Dziwny świst przy przyspieszaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Dziwny świst przy przyspieszaniu
Witam, niedawno kupiłem sobie nowego Golfa V. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, rozrząd, oraz zregenerowałem turbosprężarkę. Mój problem polega na tym, ze przy dodawaniu gazu (nie ważne czy podczas jazdy, czy na biegu jałowym) z silnika wydobywa się świst. Na początku było go bardzo słabo słychać, potem podkręciłem swojego golfa do około 130 km, przejechałem 600 kilometrów i zaczęło się tak dziać więc turbo poszło do regeneracji. Teraz wszystko jest dobrze skręcone, wszystkie uszczelki nowe, a świst pozostał. Silnik BLS. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Dziwny świst przy przyspieszaniu
O ile świst nie jest spowodowany nieszczelnością w dolocie to nie mamy takiej możliwości aby go zdiagnozować i zlokalizować ale jeśli jest on następstwem nieszczelności w dolocie powietrza turbodoładowanego to będzie to ładnie widać w logu dynamicznym grup 003 z 011. Jeśli zatem masz dostęp do VCDS'a to zrób ten log dynamiczny a link do niego tu zamieść i albo potwierdzimy albo wykluczmy tę przyczynę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Dziwny świst przy przyspieszaniu
Byłem u elektronika i powiedział, że świst było słychać już przy chipowaniu, a jego powodem jest pęknięty lub krzywy kolektor wydechowy.
Po wizycie u elektronika postanowiłem wszystko rozkręcić. Wyjąłem turbo i okazało się, ze kolektor jest dobry, zato rurka biegnąca od kolektora do chłodnicy spalin była okopcona. Od strony kolektora wydechowego widać było sadzę a sama rurka była krzywa i nie dolegała do kolektora. Zawiozłem do tokarza, potem założyłem tylko tyle, ze na starej uszczelce (nie mogłem dzis nigdzie dostać nowej) złożyłem wszystko do kupy i przez pierwszy kilometr wszystko było dobrze, potem znowu zaczęło świszczeć tylko tyle, ze na wyższych obrotach. Znajomy mechanik mówi, ze albo turbina jest źle zregenerowana albo została wgrana zła mapa przez co turbo ma za duze ciśnienie i *#cenzura#* uszczelkę. Co o tym sądzicie ?
Po wizycie u elektronika postanowiłem wszystko rozkręcić. Wyjąłem turbo i okazało się, ze kolektor jest dobry, zato rurka biegnąca od kolektora do chłodnicy spalin była okopcona. Od strony kolektora wydechowego widać było sadzę a sama rurka była krzywa i nie dolegała do kolektora. Zawiozłem do tokarza, potem założyłem tylko tyle, ze na starej uszczelce (nie mogłem dzis nigdzie dostać nowej) złożyłem wszystko do kupy i przez pierwszy kilometr wszystko było dobrze, potem znowu zaczęło świszczeć tylko tyle, ze na wyższych obrotach. Znajomy mechanik mówi, ze albo turbina jest źle zregenerowana albo została wgrana zła mapa przez co turbo ma za duze ciśnienie i *#cenzura#* uszczelkę. Co o tym sądzicie ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziwny świst przy przyspieszaniu
Nie wiemy jaka mape wrzucił i jak turbo faktycznie bije ciśnienie (potrzebne logi). Niemniej przy podnoszeniu mocy do 130 km, nie trzeba strasznie podnosic doładowania. Chyba że wrzucił jakiegoś gotowca typu all +30%. Zrob logi i do działu diagnostyka. Zresztą, dobry mechanik MUSI ogarniać takie rzeczy.
Re: Dziwny świst przy przyspieszaniu
U mnie świst byl spowodowany malutką dziurką przy dolocie turbiny.
Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt lip 22, 2014 19:33
Dziwny świst przy przyspieszaniu
witajcie nie wiem czy odpowiedni dział. ale mam to samo po nowym programie z 115 ori na 150 strasznie gwiżdżę turbina, powiedzcie mi co mam zrobić jakie logi jakich grup żeby ktoś coś podpowiedział, aha byłem na hamowni u siebie w mieście i nie dość ze miało być 150 koników i 280 niutków to wyskoczyło 133 konie i 380 niutków auto ma strasznego kopa do 3 zrywa przyczepność ale chłopak z hamowni powiedział mi ze turbo pompuje przestaje pompuje przestaje i tak do 4.5 tysiąca obrotów, chciałbym dojść czym jest spowodowany ten spadek turba. mam wykres z hamowni mogę wrzucić. jeszcze coś dopowiem jak jadę sobie na na 5 biegu tak około 100 i lekko dodam gazu to auto tak jak by dusiło się chwilkę i dopiero ciągnie zauważyłem to jak bawiłem się pedałem gazu w czasie jazdy ze tylko dotknę pedał gazu żeby zacząć przyspieszać to słabnie i jak wcisnę mocniej dopiero zaczyna jechać dziwny objaw. pozdrowienia,
PS nie wiem jak było przedtem, przed zmiana programu w samochodzie
PS nie wiem jak było przedtem, przed zmiana programu w samochodzie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziwny świst przy przyspieszaniu
Kto wogóle robił program nie sprawdzając auta ? Do tunera i niech poprawia robotę. Strzelam, że albo coś z geometrią, albo jakaś nieszczelność.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Dziwny świst przy przyspieszaniu
Juz nie świszczy. Winna była stara uszczelka pomiędzy kolektorem wydechowym a rurka biegnącą do chłodniczki egr. Dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt lip 22, 2014 19:33
Re: Dziwny świst przy przyspieszaniu
Anglicy robili program nie dziw się. i tu właśnie jest problem, bo cała ich gwarancja to 14 dni i dup....a . powiedział ze mogłem sobie program zgrać albo odsprzedać i ze teraz już po ptakach. wczoraj zauważyłem ze głośniej chodzi to wina elastycznego łącza tłumika najpierw wymienię łącze, i będę szukał dalej. dziwne jest to ze jak jadę spokojnie i chce przyspieszyć to auto tak jak by zachłystywało się. daje gaz i czuć jak tak zwolni szarpnie i dopiero przyspiesza ale nie płynnie. a błędów nie ma żadnych. a może podciśnienia??Q_mac pisze:Kto wogóle robił program nie sprawdzając auta ? Do tunera i niech poprawia robotę. Strzelam, że albo coś z geometrią, albo jakaś nieszczelność.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości