Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Witam. Prawdopodobnie padł mi jeden z pompowtryskiwaczy. Wymieniłbym wszystkie, ale niestety mam tylko jeden i używany, gdyż ceny regenerowanych w UK są zbyt wysokie i naprawa jest nieopłacalna :/ Zrobiłem logi z grupy 12,18 i 23. Da się po nich ocenić który konkretnie padł? Podejrzewam ten na 3-cim cylindrze. Załączam zdjęcie logów, bo nie mogę wrzucić csv na serwer.
Z poza tematu. W jakim formacie powinienem wrzucać logi aby przeszły?
EDIT:
Na stetoskopie przy 2-gim wtryskiwaczu jest wyraźnie głośniej i słychać podobne stukanie do tego na zewnątrz.
Z poza tematu. W jakim formacie powinienem wrzucać logi aby przeszły?
EDIT:
Na stetoskopie przy 2-gim wtryskiwaczu jest wyraźnie głośniej i słychać podobne stukanie do tego na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony sob kwie 30, 2016 00:09 przez teko, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Korekcje masz najwyższą na trzecim cylindrze, potem drugi, czwarty i pierwszy - natomiast bipy to 3-1-4-2.
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
To jak źle to wygląda? Wymiana tylko jednego coś pomoże?
Na stetoskopie jest wyraźnie głośniej przy drugim wtryskiwaczu od rozrządu, ale czy coś hałas ma wspólnego z laniem pompowtrysku?
Na stetoskopie jest wyraźnie głośniej przy drugim wtryskiwaczu od rozrządu, ale czy coś hałas ma wspólnego z laniem pompowtrysku?
Re: Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Poczytaj tutaj http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie- ... ilniku-tdi
Cytat z niego :
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie)
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy.
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm
Cytat z niego :
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie)
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy.
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Dzięki wielkie za odpowiedź. Jeszcze mam kilka pytań. Warto by było umyć wtryski w wanience ultradźwiękowej? Jeśli tak to jakiego użyć płynu?
Czy na pewno muszę zdemontować wałek rozrządu? Jeżeli muszę zdemontować to potrzebne mi będą narzędzia do blokowania silnika jak przy wymianie paska?
Czy na pewno muszę zdemontować wałek rozrządu? Jeżeli muszę zdemontować to potrzebne mi będą narzędzia do blokowania silnika jak przy wymianie paska?
Re: Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
a ja Ci napiszę, że jeśli padł to ten na drugim cylindrze a nie na trzecim - cholernie duże korekcje na plusie. Trzeba patrzeć gdzie masz dodatnie korekcje a nie ujemne. Tylko dodatnie korekcje pokazują który cylinder odbiega od normalności. Korekcje na minusie pokazują te cylindry, na których sterownik silnika musi odejmować dawkę paliwa by wyrównać pracę silnika.teko pisze:Podejrzewam ten na 3-cim cylindrze.
Nigdy nie korzystałem z myjki bo mam pompę wtryskową więc nie wiem jaka jest jej skuteczność.
Re: Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
dzygi pisze:.
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu.
W 1.9TDI problemy to -/+ 60 i więcej.
W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100.
Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.
Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Warto wykąpać wtryskiwacze w myjce ultradźwiękowej (ale porządnej). Już nie raz wtryski co miały bipy koło 127 (wywalało błąd) i korekcje koło 2mg po kąpieli zaczeły mieć bipy w zakresie 0-30, a korekcje bliskie 0.
Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Ja mam taką z amazona: Colour Direct 0.8L PrOfessional Digital Ultrasonic Cleaner Machine + Timer CD-D008L https://www.amazon.co.uk/dp/B00E8JUML6/ ... dPkxbF7JGZ
Jaki płyn najlepiej użyć?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś jeszcze na temat demontażu wałka się jeszcze wypowiedział.
Jaki płyn najlepiej użyć?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś jeszcze na temat demontażu wałka się jeszcze wypowiedział.
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Czym odkrecacie śruby popychaczy od wtryskow? T50 jest zbyt luźny, a T55 za duży. Wiem, że zawsze mogę położyć szmatę albo coś żeby klucz ciasno siedział, ale czy przy dokręcaniu nie będzie przekłamania przy momencie?
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
Nie wiem jakiego producenta masz bity, ale moje Jonnesway pasują idealnie bez luzów. Dobre narzędzia, to podstawa.
Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Auto straciło moc i trzęsie, podejrzewam pompowtryski
@DaroS narzędzia mam dobre, tylko nieodpowiednie bity używałem
To teraz tak. Wyczyściłem, złożyłem, ale problem zniknął tylko częściowo, tzn. przestał dymić i silnikiem nie czuję żeby trzęsło, lecz nadal jest hałas jakby nie chodził na jeden gar i jest bardzo słaby. Dolałem też preparatu liqui moly do czyszczenia wtrysków do baku i zastanawiam się czy w takim stanie mogę tym autem normalnie jeździć, czy niech lepiej stoi dalej. Jakie jest wasze zdanie?
Poniżej logi po wymianie drugiego i trzeciego wtrysku oraz nagranie które może pomoże zobrazować hałas. Te bez kanału 015 były robione na wolnych obrotach.
https://youtu.be/1qh33rHVrfg
To teraz tak. Wyczyściłem, złożyłem, ale problem zniknął tylko częściowo, tzn. przestał dymić i silnikiem nie czuję żeby trzęsło, lecz nadal jest hałas jakby nie chodził na jeden gar i jest bardzo słaby. Dolałem też preparatu liqui moly do czyszczenia wtrysków do baku i zastanawiam się czy w takim stanie mogę tym autem normalnie jeździć, czy niech lepiej stoi dalej. Jakie jest wasze zdanie?
Poniżej logi po wymianie drugiego i trzeciego wtrysku oraz nagranie które może pomoże zobrazować hałas. Te bez kanału 015 były robione na wolnych obrotach.
https://youtu.be/1qh33rHVrfg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości