[MK3 AHU] kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr cze 14, 2006 12:42

Komas pisze:wolf243, skad masz taki programik? Ja tez chce :)
to jest vag-com w pełnej wersji.

A co do kompresji to tego raczej nie sprawdzisz najprostszy sposób to manometr wpięty w miejsce wykręconej świecy żarowej. Ale blok 13 daje ci jakiś tam pogląd na różnice w pracy pomiędzy garami. Tam gdzie wtryskiwana jest większ dawka paliwa cylinder jest słabszy a gdzie mniejsz jest mocniejszy. jeśli coś pokręciłem to proszę innych o poprawienie mnie. Generalnie wartości ok. to z tego co pamiętam 0d -2mg do +2mg. Pozdrawiam.
P.S. Blok 13 pokazuje różnice pomiędzy cylindrami a nie ich ciśnienie tzn. jeżeli wszystkie są słabe a jeden jeszcze słabszy to pokaże ci tak samo jak jeden mocny a drugi mocniejszy. ale generalnie od -2 do +2 jest ok.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 14, 2006 13:48

bigozz pisze:Blok 13 pokazuje różnice pomiędzy cylindrami a nie ich ciśnienie tzn. jeżeli wszystkie są słabe a jeden jeszcze słabszy to pokaże ci tak samo jak jeden mocny a drugi mocniejszy. ale generalnie od -2 do +2 jest ok.
Dokładnie - działa to bazujac na czujniku obrotu wału - jesli któryś z cylindrów jest słabszy komp wychwyci to bo bedzie dostawał nierównomierne sygnały i regulował wiekszą badz mniejsza dawką paliwa na poszczególne cylindry tak aby to wyrównac - korekcja dawki jest w zakresie -2 +2 mg - może to śwadczyć o kompresji ale tez o stanie wtryskiwaczy - generalnie nie jest to funkcja diagnostyczna w oparciu o którą można wysnówać konkretne teorie - puki jest w zakresie ECU sobie wyreguluje, ale swiadczy to juz o tym ze cos jest nie tak


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » czw cze 15, 2006 08:33

czyli tym razem kolega Corvax, się ze mną zgadza tak. :)
Pozdrowienia i przyjemnego długiego weekendu.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » śr paź 04, 2006 08:41

bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję) i wchodzisz w silnik nastawy podstawowe i tam w prawym dolnym rogu jest przycisk TDITiming
Włączasz go i obserwyjesz wykresik. Jeśli punkt oscyluje wokół zielonej lini jest ok.
Samochód podczas testu ma być uruchomiony "na luzie"?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr paź 04, 2006 08:53

temp min80st, na biegu jałowym


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » śr paź 04, 2006 09:04

Corvax, czy wyniki tego TDITiming są zapisywane automatycznie do jakiegoś pliku, czy może mam robić zrzuty ekranu?
To samo w przypadku odczytu z bloku 013: czy wyniki zapisują się gdziekolwiek?



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 09:20

bigozz pisze:I tu się mylisz!
W moim mieście zanam 3 zakłady wykonujące taką usługę.
Wtryski można regenerowa jeśli się mylę to mnie popraw.
Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
no niestety przekonac sie nie dasz ale wez to pod uwage
przyrzad z wajcha powinien posiadac kazdy warsztat ktory zajmuje sie naprawa uk. zasilania ale.... nie znaczy to ze mozna wszystko nim sprawdzic a na 100% nie wtryskiwacze od TDi i CR nawet jezeli ktos ma mozliwosc proponuje nie montowac do tego urzadzenia wtryskow od TDi i CR bo faktycznie moze sie okazac ze sprawdzenie skonczy sie wymiana tychze wtryskiwaczy,
tak tylko jeden serwis centralny BOScha posiada do tego maszyne i zapewniam ze nie jest to maszyna z wajcha ;)
lepiej juz wstepnie odczytac blok 13 z VAG zawsze cos podpowie o stanie wtryskow i silnika
a co do czyszczenia wtryskow przez pana "Henia" to proponuje od razu pojechac po kpl nowych



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr paź 04, 2006 09:54

Ludzie ten temat jest z czerwca a wy go ciągle drążycie.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
fryta79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 27, 2005 15:39
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: fryta79 » śr paź 04, 2006 10:00

bigozz napisał/a:
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.

[b]Corvax[/b],napisał/a
Owszem w ten sposób mozna sobie sprawdzic zwykle wtryskiwacze z TD, natomiast w TDI sa wtryskiwacze dwuspręzynowe i faktycznie tak jak napisales mozna sobie poobserwowac czy z otworków wydobywa sie paliwo - ale sprawdzeniem wtryskiwaczy bym tego nie nazwał
_________________


co do wtrysków dwusprężynowych to wiele razy czytałem na forum że są one właśnie montowane w TD a nie w TDI

Tą maszyną z wajchą można sprawdzić cisnienie otwarcia wtryskiwacza i na oko jakość rozpylania paliwa (jak wtrysk leje to paliowo niejest rozpylane tylko kapie częściowo z końcówki i to widać na oko)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr paź 04, 2006 10:29

fryta79 pisze:co do wtrysków dwusprężynowych to wiele razy czytałem na forum że są one właśnie montowane w TD a nie w TDI
Podaj źródło :)
HellMan pisze:czy wyniki tego TDITiming są zapisywane automatycznie do jakiegoś pliku, czy może mam robić zrzuty ekranu?
To samo w przypadku odczytu z bloku 013: czy wyniki zapisują się gdziekolwiek?
mozna właczyc opcje, która pozostawia slad na wykresie skaczącego kąta

Pozostałe bloki mozna logować do pliku CSV i analizowac pożniej samym Vag-comem, lub w Exelu


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr paź 04, 2006 10:30

fryta79, dziękuję za zrozumienie. Do tergo dążyłem. Przecierz niekiedy wystarczy zgrubne sprawdzenie a nie od razu wydawać kupę kasy na serwis BOSCHA. Prawda jest taka że jest to sprawdzenie ZGRUBNE a nie dokładne.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 11:04

bigozz pisze:fryta79, dziękuję za zrozumienie. Do tergo dążyłem. Przecierz niekiedy wystarczy zgrubne sprawdzenie a nie od razu wydawać kupę kasy na serwis BOSCHA. Prawda jest taka że jest to sprawdzenie ZGRUBNE a nie dokładne.
ZGRUBNE= ŻADNE wiec po co tak sprawdzac skoro nic nam to nie powie ?
szkoda roboty



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr paź 04, 2006 11:25

a ty ciągle swoje.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 11:45

bigozz pisze:a ty ciągle swoje.
ja nie to ty :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości