Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Zgadzam sie z Piaskiem. Jak juz cos napisze to konkrtnie i z sensem.
Co do wysilen to owszem sa czasami jednostki bardziej udane i mniej udane. Generalnie kazdy silnik ma jakies swoje wady. Jednakze nie myslcie tez ze wszystkie silniki maja te same panewki na wale. Czasami producent juz pomysli i zapoda szersza panewke na wale o kilka mm co daje dosc duzo. Mam taki artykuł z gazety z 1978 roku bodajże o silniku 1.8 rovera i byla tam wzmianaka ze wtedy ta marka zrobila silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i ze zmiennymi fazami rozrzadu. Wczesniejsza konstrukcja tego silnika byla na jednopunkcie o nieco mneijszej mocy i tez 1.8 i wlasnei zachwalali tam ze rover tam dal panewki szersze chyba o 5 mm co zaskutkowalo wieksza wytryzmalaoscia o 50% chyba . Takze czasami zwiekszenei o 2 mm moze dac duze zmiany. Problem raczj elezy w tym ze te nowe wymysly producentow np nowe pompy oleju nie przkeladaja sie na jakość i trwałość. Nie jest to dzisiaj kompletnie rpzemyslane i z rozumem robione. Nowe modele wcyhodza co dwa lata. Po co??
Co do wysilen to owszem sa czasami jednostki bardziej udane i mniej udane. Generalnie kazdy silnik ma jakies swoje wady. Jednakze nie myslcie tez ze wszystkie silniki maja te same panewki na wale. Czasami producent juz pomysli i zapoda szersza panewke na wale o kilka mm co daje dosc duzo. Mam taki artykuł z gazety z 1978 roku bodajże o silniku 1.8 rovera i byla tam wzmianaka ze wtedy ta marka zrobila silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i ze zmiennymi fazami rozrzadu. Wczesniejsza konstrukcja tego silnika byla na jednopunkcie o nieco mneijszej mocy i tez 1.8 i wlasnei zachwalali tam ze rover tam dal panewki szersze chyba o 5 mm co zaskutkowalo wieksza wytryzmalaoscia o 50% chyba . Takze czasami zwiekszenei o 2 mm moze dac duze zmiany. Problem raczj elezy w tym ze te nowe wymysly producentow np nowe pompy oleju nie przkeladaja sie na jakość i trwałość. Nie jest to dzisiaj kompletnie rpzemyslane i z rozumem robione. Nowe modele wcyhodza co dwa lata. Po co??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Jaki olej?
W telegraficznym skrócie.
Kiedyś samochód (i inne urządzenia) projektowały zespoły inżynierów a obecnie projektuje je księgowy a inżynierowie tylko wcielają chore wizje księgowego w życie.
Dawniej samochód miał wytrzymać jak najdłużej a dzisiaj ma szybko zmusić do kupna nowego lub regularnych wydatków serwisowych.
Świat tanich jednorazówek.
Kiedyś samochód (i inne urządzenia) projektowały zespoły inżynierów a obecnie projektuje je księgowy a inżynierowie tylko wcielają chore wizje księgowego w życie.
Dawniej samochód miał wytrzymać jak najdłużej a dzisiaj ma szybko zmusić do kupna nowego lub regularnych wydatków serwisowych.
Świat tanich jednorazówek.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Jaki olej?
Tutaj macie przykład co robi LL w silniku. I nie to że coś uszkodził ale po ilości syfu nagromadzonego i przysmażonego - na pewno bardzo przyczyni się do przedwczesnego zejścia jednostki napędowej. (do 1:30 min - potem już bełkot)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RKhX_ul6C9k[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RKhX_ul6C9k[/youtube]
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
ale gladzie nieruszone. Aż dziw bierze. Mysle ze za taki stan rzeczy tez w duzej mierze odpowieda aktualny tred jezdzenia ludzi. robia przeloty po 3 km na zimnym silnku, jak najnizsze obroty silnika na wysokim biegu. Silniki rzadko kiedy sa dogrzane do 90 stopni. No i ten system wymiany oleju LL to razem powoduje ze silniki sie psują.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Jaki olej?
130 tyś km na jednym oleju - ekstremalne Long Life
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Silnik 1,9 TDI ASV, niemodzony - seria. Wymiany oleju co ok. 15 tys. Na olejach 5W40, na mrozach, na początku jazdy świszczał wałek turbosprężarki, jak podchodziło pod 2 tys. obr. Zaznaczam, że nie cisnąłem na zimnym. Po zalaniu 0W40 (Neste) problem zniknął. Styl jazdy bez zmian. Podsumowanie: co dobra pompowalność to dobra pompowalność.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Jaki olej?
Czytać !!
http://www.blogomotive.pl/index.php/201 ... o-ma-sens/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blogomotive.pl/index.php/201 ... o-ma-sens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
Ameryki nie odkrył, ileż to razy pisane tutaj było żeby się nie spuszczać nad jakimiś Amsoil`ami czy Motulami (do 15-letniego diesla z bliżej nieokreślonym przebiegiem) bo kapitalnego w silniku nie zrobią - tylko koszty generują.
A poza tym to podprogowy product placement zionie z tekstu.
A poza tym to podprogowy product placement zionie z tekstu.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Jaki olej?
Raczej w pełni jawnyPiasek pisze:A poza tym to podprogowy product placement zionie z tekstu.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
Rozwalił mnie wpis o oleju "mam go w silniku już pół roku i przejechałem jakieś 8500 kilometrów".
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Jaki olej?
Witam szanownych użytkowników. Mam mały dylemat. Otóż szykuje mi się wymiana oleju w 1.9 TDI BLS DPF. Do tej pory lałem castrola 5w30 w klasie 507.00. Żadnych LL tylko wymiana co 15tys. Zaskoczony zmianą pracy silnika w drugim samochodzie po przejściu na LiquiMoly, postanowiłem zalać i do TDI. Zanabyłem bańkę LiquiMoly top tec 4300. No i tu sedno problemu. Wg producenta powinno być top tec 4200. Patrząc na specyfikację 4300 ma trochę niższą lepkość aniżeli 4200. Czy wg was popełnię jakieś przestępstwo jak zaleje czy lepiej wymienić na 4200. Niby i to i to do DPF itd ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jaki olej?
Witam
Golf 4 1.9 115km na pd. Od roku lany był 10w40 gm (poprzedni właściciel, auto ściągnięte rok temu). Chcę wymienić olej, mechanik odradza tego oleju tak jak w sklepie. Zaproponowali mi 5w30 rowe z normą 505.01. Czy nic mi się nie stanie z autem?
Golf 4 1.9 115km na pd. Od roku lany był 10w40 gm (poprzedni właściciel, auto ściągnięte rok temu). Chcę wymienić olej, mechanik odradza tego oleju tak jak w sklepie. Zaproponowali mi 5w30 rowe z normą 505.01. Czy nic mi się nie stanie z autem?
bzium...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Jaki olej?
kieruj się normą 505.01, proponuje 5W-40- marka nie gra roli byleby z pewnego źródła. ja jeżdżę na motul x-clean 8100 5W-40
Jaki olej?
Dodam że Golf ma prawie 320tys nastukane. Wziąłem ten rowe 5w30. Najwyżej pójdzie na zyletki dzięki za odpowiedź!
bzium...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości