Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: DANIEL LHR » wt sty 07, 2014 18:46

Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: italiano_83 » wt sty 07, 2014 19:28

MD2 pisze:Z całym szacunkiem dla twojej wiedzy ale troche pojechałeś z fantazją
Życzę powodzenia w ściąganiu łożyska z wałka wytoczonego na "zero" jeśli materiałem jest stal nierdzewna :bajer: Osr...sz się na miętko, a takiego łożyska później nie ściągniesz, jeśli choć raz miałeś do czynienia z tym materiałem :bajer: Dokładność obróbki maszyny też ma znaczenie, to że dwie maszyny są w stanie coś wykonać z dokładnością do 0.01mm nie oznacza, że powierzchnia "gładkość" będzie taka sama, a to ma wpływ na pasowanie.
A zresztą, a co w przypadku jak wytoczysz poniżej wymiaru .. łożysko do zamrażarki ? Pupa blada, będzie luz i tyle- więc dokładność ma znaczenie, a im większa prędkość obrotowa lub obciążenie tym bardziej jest to "odczuwalne".

MD2 pisze:Podobnie sprawa ma sie z turbiną ktora jak wszyscy wiemy potrafi sie nieźle rozgrzewać w czasie pracy dlatego musi być luz poprzeczny na wałku !!!
Nikt tu nie mówi o pasowaniu koła sprężarki do wałka bo to ma się jak pięść do oka w tym temacie, a o ustawieniu koła względem wałka po jego demontażu, bo to ma znaczenie jeśli chodzi o wyważenie. Nie ustawisz nigdy tego jak było, bo raz materiał się odkształca, dwa nie ma możliwości oznaczenia pozycji koła względem wałka, ani przykręcenia w dokładnie tej samej pozycji nakrętki. Dlatego zakłada się nową i wyważa turbo od nowa, przez podszlifowanie nakrętki i/lub ( tu nie wiem dokładnie) zebranie materiału z łopatek wirnika ( punktowe).
MD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł


Beznadziejny jeśli nikt tego turbo później nie wyważy. Oszczędność 700zł w perspektywie rozbiegnięcia się silnika przez rozlatujące się turbo zregenerowane na chińskich zamiennikach, a potem niewyważone..
I nie żebym był za regeneracją wspominając te 700zł czy ile to tam kosztuje, bo to też lipa w znacznej mierze.
Co że coś wygląda jak oryginał nie oznacza, że posiada takie same właściwości, materiał to jedno, a jego dalsza obróbka czy to chemiczna czy termiczna to drugie i widać po choćby po zamiennikach wałków rozrządu gdzie krzywki się wycierają, a ori lata 300-500kkm i jest jak nowy.
DANIEL LHR pisze:Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.
Od 3.30s.
Tu robią to npo zamontowaniu koła na wałek i to chyba tak ma jedynie sens..
[youtube][/youtube]


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: Detektor » wt sty 07, 2014 21:06

MD2 pisze:czop wału pod łożysko toczy się "na zero" tzn. z tolerancją na minus 0,01 (w sumie to zależy od pasowania jakie założy konstruktor) następnie podgrzewasz łożysko do około 70st C i w rękach nakładasz je na czop. Pewnie słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność cieplna metali i właśnie o to tu chodzi.
Już nie bądź taki drobiazgowy i nie czepiaj się szczegółów bo i tak bądź co bądź na wale musi być odpowiednie spasowanie
oraz odpowiednia rezerwa luzu właśnie ze względu na rozszerzalność cieplną metali. Nikt nie będzie się tu rozpisywał i pisał
szczegółowe prace magisterskie czy referaty po to żebyś Ty był zadowolony. italiano_83, napisał
z grubsza żeby było wiadomo o co generalnie chodzi i myślę że napisał wystarczająco jasno żeby było wiadomo o co chodzi.
MD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł bo jak już wspomniano wcześniej to cholernie precyzyjne ustrojstwo, gdzie wyważenie wałka ma kolosalne znaczenie !!!
Kogoś poprawiasz a sam napisałeś zdanie do którego można mieć wiele do życzenia bo co innego piszesz a co innego masz na myśli
a do tego jeszcze gramatycznie to zdanie jest koszmarne.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Grzechotnik
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 242
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 14:16
Lokalizacja: TLW

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: Grzechotnik » śr sty 08, 2014 12:09

widze ze ostatnio mazaki sa w modzie:) tak mysle czy np: przecinak nie leprzy;) (zart)



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: malolat » pt kwie 01, 2016 17:58

hej, wiem ze temat stary i w ogóle ze mnie archeolog, ale w końcu które elementy trza w końcu wymienić żeby uszczelnić walące olejem w dolot turbo?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 02, 2016 21:27

malolat pisze:walące olejem w dolot turbo?
Przede wszystkim,należy zadać pytanie,czy to faktycznie turbo wali w dolot tym olejem? :bajer:
A jeśli chodzi o uszczelnienie turbo,to należy oddać do regeneracji w wyspecjalizowanym zakładzie. Tam jest do naprawy rdzeń turbiny. Aby dostać się do uszczelnień,trzeba zdemontować koło kompresji,a tym samym niszczy się wyważenie wałka,które było wykonane przez producenta.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)

Post autor: malolat » wt kwie 05, 2016 07:28

tak wiem, czytałem, trzeba oddać. Czy znasz odpowiedź na moje pytanie? :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości