem mi padała?
Czy da jakoś delikatnie poprawić zapłon by pochodziła jeszcze z 2 miesiące?
Pozdro
Silnik TDI 110KM. Ostatnio musiałem skasować błąd poduszki, który zrobiłem przy wymianie przełącznika kierunkowskazów.
Po podłączeniu, skasowaniu, sprawdzeniu czy gdzieś nie wywala mi błędów odłączyłem kompa. Po tym zabiegu nagle przestał odpalać lekko i bez problemów. Teraz muszę trochę pokręcić by zaskoczył. Odgłos, jak na moje, jest taki, tak jakby nie dostawał paliwa, kręcił na sucho i dopiero w którymś momencie dostaje ciśnienie i zaskakuje. Podczas jazdy nie zauważyłem spadku mocy.
Dodatkowo wcześniej czasem przy odpalaniu wchodził na 300-400 rpm i tak chwilę pochodził. Jak poczytałem, dowiedziałem się to wina pompy.
Czyżby teraz już całkiem mi padała?
Czy da jakoś delikatnie poprawić zapłon by pochodziła jeszcze z 2 miesiące?
Pozdro
MK1 R32 aka BlackBeast in progress
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
jak masz kompa sprawdź co potrzeba i będziesz wiedział,jak dawka ,kąt,rozruchowe,temperatury,rsw...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- MarcinMadison
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: sob sie 20, 2011 00:03
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
W której grupie to znajdę?
Wiem, że kąt wtrysku jest w group 000 - pole nr.2
A gdzie reszta? Nie znam jeszcze tak dobrze tego programu
Wiem, że kąt wtrysku jest w group 000 - pole nr.2
A gdzie reszta? Nie znam jeszcze tak dobrze tego programu
MK1 R32 aka BlackBeast in progress
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
rsw w blokach pomiarowych ,przękręcony zapłon blok 001 pole trzecie 0,7400 ,ten sam blok 001 pole 2 dawka paliwa na ciepłym powiedzmy 3.5,kąt statyczny w Basic seting blok 000 pole 2 ma być 50/55 sprawdź to narazie...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- MarcinMadison
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: sob sie 20, 2011 00:03
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
1. 0.78
2. temp 77st - 4-4.4
3. 039-047 na odpalonym, na zgaszonym 038
Zauważyłem, że podczas rozruchu dawka na początku była około 3.5 po 4s kręcenia skoczyła do 17.5 i zagadał.
Program - VAG-COM 409.1
Czyli kąt do ustawienia, pompą w którą stronę kręcić by zwiększyć kąt? Do czy od silnika?
I co jeszcze można wywnioskować z tego odczytu?
2. temp 77st - 4-4.4
3. 039-047 na odpalonym, na zgaszonym 038
Zauważyłem, że podczas rozruchu dawka na początku była około 3.5 po 4s kręcenia skoczyła do 17.5 i zagadał.
Program - VAG-COM 409.1
Czyli kąt do ustawienia, pompą w którą stronę kręcić by zwiększyć kąt? Do czy od silnika?
I co jeszcze można wywnioskować z tego odczytu?
MK1 R32 aka BlackBeast in progress
Re: Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Z tego co widzę kat wtrysku masz za niski musi być 50-55. Jeśli mierzyles w basic setting to kat nie jest taki tragiczny w lecie powinno palić od kopa. Jeśli pomiar byl robiony normalnie to niestety kat jest bardzo zły bo sam komputer po uruchomieniu już źle dobiera wartosci. Trzeba przestawić pompę na srubach. Dawka paliwa powinna być między 3.2-3.6. Dawka 4.4 jest za mała pewnie auto jest mulowate. Czasami przy ciepłym silniku niechce zapalić bo jest za niska dawka startowa. U ciebie 17.5 to mała wartość. Ja mam u siebie powyżej 20.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- MarcinMadison
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: sob sie 20, 2011 00:03
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Czyli:
- do ustawienia kąt wtrysku na pompie - kierować się wskazaniami basic settings czy tego drugiego?;
- tak, auto ma muła i musi chwile się zastanowić, czy przyspieszać, chociaż może to być wina nieszczelnego IC;
- zwiększyć mam dawkę startową, tylko jak za to się zabrać?
- do ustawienia kąt wtrysku na pompie - kierować się wskazaniami basic settings czy tego drugiego?;
- tak, auto ma muła i musi chwile się zastanowić, czy przyspieszać, chociaż może to być wina nieszczelnego IC;
- zwiększyć mam dawkę startową, tylko jak za to się zabrać?
MK1 R32 aka BlackBeast in progress
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Przy takiej wartości kąta wtrysku silnik powinien bez problemu odpalić - jeśli nie odpala to odczytaj błędy z reszty sterowników i je podaj a najlepiej zrób logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010.
Utrudniony zapłon ciepły/zimny
Skoro mowa o kącie wtrysku mam pytanie. U mnie w AFN na ciepłym silniku oscyluje ok. 38-41, czy przy takim ustawieniu będzie utrudniony rozruch silnika zimą? Zastanawiam się czy nie ustawić książkowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości