1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Witam.
1.9TDI PD ASZ 130
Golf dziwnie, źle odpala, Na zimnym np po nocy musze 2 razy przekręcić stacyjka żeby załapał ( trzymam go z 2-3 sek maks ) na jednym przekręceniu zapłonu.
Tak było przez dłuższy czas. Ale teraz problem stał się o tyle upierdliwy że nawet po postoju 5 minutowym jest mały problem ( paliwa w baku 3/4 ) .. załączam film o co chodzi:
https://youtu.be/FW8MlyHZ7vw
Odpalanie po krótkim postoju
https://youtu.be/awTB2Ocwb-0
Od momentu gdy pojawił się problem z odpalaniem, słychać też jakiś pisk na początku pojawiał się gdy zapalałem światła ( alternator dostawał obciążenie ) - wiec stwierdziłem że pewnie orlka na alternatorze lub coś z nim. Teraz na światłach cisza, ale jak włączę nawiew to słychać, tak jak na filmie
https://youtu.be/ZwBulCONmKU
Poradzi ktoś coś? bo mi już ręce opadają
1.9TDI PD ASZ 130
Golf dziwnie, źle odpala, Na zimnym np po nocy musze 2 razy przekręcić stacyjka żeby załapał ( trzymam go z 2-3 sek maks ) na jednym przekręceniu zapłonu.
Tak było przez dłuższy czas. Ale teraz problem stał się o tyle upierdliwy że nawet po postoju 5 minutowym jest mały problem ( paliwa w baku 3/4 ) .. załączam film o co chodzi:
https://youtu.be/FW8MlyHZ7vw
Odpalanie po krótkim postoju
https://youtu.be/awTB2Ocwb-0
Od momentu gdy pojawił się problem z odpalaniem, słychać też jakiś pisk na początku pojawiał się gdy zapalałem światła ( alternator dostawał obciążenie ) - wiec stwierdziłem że pewnie orlka na alternatorze lub coś z nim. Teraz na światłach cisza, ale jak włączę nawiew to słychać, tak jak na filmie
https://youtu.be/ZwBulCONmKU
Poradzi ktoś coś? bo mi już ręce opadają
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Ten pisk to może sprzęgło na Alternatorze a co do odpalania może gumki trzeba pod wtryskami wymienić zobaczy bipy i dawki paliwa na wtryskiwaczach
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Myślałem o tych gumkach, ale to raczej problem pojawiał by sie tylko po długim postoju np po nocy a u mnie problem po 5 minutach już jest drobny
Logi robiłem niedawno viewtopic.php?f=80&t=592136" onclick="window.open(this.href);return false; i było całkiem oki.
Logi robiłem niedawno viewtopic.php?f=80&t=592136" onclick="window.open(this.href);return false; i było całkiem oki.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
sprawdź układ paliwowy czy czasem przez nieszczelność nie podchodzi powietrze do układu...
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Gdzie mogę szukać tej nieszczelności?
Ostatnio wymieniłem filtr paliwa na (Filtron, razem z nowym podgrzewaczem ) bo były podobne objawy, ale tylko rano, po wymianie jakby problem ustał na tydzień, góra dwa teraz jest jeszcze gorzej
Wczoraj chciałem wyjąć pompę z baku ale jak zdjąłem same wężyki, to w obu tych słupkach wystających na które nachodzi wężyk była ropa, to raczej tam jest wszystko sprawne.
Zaraz pojadę zatankować pod sam korek - wydaje mi się że wtedy lepiej pali, ale musze się upewnić bo do końca już nie pamiętam.
Ostatnio wymieniłem filtr paliwa na (Filtron, razem z nowym podgrzewaczem ) bo były podobne objawy, ale tylko rano, po wymianie jakby problem ustał na tydzień, góra dwa teraz jest jeszcze gorzej
Wczoraj chciałem wyjąć pompę z baku ale jak zdjąłem same wężyki, to w obu tych słupkach wystających na które nachodzi wężyk była ropa, to raczej tam jest wszystko sprawne.
Zaraz pojadę zatankować pod sam korek - wydaje mi się że wtedy lepiej pali, ale musze się upewnić bo do końca już nie pamiętam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
załóż na próbę przezroczyste przewody idące z filtra do silnika i zobaczysz czy zbiera się tam powietrze
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Sprawdź błędy w sterowniku.
Problem występuję na ciepłym czy zimnym silniku ?
Po przekręceniu zapłonu pompa w baku powinna chodzić około 2sek i podczas kręcenia cały czas sprawdź wtedy czy jest ciśnienie w układzie paliwowym
Problem występuję na ciepłym czy zimnym silniku ?
Po przekręceniu zapłonu pompa w baku powinna chodzić około 2sek i podczas kręcenia cały czas sprawdź wtedy czy jest ciśnienie w układzie paliwowym
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
Brak błędów sterownika
problem wystepuje na ciepłym i zimnym, tzn zaraz po zgaszeniu jest ok ale po 10 minutach od zgaszenia gdy nadal jest ciepły jest to samo
Wydaje mi się że pompa w baku podczas kręcenia wcale nie pracuje, chociaż może się mylę.
Chyba jednak kupię i wezmę się za uszczelki pompowtrysków, aby pewnie wykluczyć te uszczelnienia. Jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej
problem wystepuje na ciepłym i zimnym, tzn zaraz po zgaszeniu jest ok ale po 10 minutach od zgaszenia gdy nadal jest ciepły jest to samo
Wydaje mi się że pompa w baku podczas kręcenia wcale nie pracuje, chociaż może się mylę.
Chyba jednak kupię i wezmę się za uszczelki pompowtrysków, aby pewnie wykluczyć te uszczelnienia. Jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej
1.9TDI 130 KM ASZ - Odpalanie
ja bym sprawdził pompę paliwa. ona też po przekręceniu zapłony robi pssssk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości