[MK2 TD] Temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr paź 04, 2006 14:43

zrobie to na dniach. jak bedzxie oki to dam pkt
pozdrooooooooooooo


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr paź 04, 2006 21:59

na bank to termostat bedzie kup najlepiej firmy wahler jest oki koszt ok 30zl



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr paź 04, 2006 22:40

ale dziwne jes t to ze szybko jest cieplo w aucie co zauwazylem dzis.
jezeli termstat by byl walniety to raczej by sie dlugo robilo cieplo nie???


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 22:46

tberent pisze:ale dziwne jes t to ze szybko jest cieplo w aucie co zauwazylem dzis.
jezeli termstat by byl walniety to raczej by sie dlugo robilo cieplo nie???
walnięty termostat to znaczy jak caly czas otwarty czy zamknięty ?
ja otwarty cały czas to troszke dłuzej by się czekało na ciepełko w autku
jak zamknięty to wiadomo znacznie szybciej ...



Awatar użytkownika
heartless
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: heartless » śr paź 04, 2006 23:08

U mnie przy walniętym termostacie ciepełko było równo szybko w autku..
Walnięty może również oznaczać, że się nie zamyka do końca, tylko trochę i zostaje szpara, może też oznaczać, że się nie otwiera do końca (ale wtedy by się przegrzewał)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 23:14

heartless pisze: może też oznaczać, że się nie otwiera do końca (ale wtedy by się przegrzewał)
jak masz sprawny drugi awaryjny czujnik mieszczący sie przy głowicy od właczania wentylatora II biegu (nie myl z czuj.temp.)
to sam pęd powietrza wentylaotra moze schłodzić silniczek (oczywiście nie w takim stopniu
jak przy otwartym termostacie i dużym obiegu plynu)



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » czw paź 05, 2006 20:26

a sorki ze spytam. dzis zalaczyl mi sie wentylator i chcialbym sie spytac czy zalaczyl go czujnik w chlodnicy czy moze jednak jakis inny czujnik o ktorym ktos wspominal, zdarzylo sie to dosc dziwnie bo akurat wrocilem z miasta i stalem z wlaczonym silnikiem i studzilem turbinke bo troszke ja pomeczylem na miescie :grin: a o dziwo to wskazowka byla na 1 kresce za bialym polem wiec moze to wskaznikjest walniety badz czujnik od wskaznika???
prosze o podanie gdzie znajduja sie czujnik od temperatury ktara wskazuje wskaznik na desce od czego jest ta dioda co jest nad nia symbol temp wody i gdzie jest owy drugi czujnik co ma zalaczyc wentylator.pozdrawiam


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 06, 2006 00:00

tberent pisze:a sorki ze spytam. dzis zalaczyl mi sie wentylator i chcialbym sie spytac czy zalaczyl go czujnik w chlodnicy czy moze jednak jakis inny czujnik o ktorym ktos wspominal,
raczej załączył Ci wentylator ten czujnik co jest w chłodnicy wkręcony
tberent pisze:prosze o podanie gdzie znajduja sie czujnik od temperatury ktara wskazuje wskaznik na desce
masz przykecony do glowicy taki platikowy rozdzieclacz trójnik czy jak go tam zwa ... :-)
dochodzą do niego gumowe węże i kable do czujnika (kable albo dwa albo cztery z wtyczką) to
jest właśnie ten czujnik co daje Ci "sygnał" na wskaźnik zegarowy na desce, może faktycznie źle Ci pokazuje koszt wymiany nie jest duży od 20 do 35zł i może to zrobić pod sklepem
bo jest wkładany i zapinany taką wsówka(spinką) od góry ...



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » sob paź 07, 2006 16:44

u mnie jak silnik troche popracuje to jest na polowie a jak sie jezdzi po miescie jest do 3/4 i zalacza sie cooler. Czyli jest ok?



Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » sob paź 07, 2006 19:08

hmn... widze ze nie tylko ja mam problemy z chłodzeniem w Golfie II.
jeżdżac po mieście moje auto się grzało, nie właczał sie wentylator nawet przy 90st.
wiatrak został naprawiony (oczywiscie czujnik) i troszke przestal sie grzać, jednak niewiele. I tak temp byla za wysoka. Wyjelismy termostat i i auto przestało się grzać, natomiast bardzo slabo pali jak się troche rozgrzeje i zgaśnie silnik i znowu chce go odpalić. Wystarzcy ze pojeżdże nim z 15minut i jak zgasze i znowu chce zapalić to sie nakręci jak w niejedna zime. Bardzo słąbo kręci, nadal nie iwem co sie z nim dzieje. Mozę ktoś miał podobny przypadek?
Chciałąm dodać że pompe wodna mam nową, wiec to raczej wykluczam.
Świece Bosha - nówki.
Akumulator też nowy, ładowanie ok (moze tyci za słąbe ale elektryk nie narzekał). Alternator ok.
hmn... myśle ze moze jesczez chłodnica zasyfiona. albo ciśnienia nie ma? Słyszałam ze mozę coś z głowicą sie dziać, albo wtryski lub pompa paliwowa. jakby ktoś miał jakieś pomysły to chętnie poczytam.. I prosze o porady. co gdzie i jak? Do jakiego mechanika sie udać albo na który szrot go zaprowadzić :kupa:
Horrory już przeżywam z tym autem.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob paź 07, 2006 20:46

a wiec tak. u mnie wentylator sie zalacza (jak na postoju bylem ). u mnie wina obarczony byl czujnik temperatury poniewaz sadzilem ze niedogrzewa go, mozliwe ze cos w tym jest i wymienie termostat, sprawdzilem czujnik temperatury pzy kroccu. sa tam dwa taki jeden od wskaznika temp a drugi jest podlaczony pod przekaznik swiec i "mowi" czy maja byc wlaczone i grzac. zamienilem miejsca tych kabli co ida do czojnikow i teraz temperature mi wskazuje jak powinien czyli w polowie skali a nawet troszke za jak go pogonie :grin:
co prawda kupione mam czujniki w chlodice i termostat i z czasem to wymienie.
niestety zmarl mi tata :( :( :( :( :( :(( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( i musze zajac sie jego godnym pogrzebem wiec auto pozniej pozniej
pozdrawiam


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » ndz paź 08, 2006 18:31

Przykro , współczuje, przesyłam kondolencje.
Jeśli chodzi o Twoje czujniki i jakieś kabelki które pozamieniałeś, to kompletnie nie wiem o co chodzi i gdzie one są. :goof: Wiesz nie bardzo sie na tym wszystkim znam.
U mnie czujniki dobrze wskazują temperature, (przeważnie wskaźnik jest do połowy)
U mnei problemem jest że słabo pali jak sie silnik rozgrzeje. Mysle ze moze jeszcze wtryski są do bani...
Jeszcze to sprawdze. Jak nie znajde przyczyny mojego problemu to moze tberent jesli jestes z łodzi, i uporasz sie z osobistymi sprawami to spotkamy sie gdzies i mi pokazesz jak zrobiłes te czujniki. moze u mnie tez pomoze. Ostatnio zaczeła mi mrygać dioda od świec (żółta) jak zapalam światła, to moze rzeczuywiscie cos z tymi czujnikami. :-s
narazie pozdrowienia dla Ciebie, trzymaj sie.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » ndz paź 08, 2006 22:11

niewidze problemu. jezeli moge pomoc to no problem. postaram sie zalatwic wszystkie swoje privat spray i mozemy jakos sie spotkac, a z tymi swiecami to damy rade :wink:
pozdrawiam i thx za wspolczucie.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » pt paź 13, 2006 17:24

mam pyatnie:
czy słabe odpalanie auta po rozgrzaniu może mieć przyczynę w zurzytym wałku rozrządu??
i jak sprawdzić rozrusznik? na zimnym kreci dobrze, a jak trochę pojeżdże to słabo kręci.
co zrobić z takim "niekręcącym rozrusznikiem" ? da się to zregenerować czy lepiej zaopatrzyć się w coś nowszego??
dodam że zimering był wymieniany rok temu :-(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości