Golf 4 zawór turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » sob kwie 23, 2016 16:20

Witam.
Wczoraj po wymianie wężyków podciśnienia od turbiny zaczął mi na wolnych obrotach (po chwili) terkotać zaworek... podczas jazdy i na postoju na skrzyżowaniu go nie słychać i ogólnie jak stoi i silnik pracuje to juz nie terkocze tylko przy gaszeniu go słychać :/ może być uszkodzony i kwalifikować się do wymiany?Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: italiano_83 » sob kwie 23, 2016 19:31

Będzie działał poprawnie - tylko będzie trzeszczeć po zgaszeniu silnika.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » sob kwie 23, 2016 21:46

ale może mi w jakiś sposób uszkodzić turbinę? Bo szykuje mi się wycieczka 1200km i nie wiem czy w czymś mi to nie bedzie przeszkadzało :/



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 24, 2016 09:51

Czy ja piszę w jakimś niezrozumiałym dla ciebie jeżyku ,.. :blush:
italiano_83 pisze:Będzie działał poprawnie


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » ndz kwie 24, 2016 10:08

No dobrze zrozumiałem ale dlaczego tak terkocze przy gaszeniu?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 24, 2016 10:17

Maciek94 pisze:No dobrze zrozumiałem ale dlaczego tak terkocze przy gaszeniu?
Jak poszukasz w necie to znajdziesz informacje na temat budowy n75 - w środku zaworkiem steruje cewka elektromagnetyczna, zaworek "cykając" w odpowiedniej "fazie" kontroluje wartość podciśnienia - doprowadzając z zewnątrz wężykiem ciśnienie atmosferyczne.
Zaczyna cykać jak szalony bo cewka szaleje i zaczyna szybo poruszać zaworem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » ndz kwie 24, 2016 10:43

To co muszę zrobić aby zlikwidować to terkotanie?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 24, 2016 10:44

Wymienić n75 na nowy. Często tak się dzieje też po czyszczeniu n75 że zaczyna terkotać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » ndz kwie 24, 2016 10:47

dzięki wielke :) Ale mogę zrobić tą trasę najpierw czy lepiej wymienić dla spokojnej podróży?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 24, 2016 10:54

Ja bym się tym nie przejmował, nawet jak padnie, to podmieniasz z n18 i jedziesz dalej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 13, 2016 07:43

Golf 4 zawór turbiny

Post autor: Maciek94 » pn kwie 25, 2016 17:13

Zapłaciłem 110zł za nowy zawór i wszystko cichutko nic nie terkocze a i na mocy zyskał O.o



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości