Niebieski dymek po wymianie oleju .

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: Naparstek » czw lut 11, 2016 23:23

[quote="Misiek1981

Bez urazy kolego ale bredzisz. Poczytaj kilka artykułów na temat dobierania olejów min w "auto moto". W żadnym wypadku nie można zalewać minerała pół syntetykiem lub syntetykiem a skoro nie ma się pewności co było lane wcześniej to leje się mineralny bo to nie zepsuje silnika. Jeżeli na korektach wtryskiwaczy wszystko wyjdzie ok to nie ma sensu ich demontować i sprawdzać w specjalistycznym warsztacie.[/quote]
Nie muszę czytać jakiś przestarzalych artykułów. Co ma zepsuć olej syntetyczny czy półsyntetyczny w silniku który jest lepszy jakościowo? Sam w samochodzie lalem do silnika polsyntetyk a później 5W40 i jakoś nie rozpuscilo to silnika ani go nie zepsuło. W zimie silnik ma lżej na polsyntetyku czy syntetyku. Nie ma żadnej takiej zasady że leje się mineralny jak nie wiadomo co było lane wcześniej. Do silnika z filtrem cząstek stałych tez wlejesz olej mineralny jak nie wiadomo co wcześniej było zalane? Leje się to do silnika co zaleca producent auta a do tego silnika pasuje polsyntetyk jak i olej syntetyczny.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: Michał_1977 » pt lut 12, 2016 08:44

Misiek1981 pisze:W żadnym wypadku nie można zalewać minerała pół syntetykiem lub syntetykiem a skoro nie ma się pewności co było lane wcześniej to leje się mineralny bo to nie zepsuje silnika.
Jeżeli ktoś tutaj bredzi,to Ty kolego.
Snujesz nam tutaj teorie utarte wśród pseudomechaników,rodem z PRL-u przy gorzale. Wtedy ci "mechanicy" zwykli mawiać- lej gorszy olej,bo wypłuczesz silnik i rozszczelnisz... :panna: Matko z Buska,że ludzie jeszcze w to wierzą... :banghead:
Następnym razem,pomyśl zanim napiszesz.
Taki prosty przykład. Kupujesz auto z silnikiem PD,widzisz na karteczce pod maską,że ktoś wlał mineralny bo się nie znał,lub chciał szkłem doopę utrzeć i co? Nadal lejesz mineralny? :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: piotrek1255 » ndz mar 13, 2016 17:57

Witam ponownie Panowie . W ostatnim czasie zająłem się ostro poszukiwać problemu z owym dymieniem . Mechanik sprawdził kompresję na cylindrach wszystkie po prawie 30 bar , pompe 8 bar , sprawdził również wszystkie wtryski oprócz wtrysku sterującego oraz kąt wtrysku mówił , że był trochę przyśpieszony . Jak stwierdził wszystko jest w porządku . Więc obstawił na uszczelniacze zaworowe , które wymienił . Po wymianie już nie dymi tak intensywnie na biegu jałowym podczas trzymania na 2tyś obrotów . Dzisiaj kolega jechał moim sdi a ja za nim i obserwowałem co się dokładnie dzieje otóż : Auto podczas ruszenia z miejsca oraz włączenia 2 biegu i przyśpieszenia puści niebieską chmurkę na wyższych biegach lub podczas normalnej jazdy przy prędkościach od 50 do 150 żadnego dymka tylko właśnie podczas zmiany biegu i przyśpieszenia . Dodam również , że po wymianie oleju przejechałem już 2tyś km i żadnych ubytków oleju nie zaobserwowałem , silnik pali od strzała i trzyma równe obroty . Może ten silnik tak ma , że musi puścić nibieską chmurkę może to normalnie ? Jak myślicie dać sobie spokój z tym czy szukać dalej problemu ?



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: Naparstek » pn mar 14, 2016 14:11

Jeżeli masz dostęp do vaga to sprawdź dawkę paliwa na rozgrzanym silniku do 90stopni. Sprawdzisz to w grupie 001.Sprawdź też jakie jest napięcie na czujniku RSW w tej samej grupie tylko na wyłączonym silniku, a włączonym zapłonie i wtedy napisz.



piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: piotrek1255 » ndz kwie 17, 2016 19:05

Witam ponownie po długim szukaniu problemu przez mechanika dotyczącego dymienia na niebiesko mechanik się poddał i rozłożył ręce . Przełożyliśmy wszystkie wtryski od 1.9 Tdi 90km kopcił tak samo , sprawdził ponownie pompe , ciśnienie spreżania , kąt wtrysku , wszystkie parametry książkowe . Jedynie co rzuciło mu się w oczy to jak podmieniał wtryski od bory 1.9 90km to w borze były suchutkie a w sdi podlane . Nawet ja zauważyłem jakby mi poziom oleju na bagnecie wzrosnął ale i tak po zamianie wtrysków dymi nadal . Obstawił jeszcze , że winny może być czujnik temperatury i wymienił go . Na zimnym przestał dymić ale jak złapał już temperature to już zaczyna dymić . Powiedział na końcu , że może być problem gdzieś z głowicą ale trzeba by było rozbierać . Jeszcze zauważyłem ze egr był zaślepiony więc wyrzuciłem tą blaszke i porządnie go wyczyściłem a powiedzcie mi czy po wyciągnieciu egr ten grzybek w środku powinien chodzić ? bo u mnie nie można było go ruszyć . więc tylko wyczyściłem i założylem egr bez tej blaszki . Po odpaleniu silnikiem zatrzęsło i puścil niebieską chmure ale potem wszystko się ustabilizowało . Już sam nie wiem gdzie szukać problemu z dym dymieniem . Niestety nie da się tak jeździć choć auto jeździ bez zastrzeżeń to dymi na niebiesko i spaliny strasznie śmierdzą . Co może byc powodem jeszcze tego dymienia i żę te wtryski po wyjęciu były mokre ?



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: Naparstek » pn kwie 18, 2016 12:43

Napisałem Ci wcześniej, sprawdź dawkę paliwa. Podłącz auto pod komputer,a nie w ciemno wymieniaj części. Nikt tu nie jest jasnowidzem. Zapytaj na forum regionalnym, może ktoś z Twojej okolicy posiada vaga i za przysłowiowe piwo zdiagnozuje samochodów, zaoszczędzi Ci to sporo czasu i pieniędzy.



piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Niebieski dymek po wymianie oleju .

Post autor: piotrek1255 » pn kwie 18, 2016 16:29

Właśnie dlatego, że nie posiadam vaga to nie jestem w stanie sam sprawdzić a mechanik mówił, że dawka jest dobra ale wierzyć na słowo też nie można. Jutro postaram się gdzieś podjechać żeby mi to sprawdzili i napewno napisze. z góry dzięki za wszelką pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości