Golf mk1 , 1500D hamulce i silnik.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf mk1 , 1500D hamulce i silnik.
Witam, szykuje się rewolucja w moich hamulcach , mam taki dylemat samochodzik to golfik 1, 1,5D , chciałbym wymienić kompletnie hamulce czyli tarcze i klocki . Zaciski są na klocki kwadratowe z dwoma uszkami u góry i przez nie przechodzi jeden wygięty pręt przykręcony śróbką do obudowy .
Mam takie pytania:
1. Czy mogę[czy wogóle są ] założyć wętylowane , nacinane tarcze ?? średnica tarczy to 239mm.
2. Od jakiego modelu pasowały by takie tarcze?
3. Jakiej firmy kupić klocki i tarcze żeby wyszło tanio i dobrze?? myślę że w granicy do 200zł na to bym przeznaczył.
4. Gdzie w trójmieście mógłbym się udać na te zakupy?
Mam jeszcze pytanie odnośnie silnika.
Zrobiłem mały remont , wymieniłem pierścienie głowica jest kompletnie zrobiona, nowe uszczelki to wszystko wiadomo . wszystko ładnie pięknie autko się właśnie dociera. ale coś tam słyszę co jakoś mnie denerwuje, nie wiem możliwe ze wymyślam ale jest to takie stukanie głuche dochodzące z silnika nie ma problemu z ciśnieniem oleju czy z zapalaniem , czy może diesel tak chodzi ?? a może poprostu jest to jakaś wina wtrysków??
jak dodam trochę gazu to już tego nie słychać
czy może jak silnik jest na dotarciu ,to może czasami wydawać z siebie dziwne dzwięki ?? może jak się wszystko ułoży to przestanie stukać?? narazie zrobiłem około 160km po remoncie i silnik chodził sobie na wolnych obrotach jakieś 4 godzinki.
Co o tym sądzicie,
może troche pytań jest ale mam nadzieje uzyskać odpowiedzi na niektróe z nich.
Pozdrawaiam i dziekuje
Mam takie pytania:
1. Czy mogę[czy wogóle są ] założyć wętylowane , nacinane tarcze ?? średnica tarczy to 239mm.
2. Od jakiego modelu pasowały by takie tarcze?
3. Jakiej firmy kupić klocki i tarcze żeby wyszło tanio i dobrze?? myślę że w granicy do 200zł na to bym przeznaczył.
4. Gdzie w trójmieście mógłbym się udać na te zakupy?
Mam jeszcze pytanie odnośnie silnika.
Zrobiłem mały remont , wymieniłem pierścienie głowica jest kompletnie zrobiona, nowe uszczelki to wszystko wiadomo . wszystko ładnie pięknie autko się właśnie dociera. ale coś tam słyszę co jakoś mnie denerwuje, nie wiem możliwe ze wymyślam ale jest to takie stukanie głuche dochodzące z silnika nie ma problemu z ciśnieniem oleju czy z zapalaniem , czy może diesel tak chodzi ?? a może poprostu jest to jakaś wina wtrysków??
jak dodam trochę gazu to już tego nie słychać
czy może jak silnik jest na dotarciu ,to może czasami wydawać z siebie dziwne dzwięki ?? może jak się wszystko ułoży to przestanie stukać?? narazie zrobiłem około 160km po remoncie i silnik chodził sobie na wolnych obrotach jakieś 4 godzinki.
Co o tym sądzicie,
może troche pytań jest ale mam nadzieje uzyskać odpowiedzi na niektróe z nich.
Pozdrawaiam i dziekuje
odpowiem na 1 pyt.
jasne ze tak ale musisz zmieniac całe zaciski, nie wiem czy sie opłaca, w końcu to 1.5 D i tak tym nie poszelejesz a ja mam normalne tarcze zjedzone juz przez czas i hamulce mam super
obawiam sie ze odbuj tarcz wentylowanych jest inny, a raczej jest na pewno inny bo nawet pełnych tarcz np od mk1 1.6 D nie załoysz bo tam pakowali w wiekszości większe klocki i jest inna odległość tarczy od piasty niż w 1.5D gdzie masz waskie klocki i dlatego nie założysz samych tarcz do zacisku który masz
jasne ze tak ale musisz zmieniac całe zaciski, nie wiem czy sie opłaca, w końcu to 1.5 D i tak tym nie poszelejesz a ja mam normalne tarcze zjedzone juz przez czas i hamulce mam super
obawiam sie ze odbuj tarcz wentylowanych jest inny, a raczej jest na pewno inny bo nawet pełnych tarcz np od mk1 1.6 D nie załoysz bo tam pakowali w wiekszości większe klocki i jest inna odległość tarczy od piasty niż w 1.5D gdzie masz waskie klocki i dlatego nie założysz samych tarcz do zacisku który masz
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
Ja do mojego montowałem wąskie tarcze 10 mm (MK1 80' LD 1,5 D). Inne by nie podeszły, wentylowane napewno już nie bo żdziebko wąsko.
Możesz spróbować przełożyć zaciski i chyba piasty z wersji GTI Mk1, zdaje się miały wentylowane tarcze. Wtedy będziesz mógł dać inne tarcze. Albo może przekładka z Mk2 ? Ale to już więcej zabawy i podpasowywania.
Tarcze Lucasa mnie kosztowały koło 70 zł, klocki 30 zł niemieckiej firmy Meyle, podobno niezłe. Nie piszczą a hamuje się dobrze. Oczywiscie to standard do klekota (niewentylowane i nienacinane).
A co do dźwięków silnika, robiłeś sobie luz na zaworach, tzn ustawianie ? U mnie przy zapieczonej szklance popychacza hydraulicznego (mam włożony JR z Mk2) wydawał właśnie głuchy dżwięk przy jałowych obrotach,
Możesz spróbować przełożyć zaciski i chyba piasty z wersji GTI Mk1, zdaje się miały wentylowane tarcze. Wtedy będziesz mógł dać inne tarcze. Albo może przekładka z Mk2 ? Ale to już więcej zabawy i podpasowywania.
Tarcze Lucasa mnie kosztowały koło 70 zł, klocki 30 zł niemieckiej firmy Meyle, podobno niezłe. Nie piszczą a hamuje się dobrze. Oczywiscie to standard do klekota (niewentylowane i nienacinane).
A co do dźwięków silnika, robiłeś sobie luz na zaworach, tzn ustawianie ? U mnie przy zapieczonej szklance popychacza hydraulicznego (mam włożony JR z Mk2) wydawał właśnie głuchy dżwięk przy jałowych obrotach,
I did it all for the nookie ... :D
Głowica jest po kapitalce, zawory prowadnice uszczelniacze czyszczenie , planowanie , gniazda zaworowe, regulacja wszystko nowe i wyregulowane w zaufanym warsztacie więc sądze że w tym wina nie leży, pierścienie samemu z ojcem zakładałem paneweki zdrowe , zero rantu na cylindrach oraz tłoki nominalne, bez jakich kolwiek luzów,
te stuki są o tyle dziwne bo są rytmiczne a nie przypadkowe, pojeżdżę i zobaczę może ustaną , wogóle to silnik teraz pracuje cacy.
Może ktoś z trójmiasta ma diesla 1,5D to bym posłuchał i porównał ??
jeżeli chodzi o hamulce to pozostając przy orginale jaką firmę wybrać ,
Bosch, Lucas, Brembo , Ferodo ,
czy może macie jakieś tańsze propozycje a jesteście pewni że ich jakość jest dobra. ??
Delphi ?
te stuki są o tyle dziwne bo są rytmiczne a nie przypadkowe, pojeżdżę i zobaczę może ustaną , wogóle to silnik teraz pracuje cacy.
Może ktoś z trójmiasta ma diesla 1,5D to bym posłuchał i porównał ??
jeżeli chodzi o hamulce to pozostając przy orginale jaką firmę wybrać ,
Bosch, Lucas, Brembo , Ferodo ,
czy może macie jakieś tańsze propozycje a jesteście pewni że ich jakość jest dobra. ??
Delphi ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tarcza hamulcowaDjeight pisze:1. Czy mogę[czy wogóle są ] założyć wętylowane , nacinane tarcze ?? średnica tarczy to 239mm.
ATE jej nr 24.0320-0123.1
Strona zabudowy: oś przednia
Ograniczenia
Średnica [mm]: 239
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 20,0
Minimalna grubość [mm]: 18
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Przetwarzanie: stopowy
Ilość otworów: 4
średnica otworu [mm]: 100
Wysokość [mm]: 39
średnica otworu centrujacego [mm]: 65
Średnica wewnętrzna [mm]: 123,8
otwór o żr [mm]: 13,6
powinna podejść
[ Dodano: Czw Paź 05, 2006 20:56 ]
Klocek hamulcowy kpl. ATEDjeight pisze:3. Jakiej firmy kupić klocki i tarcze żeby wyszło tanio i dobrze?? myślę że w granicy do 200zł na to bym przeznaczył.
nr 13.0460-7033.2
Klocek hamulcowy kpl.
Ograniczenia
Szerokość [mm]: 137,9
Wysokość 1 [mm]: 49
Wysokość 2 [mm]: 51,3
Grubość [mm]: 15,3
System hamulcowy: Volkswagen
zgodnie z EG - / ECE:
cena 75 zł komplet
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości