Problem z odpaleniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » czw lut 11, 2016 23:30

Witam.
Golf IV 1.9 TDI 130KM ASZ
Otóż od dłuższego czasu podczas odpalania jest pewien problem mianowicie

Poszperałem troszkę w necie i znalazłem ten film
https://www.youtube.com/watch?v=HSGmlV_kXRM
Tyle że jest to 1.9 90km na pompie u mnie jest system PD.

Mianowicie. Problem jest identyczny jak na filmie od 0:15min
Tak przerywa podczas odpalania, jakby już złapał ale jednak jeszcze coś go zablokuje

Czy miał ktoś może podobny przypadek? W jakim kierunku zmierzać?

Dodam, że dzieje się to prawie zawsze oprócz sytuacji gdy zgaszę silnik i po chwili znów go odpalam. Gdyby stał godzine, znów byłby podobny problem.

Dzięki za pomoc Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Vincet_Vega
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 17, 2015 17:34

Problem z odpaleniem

Post autor: Vincet_Vega » czw lut 11, 2016 23:43

Pęcherzyki powietrza za filtrem paliwa sprawdzałeś?



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » czw lut 11, 2016 23:57

Nie sprawdzałem

Dodam tylko że nie jest to chwilowe, bo problem pojawił się z miesiąc temu więc te pęcherzyki chyba wykluczyć można?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z odpaleniem

Post autor: Michał_1977 » pt lut 12, 2016 08:27

Casey pisze: problem pojawił się z miesiąc temu więc te pęcherzyki chyba wykluczyć można?
Nie można. Jak powstała nieszczelność i pęcherze dostają się do paliwa,to sama się nie uszczelni.
Jakość paliwa ma duży wpływ na stan filtra,a tym samym na powietrze w paliwie. Czy nie stało się to podczas ostrych mrozów?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » pt lut 12, 2016 16:19

Michał_1977 - szczerze to już sam nie wiem kiedy to się stało, aczkolwiek bardzo prawdopobone, chociaż teraz strasznie się to nasiliło

Sporo naczytałem się w necie o tym i niektórzy obwiniają uszczelki pompowtrysków.
Leje tylko verve z dobrej stacji więc wykluczę jakość paliwa. Wystarczy wymienić filtr? Patrzyłem na przewody to nie są nigdzie popękane

edit:
Coś mi się przypomniało, auta stało ostatnio dobre 3 tygodnie bez odpalania, ponieważ byłem za granicą, w momencie gdy odpalałem go za 1 razem po takiej przerwie auto odpaliło perfekcyjnie od strzała, a tu okazuje sie że najgorzej pali po 2 godzinach / po nocy
Może to w czymś pomoże



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Problem z odpaleniem

Post autor: maks149 » pt lut 12, 2016 18:40

Sprawdź synchronizacje wałka rozrządu :bajer:
vcds---->silnik----->bloki pomiarowe ----->grupa 004 ----->ostatnie pole powinno być bliskie zeru :bigok:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » sob lut 13, 2016 16:25

Rozumiem że muszę kupić kabel vag z allegro później na lapku odpalić vaga i wejść w podaną przez Ciebie kategorię?
Zaraz zamawiam kabel.

Dodam że podczas jazdy z niczym nie ma problemu, tylko przy tym odpalaniu, różnie mu to bywa, zauważyłem że od wczoraj troche się to poprawiło - gdzie nic nie robiłem, jakby miał tymczasowe foszki



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z odpaleniem

Post autor: pironet » sob lut 13, 2016 23:23

Rozrusznik dobrze kręci?Pompa Tandemowa sucha?Uszczelniacze pompo wtrysków to faktycznie częsta usterka.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » wt lut 16, 2016 18:52

Witam. Jak narazie nic z tym nie robiłem bo przez dzień nie miałem z tym w sumie problemu, a chciałem złapać to na wideo.
Dziś udało mi sie, wiec na dole macie linki jak to odpala po dwu dniowym postoju

pironet, Pisałeś o pompie tendemowej, więc zerknąłem i z wierzchu nie wygląda za ciekawie foto:
Obrazek

Filmy:
Pierwsze odpalenie https://www.youtube.com/watch?v=S1PuzAJ ... e=youtu.be
Chwile po pierwszym https://www.youtube.com/watch?v=3hcKxZI ... e=youtu.be

edit: Byłem jeszcze raz w garażu aby sprawdzić przewody przy pompie, jak widzicie na zdjęciu Lewy dolny róg jest taka upaprana opaska, była luźnai wszystko dookoła jest orąbane, ten przewód idzie do filtra paliwa. Jutro to ogarnę i napisze czy to było winne



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z odpaleniem

Post autor: pironet » wt lut 16, 2016 22:14

ja tam bardziej słyszę że aku słabo kreci za pierwszym.Ostatnio miałem klienta który mówił że niby zle pali od 4 stopni w dół,robili uszczelniacze na pompkach ,ustawiali rozrząd a ja rano usłyszałem że aku po prostu nie ma mocy.Diesel musi mieć kopa.Co do pompy tandemowej to na pewno już oznaki pocenia się.Może się tam zapowietrzać ale dawało by to oznaki nierównej pracy na zimnym i powinno kopcić na biało.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » wt lut 16, 2016 22:31

Na 2 filmie odpala dobrze. To nie wina aku. Po kilku dniach nieodpalania napiecie 12.4V
Nie muszę kręcić do momentu aż odpali. Wystarczy że przekręce kluczykiem, wejdzie na 400 +/- obr/min i juz odpuszczam kluczyk a on sam przez 1-2-3 sekundy pomęczy sie na tych obrotach aż załapie i wejdzie na obroty jałowe. Zresztą. Przy -20 odpala tak samo jak przy + 10\

A jeżeli chodzi o tą pompe, to jutro założe nowe opaski i wymyje to miejsce, mój golfik kopci na biało.



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » pt lut 19, 2016 18:29

Założyłem nowe obejmy, ale niestety nadal to samo. Tutaj pierwsze odpalenie na drugi dzień elegancko słychać w czym jest problem
https://youtu.be/i3XMrl_d1Kw

Zauważyłem że króciec o którym często mowa u mnie również jest luźny ( ten na pompie tandemowej ) jutro się tym zajmę i dam znać co i jak.
Ale może teraz po filmie ktoś rozpozna w czym tkwi problem?

edit:
Króciec był troche luźny i obracał się dookoła. Dziś go zbiłem i zakleiłem, poczekam do jutra aż dobrze stwardnieje klej ( spawanie na zimno ) i sprawdzę czy jest coś lepiej..
Wypowie się ktoś na temat tego filmu co wrzuciłem w tym poście?



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: chris2611 » sob lut 20, 2016 02:17

Kolego
Miałem bardzo podobnie z tym że u mnie na komputerze pokazywało błąd czujnika obrotów wału korbowego G28. Po wymianie problem ustal. :-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » ndz lut 21, 2016 20:36

Dzięki za wypowiedź, zamówiłem Kabel, skołuje jeszcze tylko laptopa i zrobie wyniki, bo uszczelnienie króćca na pompie tandemowej nie dało dużo, chociaż może i jest jakaś poprawa. Ale nadal od czasu do czasu odpala w taki właśnie sposób. Jak na tym 3 załączonym filmie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości