długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vag NAPRAWIONE

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Freddy » śr mar 23, 2016 19:14

Mówię Ci zmień ten zaworek na filtrze paliwa miałem tak samo tyle że mi nie wywalało błędów. Tylko koniecznie ori albo bosch nic innego. To nie duży koszt a może akurat rozwiąże problem. A powiedz błedy da skasować bez problemu tylko wywala je przy kręceniu tak? I zrob foto pod maską lewej strony tam gdzie jest filtr paliwa. A swoją drogą kiedy zmieniany filtr paliwa i świeczki?

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: -michau- » śr mar 23, 2016 19:17

Filtr paliwa mann - listopad 2015.
Świece beru gn046 - styczeń 2016.

Tak, błędy kasuje się bez problemu, kontrolki i błędy wywala tylko przy odpalaniu kiedy dłużej kręci.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Freddy » śr mar 23, 2016 20:19

Zmień ten zaworek w filtrze paliwa i daj znać czy jest poprawa

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Michał_1977 » śr mar 23, 2016 21:03

Freddy pisze:Mówię Ci zmień ten zaworek na filtrze paliwa
-michau- pisze:Filtr paliwa mann - listopad 2015.
Skoro uparcie nie chcesz tego robić,to chociaż na zasilaniu z filtra do pompek zamontuj kawałek przezroczystego przewodu i po odpaleniu obserwuj przez jakiś czas. Jak będzie powietrze-masz odpowiedź.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Maszan » śr mar 23, 2016 21:12

Moim zdaniem tu sie nie ma czego czepiac ukladu paliwowego bo kreci ciut dluzej , ale potem od razu chodzi rowno wiec raczej paliwo dostaje tak jak trzeba.Sama dlugosc krecenia tez nie jest jakas tragiczna.Skoro wywala bledy to musi byc za duzy spadek napiecia spowodowany rozrusznikiem.Najlepiej by bylo podczas odpalania zmierzyc do ilu spada napiecie na aku.
Ten rozrusznik z ASZ to nowy/regenerowany/ przegladniety chociaz byl?
Oczywiscie porady kolegow wyzej mozesz sprobowac. Ja bym po prostu dal filtr z golfa 2- powrot polaczyc kawalkiem rurki zamiast tego zaworka i pojezdzic chwile.Po to jest pompa wstepna w baku zeby dobic paliwo- sam w moim VP dolozylem pompe do baku i odpalanie jest calkiem inne jak dobije paliwa w magistrale.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: -michau- » śr mar 23, 2016 21:30

Maszan, o rozruszniku z ASZ pisał ROBAL, że miał u siebie.

U mnie nic z rozrusznikiem nie robiłem, nie sprawdzałem, mój błąd, rzeczywiście trzeba zrobić pomiar poboru przy rozruchu - i przyznam szczerze, że jeden mechanik kilka dni temu tak podpowiadał.

Michał_1977, to nie tak, że nie chce zrobić, zamawiam nowy zaworek boscha, bo cena ori z salonu mnie dziś zabiła - 108 zł :) wymianę oleju i filtrów mam niedługo, ale filtr paliwa zakupię i wymienię już teraz.

Maszan, po przekręceniu na zapłon, słychać takie charakterystyczne zassanie przez tą pompę, ale... nie zawsze.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: ROBAL_26 » śr mar 23, 2016 22:02

-michau-, dźwięk zasysanego paliwa nie zawsze występuje bo zależy to od ciśnienia na szynie pompowtrysków,co do rozrusznika to również o nim podpowiedział mi kolega z ASO ,a chodzi o zasadniczą rzecz iż rozrusznik BOSCHA jest na tulejkach i one często kleją (przycierają się stwarzając opór) natomiast rozrusznik VALEO jest na łożyskach igiełkowych i przez to jego praca jest dużo lepsza ,
-michau-, jak robiłeś program to pisałeś że tuner poprawił ci dawki rozruchowe , zrobił to w sterowniku silnika na mapie czy tylko dawkę zwiększył ??bo poprawa dawki rozruchowej polega na przesunięciu czasu wtrysku a mianowicie w kompie jest zapisane że ma podać paliwo po osiągnięciu 250obr/min ,silnik z wiekiem wiadomo iż tego nie osiągnie ,wówczas tunerzy obniżają ten próg do 200obr/min bądź niżej .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: -michau- » śr mar 23, 2016 22:08

wszystkie pierdółki typu egr off, maf off, launch control, odcinka i dawki rozruchowe zrobił wgrywając nową mapę,

rzeczywiście zainteresuje się poborem prądu, zapytam teoretycznie: gdyby rzeczywiście wyszło, że powodem kontrolek jest niskie napięcie, co dalej? :)


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: ROBAL_26 » śr mar 23, 2016 22:18

-michau-, dobrze posprawdzaj pkt masy na silniku zacisk alternatora (plusowy) no i stan klem na aku czy są czyste wszystkie śruby na tych bezpiecznikach listkowych są po dociągane .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: -michau- » czw mar 24, 2016 09:04

Dziś rano odpalił tak:
https://www.youtube.com/watch?v=fsWO6HS6Lc4" onclick="window.open(this.href);return false;

W poprzedni dni rano w tym tygodniu było zdecydowanie lepiej.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Freddy » czw mar 24, 2016 11:07

Przy zasiarczonych punktach masy auto gaśnie nawet podczas jazdy przerabiałem temat ale warto to poprawić przy okazji dla pewności. Powiem szczerze że faktycznie opcja z rozrusznikiem to dobra myśl a skoro kolega mówił że boscha gorsze to sprawdź jaki siedzi u Ciebie zresztą to też możesz zrobić regeneracja rozrusznika to nie jakaś droga sprawa

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: -michau- » czw mar 24, 2016 21:53

Dziś postał 8h, 2 razy dałem na zapłon, chwila zawahania ale odpalił, po chwili jak widać zapaliła się tylko kontrolka check engine.
Błąd w vagu:
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
P0674 - 35-00 - -

https://www.youtube.com/watch?v=nEJ9TTXKsJo" onclick="window.open(this.href);return false;

Póki co sprawdziłem tylko ładowanie w vagu. Po przekręceniu zapłonu jest równe 13.00, przy odpalaniu spada między 11-12, podczas pracy silnika jest cały czas ok. 14,50.


GTB... :satan:

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: Maszan » czw mar 24, 2016 23:43

Zastanawiam sie jak ECU wykrywa te bledy swiec skoro one wisza na 1 kablu przekaznika 95(tudziez 52),(zapiete sa rownolegle).Glowny przekaznik 90(tudziez 317) daje napiecie na sterownik i przekaznik swiec zarowych.Moze looknij na te przekazniki czy styki sa ok.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

Post autor: ROBAL_26 » pt mar 25, 2016 08:25

Maszan, przerabiałem to u siebie po zrobieniu SWAPa na ARLa , w tym silniku były stosowane 2 rozwiązania do maja 2003 i od maja 2003 do góry , to do maja 2003 nie miały diagnozy świec a te po już miały i była całkiem inna instalacja.
-michau-, sprawdź ta świece a najlepiej wszystkie .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości