Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Witam,
Posiadam Golfa V 1.9 tdi, 105 kuni, rok 2005.
Mam problem i nie wiem co to może być, coś golfa boli ale nie potrafię odczytac co.
Gdy jadę np na niskim biegu np 2 auto poprostu gaśnie. Zdarza się to już od listopada ale to bardzo rzadko raz na tydzień / dwa.
W tym tygodniu zdarzyło się aż 2 razy pod rząd podczas wolnej jazdy oraz wczoraj podczas pozostawienia auta na luzie na odpalonym silniku gdy poszedłem do domu po portfel.
Po ponownym odpaleniu auto się lekko przydusza ale to nie za każdym razem.
Ogółem po dłuższej jeździe gdy zgaszę auto i chcę odpalić ponownie to się przydusza może to ma coś wspólnego z tym.
Dodam że w zimie miałem problem ze świecami nie był to raczej problem z aku bo gdy podgrzałem 2-3 razy świece auto opdalało normalnie.
Może ktoś coś takiego miał może ktoś mi pomoże ?
Jak to zdiagnozować ? Nie wiem co tutaj może być raczej akumulator nie ? Chyba że ewentualnie zaśniedziałe klemy czy coś ?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę pisać za każdą podpowiedź z góry dziękuję.
Posiadam Golfa V 1.9 tdi, 105 kuni, rok 2005.
Mam problem i nie wiem co to może być, coś golfa boli ale nie potrafię odczytac co.
Gdy jadę np na niskim biegu np 2 auto poprostu gaśnie. Zdarza się to już od listopada ale to bardzo rzadko raz na tydzień / dwa.
W tym tygodniu zdarzyło się aż 2 razy pod rząd podczas wolnej jazdy oraz wczoraj podczas pozostawienia auta na luzie na odpalonym silniku gdy poszedłem do domu po portfel.
Po ponownym odpaleniu auto się lekko przydusza ale to nie za każdym razem.
Ogółem po dłuższej jeździe gdy zgaszę auto i chcę odpalić ponownie to się przydusza może to ma coś wspólnego z tym.
Dodam że w zimie miałem problem ze świecami nie był to raczej problem z aku bo gdy podgrzałem 2-3 razy świece auto opdalało normalnie.
Może ktoś coś takiego miał może ktoś mi pomoże ?
Jak to zdiagnozować ? Nie wiem co tutaj może być raczej akumulator nie ? Chyba że ewentualnie zaśniedziałe klemy czy coś ?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę pisać za każdą podpowiedź z góry dziękuję.
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Bez podłączenia kabla i diagnostyki nie bardzo coś wymyślimy, za dużo możliwości . logiczny wydawałby się chwilowy brak zasilenia . Możesz na początek sprawdzić wszystkie bezpieczniki czy nie są zaśniedziałe . Ale to wszystko loteria.Podłączać kabel OBD i czytać błędy , robić logi. Jak nie masz to złap kogoś kto ma i CI podłączy.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Czyli to prawdopodobnie będzie elektryka ?
Bo dodam że silnik zgasł ale światła się dalej świeciły w samochodzie wczoraj.
Czyli co teoretycznie powinno pokazać ten bład podłączając go do komputera? Jeśli tak to może skoczę jutro do mechanika takie podłączenie to 30zł.
Tylko pytanie czy warto ? Czy to nic nie pokaże ?
Bo dodam że silnik zgasł ale światła się dalej świeciły w samochodzie wczoraj.
Czyli co teoretycznie powinno pokazać ten bład podłączając go do komputera? Jeśli tak to może skoczę jutro do mechanika takie podłączenie to 30zł.
Tylko pytanie czy warto ? Czy to nic nie pokaże ?
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Mechanik pierwszy lepszy niewiele Ci zadziała. Problem może być niewydolna pompa tandemowa (na małych obrotach nie osiąga minimalnego ciśnienia albo brak masy na sterownik lub jakiś czujnik ) możemy wymyślać a na koniec okaże się że kolega na 5 biegu chce jechać 30km/h i też będzie auto gasło. Nikt Ci nie powie co się dzieje w twoim aucie bez diagnostyki. Błędy w sterowniku zawężą poszukiwania. Dokładnie opisuj kiedy to się dzieje, jakie obroty silnika masz itp
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Kopci jak odpalasz po zgasnieciu?
Jak auto w ogóle odpala? Nie pali teraz więcej?
Nir masz innyvh problemów z autem?
Jak auto w ogóle odpala? Nie pali teraz więcej?
Nir masz innyvh problemów z autem?
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Nie kopci bo sprawdzałem właśnie, kopci okropnie jak jest zimny ale to raczej normalne.
Po zgaśnięciu odpala na strzała, problem z odpalaniem jest po przejechaniu np 30 km i zgaszeniu samochodu i próbie odpalenia na nowo bo wtedy się przydusza.
Nie zauważyłem żeby spalał jakoś dużo więcej pali tyle co zawsze. A czy to np może być problem z paliwem ?
Dodam że jeszcze bardzo żadko jak np daje gazu na 3jce to on się tak jakby przydusza i nim szarpie ale to trwa 2-3 sekundy i potem jest ok, na silniku zimnym.
Niedlugo mam do wymiany rozrząd bo nie wymieniałem od kupna samochodu, czy to może być z tym związane że on jest na wykończeniu czy coś ?
Mialem regenerowaną turbinę jakieś 5000 km temu ale działa bez zarzutu.
I czasem blokuje się skrzynia biegów na wstecznym nie mozna zmienić biegu ale to z mechanikiem umowiłem się że na wiosne skrzynie zrzucą i zobaczą co jest tam nie tak,
Niestety staram się robić w golfie wszystko jak można ale teraz kiepsko z kasą więc rozrząd skrzynia dopiero na wiosnę. Martwi mnie jednak to gaszenie się samochodu.
Bo wczoraj znowu na postoju mi zgasło samo ale światła dalej się świeciły i kontrolka z aku.
Po zgaśnięciu odpala na strzała, problem z odpalaniem jest po przejechaniu np 30 km i zgaszeniu samochodu i próbie odpalenia na nowo bo wtedy się przydusza.
Nie zauważyłem żeby spalał jakoś dużo więcej pali tyle co zawsze. A czy to np może być problem z paliwem ?
Dodam że jeszcze bardzo żadko jak np daje gazu na 3jce to on się tak jakby przydusza i nim szarpie ale to trwa 2-3 sekundy i potem jest ok, na silniku zimnym.
Niedlugo mam do wymiany rozrząd bo nie wymieniałem od kupna samochodu, czy to może być z tym związane że on jest na wykończeniu czy coś ?
Mialem regenerowaną turbinę jakieś 5000 km temu ale działa bez zarzutu.
I czasem blokuje się skrzynia biegów na wstecznym nie mozna zmienić biegu ale to z mechanikiem umowiłem się że na wiosne skrzynie zrzucą i zobaczą co jest tam nie tak,
Niestety staram się robić w golfie wszystko jak można ale teraz kiepsko z kasą więc rozrząd skrzynia dopiero na wiosnę. Martwi mnie jednak to gaszenie się samochodu.
Bo wczoraj znowu na postoju mi zgasło samo ale światła dalej się świeciły i kontrolka z aku.
Re: Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Tak po kosztach, zamów kabel z allegro, dasz 35zl i sprawdzisz błędy i parametry, czyli wydasz tyle, ile na samo jednorazowe podłączenie, a dowiesz się dużo wiexej z pomocą forum, bo pierwszy lepszy mechanik sprawdzi ci błędy i tyle, nie będzie mu się chciało wchodzić parametry...
Kiedyś jak robiłem u mechanika, mieliśmy volvo podobne objawy tylko ze dodatkowo odpalal tylko na plaka albo na pych, siadly 3pompki jak dobrze pamiętam, wiec dość kosztowna naprawa była, tyle tylko że właściciel przyznał się ze jeździ na oleju opalowym, rzekł jeszcze ze jakby to wszystko podliczyc to i tak wyszło taniej niż jakby jedzil na ON
Edit.dodaj informacje skąd jesteś, może ktoś jest z Twojej miejscowości na forum i mógłby ci posprawdzac wszystko za czteropak;)
Kiedyś jak robiłem u mechanika, mieliśmy volvo podobne objawy tylko ze dodatkowo odpalal tylko na plaka albo na pych, siadly 3pompki jak dobrze pamiętam, wiec dość kosztowna naprawa była, tyle tylko że właściciel przyznał się ze jeździ na oleju opalowym, rzekł jeszcze ze jakby to wszystko podliczyc to i tak wyszło taniej niż jakby jedzil na ON
Edit.dodaj informacje skąd jesteś, może ktoś jest z Twojej miejscowości na forum i mógłby ci posprawdzac wszystko za czteropak;)
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Ale co do podłączenia to trzeba jakiś program płatny czy jak to wygląda?
I podeślecie może link do allegro bo ja znalazłem kabelek ale tam pisze ze golf do roku 2004 a mój ma 2005 to nie wiem czy podziała.
A to nie wiem czy ma coś do znaczenia że to jest z can-busem.
Jeśli chodzi o olej to jezdze na Castrolu nigdy nie lałem żadnego syfu i tak samo z paliwem staram się tankować w miare na dobrej stacji bo u mnie w miejscowości jest też taka w której strach
Jestem z Głubczyc woj. Opolskie, może jest ktoś z okolicy kto się na tym zna jak tak to pw Dogadamy się za diagnozę itp.
I podeślecie może link do allegro bo ja znalazłem kabelek ale tam pisze ze golf do roku 2004 a mój ma 2005 to nie wiem czy podziała.
A to nie wiem czy ma coś do znaczenia że to jest z can-busem.
Jeśli chodzi o olej to jezdze na Castrolu nigdy nie lałem żadnego syfu i tak samo z paliwem staram się tankować w miare na dobrej stacji bo u mnie w miejscowości jest też taka w której strach
Jestem z Głubczyc woj. Opolskie, może jest ktoś z okolicy kto się na tym zna jak tak to pw Dogadamy się za diagnozę itp.
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Ten temat powinien dać odpowiedzi na Twoje pytania odnośnie kabla.
viewtopic.php?f=80&t=517121&start=350" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=517121&start=350" onclick="window.open(this.href);return false;
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Naczytałem się naczytałem i nigdzie nie znalazłem podpowiedzi co do kabla w cenie podobnej której podał kolega wyżej.
Niestety nie dysponuje na dzień dzisiejszy taką kwotą 150 zł za kabel
Niestety nie dysponuje na dzień dzisiejszy taką kwotą 150 zł za kabel
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
ELM327 ponoć łączy po can, ja nie testowałem więc nie potwierdzę na 100% czy Twoje auto obsłuży.
http://allegro.pl/elm-327-interfejs-usb ... 39388.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/elm-327-interfejs-usb ... 39388.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Re: Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Kurcze fakt, moje roztargnienie, zapomniałem że Ty masz już Can, to faktycznie będzie juz droższy kabel, przepraszam za wprowadzenie w błąd
Re: Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Ok a więc tak już tłumaczę co tutaj się dzieje.
Dzisiaj byłem u mechanika bo chciałem go podłaczyć do kompa.
I na moje szczęście siadły szczotki, akuratnie jak odpalał mechanik auto 2 razy i pupa dup siadły auta przestało kręcić całkowicie wymienili szczotki w rozruszniku i odpala ładnie ale raczej to nie będzie przyczyną gaśnięcia auta tak ? Bo tutaj mechanik powiedział że to nie będzie to na 100%. Ja się na tym nie znam więc nie wiem jak to wygląda.
Podpiął do kompa na komputerze 0 błędów nic się dosłownie nie dzieje tam.
Jeśli chodzi o bezpieczniki to nie sprawdzał bo powiedział że to nie będzie nic z tym związanego, to elektryk więc może wie.
Powiedział że może to będzie hm jak on to nazwał filtr cząstek paliwa ? Jest coś takiego ?
Na początku myślał o dwumasie ale no na postoju też zgasł więc co by tu miała dwumasa do gadania ?
Niestety już dziś zamykał więc więcej się nie dowiedziałem.
Co wy o tym wszystkim sądzicie? Co mogę jeszcze sam w tej kwestii zrobić / sprawdzić samemu ?
Dzisiaj byłem u mechanika bo chciałem go podłaczyć do kompa.
I na moje szczęście siadły szczotki, akuratnie jak odpalał mechanik auto 2 razy i pupa dup siadły auta przestało kręcić całkowicie wymienili szczotki w rozruszniku i odpala ładnie ale raczej to nie będzie przyczyną gaśnięcia auta tak ? Bo tutaj mechanik powiedział że to nie będzie to na 100%. Ja się na tym nie znam więc nie wiem jak to wygląda.
Podpiął do kompa na komputerze 0 błędów nic się dosłownie nie dzieje tam.
Jeśli chodzi o bezpieczniki to nie sprawdzał bo powiedział że to nie będzie nic z tym związanego, to elektryk więc może wie.
Powiedział że może to będzie hm jak on to nazwał filtr cząstek paliwa ? Jest coś takiego ?
Na początku myślał o dwumasie ale no na postoju też zgasł więc co by tu miała dwumasa do gadania ?
Niestety już dziś zamykał więc więcej się nie dowiedziałem.
Co wy o tym wszystkim sądzicie? Co mogę jeszcze sam w tej kwestii zrobić / sprawdzić samemu ?
Golf V, gaśnie na niskim biegu / postoju
Może chodziło o filtr cząstek stałych DPF, nawet nie wiem czy akurat w Twoim silniku to montowali. Jednak to na 100% by zostawiło jakiś ślad (błąd) w sterowniku i wcześniej byś miał dyskotekę z kontrolkami.
Diagnostyka nie polega na sprawdzeniu zapisanych błędów w sterowniku , ale i sprawdzenie parametrów w różnych warunkach pracy (logi z pracy silnika). Tak jak już pisałem pierwszy lepszy mechanik (elektryk) nie zrobi tego ,ale bardzo szybko wyciągnie z Ciebie te 150 zł a nawet więcej i będziesz w punkcie wyjścia. Będzie Ci wymieniał po kolei aż trafi , wiadomo klient płaci Za mało informacji żeby na coś postawić i coś doradzić .Wyłączam się z dyskusji powodzenia.
Diagnostyka nie polega na sprawdzeniu zapisanych błędów w sterowniku , ale i sprawdzenie parametrów w różnych warunkach pracy (logi z pracy silnika). Tak jak już pisałem pierwszy lepszy mechanik (elektryk) nie zrobi tego ,ale bardzo szybko wyciągnie z Ciebie te 150 zł a nawet więcej i będziesz w punkcie wyjścia. Będzie Ci wymieniał po kolei aż trafi , wiadomo klient płaci Za mało informacji żeby na coś postawić i coś doradzić .Wyłączam się z dyskusji powodzenia.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości