BIPy na dużym minusie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
BIPy na dużym minusie
Sprawa dotyczy MKV 2.0TDI BMM
BIPy są na minusie rzędu 70-80
podczas jazdy dochodzą nawet do -100
Kąt synchronizacji wałka rozrządu -2 przestawiałem na 0 i -4 bez większych zmian. Na -2 auto wydaje się być najbardziej dynamiczne.
Po za tym w kompie żadnych błędów auto odpala b.dobrze pracuje bez zastrzeżeń, w czasie jazdy żwawe i dynamiczne
Jednak podczas jazdy z stałą prędkością ok 60 km/h na 4 biegu można wyczuć delikatne szarpanie.
Szarpanie znika gdy dodam więcej gazu lub go puszczę.
Martwią mnie te BIPy na minusie i co może być ich powodem?
Macie jakieś pomysły?
BIPy są na minusie rzędu 70-80
podczas jazdy dochodzą nawet do -100
Kąt synchronizacji wałka rozrządu -2 przestawiałem na 0 i -4 bez większych zmian. Na -2 auto wydaje się być najbardziej dynamiczne.
Po za tym w kompie żadnych błędów auto odpala b.dobrze pracuje bez zastrzeżeń, w czasie jazdy żwawe i dynamiczne
Jednak podczas jazdy z stałą prędkością ok 60 km/h na 4 biegu można wyczuć delikatne szarpanie.
Szarpanie znika gdy dodam więcej gazu lub go puszczę.
Martwią mnie te BIPy na minusie i co może być ich powodem?
Macie jakieś pomysły?
BIPy na dużym minusie
Mam podobne bipy w silniku BMT 105km. Czytałem, że może za to odpowiadać zbyt niskie ciśnienie paliwa przed pompkami - czyli niedomaga pompa tandemowa. Będę musiał zmierzyć ciśnienie.
BIPy na dużym minusie
W aucie niedawno wymieniłem komplet filtrów. Przed wymianą jak i po BIPy takie same...
Sprawdzę ciśnienie jakie daje tandem pompa, ewentualnie podmienię pompę z AWX
Dam znać czy się coś zmieniło.
Sprawdzę ciśnienie jakie daje tandem pompa, ewentualnie podmienię pompę z AWX
Dam znać czy się coś zmieniło.
BIPy na dużym minusie
Zmierzyłem ciśnienie na rozgrzanym silniku i takie wyniki:
na jałowych obrotach 2bar,
przy 4tyś około 7bar
ciśnienie wraz z obrotami szybko narasta ale tandem pompa więcej jak 7 bar nie jest w stanie podać.
Trochę słabe w porównaniu do tego https://www.youtube.com/watch?v=_4kBrKhjoiQ
na jałowych obrotach 2bar,
przy 4tyś około 7bar
ciśnienie wraz z obrotami szybko narasta ale tandem pompa więcej jak 7 bar nie jest w stanie podać.
Trochę słabe w porównaniu do tego https://www.youtube.com/watch?v=_4kBrKhjoiQ
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
BIPy na dużym minusie
Na jalowych mogloby być lepsze,ale tragedii nie ma,bo krytyczne jest 1,5bara.
U mnie w ASZ na jalowych daje 3,5. Polepszyło sie po zmianie uszczelek pod tandem pompą.
U mnie w ASZ na jalowych daje 3,5. Polepszyło sie po zmianie uszczelek pod tandem pompą.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
BIPy na dużym minusie
A co jeśli to nie wina pompy,tylko uszczelniaczy pod nią lub na pompkach?wesol pisze:Wymień pompę.
needved,oleju Ci nie przybywa?
BIPy na dużym minusie
Jeśli oringi na pd są dziabniete to będą korekcje szaleć w 013. Uszczelki na pompie tandem to będzie się pocic. Ciśnienie troszkę za niskie ma. Uzuwana tandemowka to koszt około 50-100 zł. Sam taka niedawno kupiłem. Bez przesady nie zbankrutuje.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
BIPy na dużym minusie
Nie zauważyłem aby przybywało, od wymiany do wymiany dolewać też nie muszę.Michał_1977 pisze:needved,oleju Ci nie przybywa?
Korekcje w 013 są w porządku...wesol pisze:Jeśli oringi na pd są dziabniete to będą korekcje szaleć w 013.
Kupił bym nawet nową, tylko pytanie czy pomoże.wesol pisze:Uzuwana tandemowka to koszt około 50-100 zł. Sam taka niedawno kupiłem. Bez przesady nie zbankrutuje.
Sprawdzę jeszcze jakie ciśnienie daje pompka elektryczna, oraz zrobię pomiary innym zegarem dla potwierdzenia.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
BIPy na dużym minusie
A właśnie,że nie do końca tak jak piszesz,bo uszczelka w kształcie ósemkiwesol pisze:Uszczelki na pompie tandem to będzie się pocic
potrafi puszczać w miejscu oddzielenia kanału ciśnieniowego i powrotnego. Innymi słowy,ciśnienie spiernicza do powrotu,stąd kiepskie wyniki pomiarów.
Piszę to,bo mam to potwierdzone na własnym ASZ. Po wymianie uszczelek pod pompą,ciśnienie skoczyło.
Tutaj jeszcze mam procedurę sprawdzania:
BIPy na dużym minusie
Zmierzyłem jeszcze raz, nowym zegarem, przed pomiarem zrobiłem trasę około 50km więc i paliwo i silnik był dobrze dogrzany.
Zobaczcie sami
Wygląda na to że pompa mówi pa pa
Zobaczę jeszcze tych uszczelek ale podejrzewam że to nie one.
Zauważyłem też, że na zimnym silniku w grupie 018 w jednym okienku wyskakuje wartość 008 czyli (osiągnięto maksymalną wartość prądu)
Zobaczcie sami
Wygląda na to że pompa mówi pa pa
Zobaczę jeszcze tych uszczelek ale podejrzewam że to nie one.
Zauważyłem też, że na zimnym silniku w grupie 018 w jednym okienku wyskakuje wartość 008 czyli (osiągnięto maksymalną wartość prądu)
BIPy na dużym minusie
Wymieniłem pompę, kupiłem nową BOSCHa 038145209Q taką jak podaje ETKA
Po wymianie ciśnienie wyraźnie wzrosło,
jałowe obroty 3bar
2tyś rpm 8bar
4tyś rpm 12bar
identyczne ciśnienie jak na filmie.
Po wymianie mam odczucie że auto jest nieco mocniejsze, jednak szarpanie nie zgineło i nadal przy jeździe ze stałą prędkością 60km/h na 4 biegu można je wyczuć
Po wymianie ciśnienie wyraźnie wzrosło,
jałowe obroty 3bar
2tyś rpm 8bar
4tyś rpm 12bar
identyczne ciśnienie jak na filmie.
Po wymianie mam odczucie że auto jest nieco mocniejsze, jednak szarpanie nie zgineło i nadal przy jeździe ze stałą prędkością 60km/h na 4 biegu można je wyczuć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości