Kontrolka oleju na niskich obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: Baryla » śr maja 18, 2016 21:51

Nie wymiana oleju bo to nic nie da tylko wkrecasz zegar i robisz pomiar cisnienia.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: Q_mac » czw maja 19, 2016 00:16

Proponuje olej do maszyn wolnobieżnych. Problem szybko zniknie wraz z silnikiem, nierozumiem takich teorii o wlewaniu "gęstszego" oleju. Jest silnik PD i wymaga olejów o normie 505.01 i inne w gre nie wchodzą. Zaraz zaczną się problem z wytartymi krzywkami na wałku i wtedy trzeba będzie wlać olej do skrzyń biegów ? Podjedź do ogarniętego mechanika z miernikiem ciśnienia oleju i zmierz. Jeśli pompa oleju pada to co jeśli przestanie pracować ? Jeśli ciśnienie jest ok, to trzeba szukać w elektryce.



Awatar użytkownika
TaTaRaK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 04, 2016 10:17
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: TaTaRaK » śr maja 25, 2016 18:15

Q_mac pisze:Proponuje olej do maszyn wolnobieżnych. Problem szybko zniknie wraz z silnikiem, nierozumiem takich teorii o wlewaniu "gęstszego" oleju.
Do traktora byłby bardziej preferowany :bajer:

Jestem bardzo zrozpaczony sugestiami którymi kierowali mnie mechanicy mający dobrą opinię na mieście. Wpadłem do 6 warsztatów/serwisów i ani jeden nie posiadał zegarowego wskaźnika ciśnienia, dopiero gdy przedzwoniłem do warsztatów z "ubocza" to każdy miał jak na zawołanie, chodź kolejki były długie, nawet autoryzowany serwis VW podał datę po długim weekendzie :banghead: :rotfl:

Wracając do tematu. Przyczyną owej usterki była pompa oleju, a nie olej czy panewki. Pozdro dla mechanika który sugerował po podłączeniu do komputera, że czeka mnie remont silnika..

Dzięki za pomoc wesol oraz innym którzy mniej lub więcej chcieli pomóc.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: wesol » śr maja 25, 2016 20:33

Zarzniesz silnik o ile już tego nie dokonałeś. Nic nie rozumiesz ale szkoda sobie strzepic język. Możesz zalać i 20w50. Co ma to dać bo ja nie rozumiem. Jak olej się rozgrzeje to przecie ma inne wlsciwosci. Poza tym nie rozumiesz ze oznaczenie to 10w40 to nie gęstość tylko lepkość no i do tego ten pierwszy współczynnik czyli 10w tyczy się lepkości w temperaturach minusowych. Zresztą jeśli nawet kontrolka zgaśnie to wcale nie jest powiedziane ze olej dociera wszędzie a jak dotrze to musi tam dusić pod pewnym znacznym ciśnieniem. Myślist ze w silniku to olej z góry sobie spływa po elementach ruchomych jak woda w rzece górskiej?
O ile już nie jest zgon silnika to i odrazę turbiny i walka rozrządu. Ratuje cie w tej sytuacji tylko to ze jest jakaś muka w instalacji elektrycznej od czujnika ciśnienia skoro czujnik sprawny. Zresztą chyba nie jest nic trodnego zapodać od bieguna akumulatora kabelek z żarówka np 5W do tego czujnika by wyszło czy masz coś nie halo w instalacji czy faktycznie brak ciśnienia. Kolego zacznij myśleć.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: Michał_1977 » śr maja 25, 2016 21:46

TaTaRaK pisze: Q_mac napisał(a):
Proponuje olej do maszyn wolnobieżnych. Problem szybko zniknie wraz z silnikiem, nierozumiem takich teorii o wlewaniu "gęstszego" oleju.


Do traktora byłby bardziej preferowany :bajer:
Takich mechaników z teoriami rodem z PRL-u,nie brakuje. Najlepsze jest to,że ci młodsi,bardziej cywilizowani,też łykają ten mit,jak młody pelikan ciepłe kluchy :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
TaTaRaK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 04, 2016 10:17
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: TaTaRaK » czw maja 26, 2016 12:03

wesol pisze:Zarzniesz silnik o ile już tego nie dokonałeś. Nic nie rozumiesz ale szkoda sobie strzepic język. Możesz zalać i 20w50. Co ma to dać bo ja nie rozumiem. Jak olej się rozgrzeje to przecie ma inne wlsciwosci. Poza tym nie rozumiesz ze oznaczenie to 10w40 to nie gęstość tylko lepkość no i do tego ten pierwszy współczynnik czyli 10w tyczy się lepkości w temperaturach minusowych. Zresztą jeśli nawet kontrolka zgaśnie to wcale nie jest powiedziane ze olej dociera wszędzie a jak dotrze to musi tam dusić pod pewnym znacznym ciśnieniem. Myślist ze w silniku to olej z góry sobie spływa po elementach ruchomych jak woda w rzece górskiej?
O ile już nie jest zgon silnika to i odrazę turbiny i walka rozrządu. Ratuje cie w tej sytuacji tylko to ze jest jakaś muka w instalacji elektrycznej od czujnika ciśnienia skoro czujnik sprawny. Zresztą chyba nie jest nic trodnego zapodać od bieguna akumulatora kabelek z żarówka np 5W do tego czujnika by wyszło czy masz coś nie halo w instalacji czy faktycznie brak ciśnienia. Kolego zacznij myśleć.
Kolego trochę dystansu do siebie i do innych. Napisałem, że problem został wyjaśniony więc niewiem po co sobie strzępisz język.

Closed



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kontrolka oleju na niskich obrotach

Post autor: wesol » czw maja 26, 2016 12:27

To raczje tyczy sie osob ktore maja takwe wlasnei pomysly z olejami itp sprawami. Tak sie auto nie usprawnia. Czyli to co chyba sporo osób przewidywalo ze problem bedzie w pompie oleju.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości