Bicie, gibanie sie kola pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lip 05, 2006 10:23

Przerobka (szlifowanie) koncowki walu - moim zdaniem - nie jest dobrym rozwiazaniem. Przyczyna tkwi w tym, ze wal jest hartowany powierzchniowo, natomiast wnetrze (rdzen) pozostaje niehartowany lub hartowany slabiej. Po obrobieniu koncowki walu odslania sie niehartowany metal i to niehartowany metal przejmuje na siebie przenoszenie sil z kola zebatego. Powoduje to dosc szybkie 'wyrobienie' takiej koncowki. Niektore warsztaty potrafia koncowke dohartowac, ale wymaga to wymontawania walu i koszty moga byc wieksze niz kupno oryginalnej uzywki z TDI.



Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » czw lip 06, 2006 14:52

dziechu pisze:Przerobka (szlifowanie) koncowki walu - moim zdaniem - nie jest dobrym rozwiazaniem. Przyczyna tkwi w tym, ze wal jest hartowany powierzchniowo, natomiast wnetrze (rdzen) pozostaje niehartowany lub hartowany slabiej. Po obrobieniu koncowki walu odslania sie niehartowany metal i to niehartowany metal przejmuje na siebie przenoszenie sil z kola zebatego. Powoduje to dosc szybkie 'wyrobienie' takiej koncowki. Niektore warsztaty potrafia koncowke dohartowac, ale wymaga to wymontawania walu i koszty moga byc wieksze niz kupno oryginalnej uzywki z TDI.
dokladnie tak! Wlasnie o to chodzi. Pomijam juz dokladnosc tej obrobki. Czesto spotyka sie z opinia ze kolo i czolo walu nie sa idealnie spasowane :|

tak czy siak wlasnie dzwonil moj mechanik jak sie okazalo wal korbowy byl w idealnym stanie wystarczylo spolerowac jego czolo wiec obeszlo sie bez napawania. :D Kolo zebate powodowalo bicie gdyz bylo mocno sfatygowane nowe kolo + nowa sruba + robocizna razem 190 pln o 17 jade po golfika :bajer: :okej: a ze remoncik wyszedl mniej niz myslalem wiec chyba od razu beda nowe amorki :bigok: :okej:

[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 19:23 ]
no i golfina jest juz w domu wszychio smiga jak w zegarku klin na wale nietkniety :D :okej: na pamiatke dostalem stare kolo i stara srube. Umowiony juz jestem wstepnie na wymiane zaiwechy :D no i jesli chodzi o amorki to chyba jednak bedzie sachs albo kayaba :D


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt paź 06, 2006 21:30

Pewnie ze dobrze widoczne jest to te dolne duże koło jak się patrzy z góry na pasek wielorolkowy



Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » pt paź 06, 2006 21:58

No i się stało.... Wczoraj ścięło mi śrubę, która trzyma koło pasowe na wale... W przyszłym tygodniu mechanik... Koszt naprawy pewnie tysiąc zł... :goof: Na bank jest po zaworach, po rozrządzie.... ehh AAZ...


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob paź 07, 2006 08:22

hazel84,
Gdzie dajesz auto do mechanika?
Słyszałem że dobrzy są na Jaworzyńskiej koło Elektrometu.Kumple tam jeżdżą i chwalą sobie.
:bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » sob paź 07, 2006 09:32

hazel84 pisze:No i się stało.... Wczoraj ścięło mi śrubę, która trzyma koło pasowe na wale... W przyszłym tygodniu mechanik... Koszt naprawy pewnie tysiąc zł... :goof: Na bank jest po zaworach, po rozrządzie.... ehh AAZ...
a nie mowilem ze lepiej dmuchac na zimne... u mnie od pory remotnu (odpookac w niemalowane) spokoj.

Daj cynk jak poszlo


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » sob paź 07, 2006 10:01

Twardy, mam znajomego mechanika, który otworzył się na ul. Nowodworskiej. ( w strone LPWiK ) Ma mi to robić już na dniach. Napisze jak poszło.

Lagier, zapomniałem zupełnie o tym kole. Co się czasem na nie patrzyłem to kręciło się prosto O_o

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 14:13 ]
Lol, zapomniałem odpisać...
Więc tak, autko robił mi tydzień. Wymienione zostały zawory (8), hydrosy (8), uszczelki, rozrząd, koło pasowe na koło z lżejszego stopu również z tłumikiem drgań itd...

Koszt całej operacji 1200zł. :kupa:

Efekt? Nowe bebechy w silniku a koło giba się dalej, bo mechanik dał ciała i nic z wałem nie zrobił... :crazy:
Potrzebuję kogoś kto się na tym zna jak mało kto,żeby mi to zrobił lub doradził (na PW) co z tym fantem zrobić.

HELP :panna: :grin: Pozdrawiam


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » ndz lip 22, 2007 01:15

hazel84 pisze:Twardy, mam znajomego mechanika, który otworzył się na ul. Nowodworskiej. ( w strone LPWiK ) Ma mi to robić już na dniach. Napisze jak poszło.

Lagier, zapomniałem zupełnie o tym kole. Co się czasem na nie patrzyłem to kręciło się prosto O_o

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 14:13 ]
Lol, zapomniałem odpisać...
Więc tak, autko robił mi tydzień. Wymienione zostały zawory (8), hydrosy (8), uszczelki, rozrząd, koło pasowe na koło z lżejszego stopu również z tłumikiem drgań itd...

Koszt całej operacji 1200zł. :kupa:

Efekt? Nowe bebechy w silniku a koło giba się dalej, bo mechanik dał ciała i nic z wałem nie zrobił... :crazy:
Potrzebuję kogoś kto się na tym zna jak mało kto,żeby mi to zrobił lub doradził (na PW) co z tym fantem zrobić.

HELP :panna: :grin: Pozdrawiam
stary trzeba czym predzej jechac do gosci ktorzy maja o tym pojecie... nie czekaj do ostatniego momentu bo te twoje nowe bebechy moze wziac w leb. trzeba zdjac to kolo zebate zobaczyc w jakim stanie jest samo kolo jak i powierzchnia czolowa walu. Jezeli czolo walu bedzie sfatygowane to trzeba je zeszlifowac jak kolo sfatygowane to po prostu nowe kolo. Ogolnie jak w miare wczesnie zdiagnozowana naprawa to jest smiesznie tania w stosunku do szkod jakie moze wyrzadzic...

mam dobrych gosci od VW jakbys chcial ale warsztat w okolicach czewy... wiec nie wiem czy nie za daleko dla ciebie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » ndz lip 22, 2007 11:36

No wiem.. Znowu pewnie naprawa to koszt 1000zł :/ Nie mam kasiory na to


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » ndz lip 22, 2007 11:37

hazel84 pisze:No wiem.. Znowu pewnie naprawa to koszt 1000zł :/ Nie mam kasiory na to
\

no to mowie zebys wymienil kolo. Wymiana samego kola to koszt okolo 150 zl z robocizna jak bedziesz mial planowanie czola walu to koszt wzrosnie gdzies do 400 zl. Serio nie oszczedzaj na tym
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 11:38 przez Lagier, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » ndz lip 22, 2007 11:40

Pracuje w firmie, która ma full tokarek. Czy zwykły tokarz może taki wał planować?


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » ndz lip 22, 2007 12:24

hazel84 pisze:Pracuje w firmie, która ma full tokarek. Czy zwykły tokarz może taki wał planować?
hmm teoretycznie tak musisz z nim pogadac czy sie tego podejmie. Ale czemu zakladasz od razu najgorsze? Zazwyczaj jest tylko to kolo do wymiany chyba ze naprawde baaardzo dlugo jezdzisz na takim gibajacym sie kolku no to wtedy i wal sie uszkodzi. MOj golf tak naprawde nie wiadomo ile tak smigal ja jezdzilem niecaly rok jak to zauwazylem i czolo walu bylo tylko do polerki :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » ndz lip 22, 2007 12:29

No ja juz jezdze sporo czasu. Kurde, kupuje gadżety do auta zamiast robic to kolo :blush: Mania


Mk7 GTI Stage 2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości