ASZ Stuki na zimnym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » pn mar 07, 2016 20:05

Witam
Ostatnio pojawił się w moim mk4 1.9 TDI ASZ stukot gdy silnik jest zimny
Stuki pochodzą z okolicy przegrody z dołu (tak mi się wydaje)
Kompletny rozrząd INA wymieniony 500km temu, kąd ustawiony na 0, wcześniej był -1,1
Kompletne sprzęgło dwumasowe wymienione ok 50tkm temu (SACHS) nie ma żadnych oznak jego zużycia, nie ślizga, nie drga
Stuki/bicie występuję również z drganiem całego silnika gdy jest zimny, na ciepłym silniku wszystko wraca do normy
Podczas dodania delikatnie gazu(delikatne muśnięcie że nawet wskazówka nie ruszy), powiedzmy do 950obrotów, stuki ustają!
Wklejam logi pompowtryskiwaczy GRUPA 018 013 023
http://vaglog.pl/log_250424.html


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: kamikadzebm » pn mar 07, 2016 21:40

Trochę zwiększona dawka paliwa na 1 wtrysku + duze bipy na 1 i 2 cylindrze. Zaczalbym od sciagniecia pokrywy zaworów i dogieciu konektorkow. Chociaz watpie ze te stuki maja cos z tym wspolnego. Może nagraj jakies video bedzie latwiej poznać



jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » pn mar 07, 2016 22:09

Podczas jazdy nie ma żadnych przerywań/szarpnięć, silnik jest elastyczny, ostatnio nawet czyściłem geometrię turbo bo przeładowywała o 0,2b
Bipy troche wysokie, rok temu czyściłem LiquiMolly i podczas pracy na preparacie spadły do 20-30 a na paliwie ze stacji pokazuje okolice 60
1 wtrysk ujmuje dawkę


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: kamikadzebm » pn mar 07, 2016 22:28

wróć pomylily mi sie cylindy. Na drugim jest podwyzszona. Tak czy siak sadze ze te stuki to nie od wtrysku. Trzeba szukać przyczyny gdzies indziej. Nagraj video bedzie coś dokladniej wiadomo



jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » śr mar 09, 2016 20:38

Zlogowałem grupe 000 na zimnym silniku podczas drgań
http://vaglog.pl/log_253586.html
W czwartej tabelce jest dawka paliwa - strasznie skaczą te wartości 15 do 22

Pompki log dynamiczny:
http://vaglog.pl/log_253582.html


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: kamikadzebm » śr mar 09, 2016 21:11

2 pompka Ci powoli pada. Dosyc duza dawka w logach. I duze bipy. A co do stukow na zimnym to wątpię ze ma to coś z tym wspólnego.



jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » śr mar 09, 2016 21:18

Korekcje na pompkach po wyczyszczeniu (liqui molly) się poprawiły , bipy zostały bez zmian
Czytałem jeszcze o napinaczu na alternatorze, ale sam nie wiem ..


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: kamikadzebm » śr mar 09, 2016 23:28

https://youtu.be/zbU8AlBw_ZU" onclick="window.open(this.href);return false; to jest cos takiego?



jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » śr mar 09, 2016 23:42

Cieżko powiedzieć bo razem ze stukami występują drgania samochodu, rzuca silnikiem , jak auto się zagrzeje to jest wszystko OK
Już sam nie wiem czy to nie pompki, przez weekend będę badał głębiej tą sprawę


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: maks149 » czw mar 10, 2016 15:46

Nagraj filmik to będzie można coś powiedzieć więcej
napinacz alternatora ma swój specyficzny odgłos po filmiku bez problemu idzie go zdiagnozować
zdemontuj pokrywe zaworów i zobacz w jakim stanie krzywki na wałku czy nie wytarte
widać pompki już troche zużyte bipy ponad 70 na (+)
Ps. Ten dzwięk to bardziej metaliczny odgłos (metal o metal)czy raczej głuche ?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » czw mar 10, 2016 21:02

raczej metal o metal tak jak by coś uderzało / ocierało , występuje cyklicznie ,
jak zapale auto to nie ma żadnych oznak, przejadę powiedzmy 2-5km i na biegu jałowym jest ten stukot i trzęsie silnikiem


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: maks149 » pt mar 11, 2016 16:10

jak wyprzedzasz to nie dymi na czarno ?
jaki przebieg ?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

jarhead
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
Kontakt:

ASZ Stuki na zimnym silniku

Post autor: jarhead » sob mar 12, 2016 00:18

Nagrałem filmiki
https://youtu.be/SuP2a85oK_U
https://youtu.be/6i-bXBySIB4
https://youtu.be/NmFF7bPLpMM

Nic nie dymi, nic nie szarpie, jest zrywny i dynamiczny
Wiem że łożysko alternatora się kończy bo go słychać jak szumi


VW Golf IV 1.9TDI ASZ+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości