Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Cześć ! Mam problem z moim Golf IV 1.9 sdi 99r.
Przyszły mrozy, auto odpalało i odpala normalnie, 3 dni temu odpalilem, odsniezylem, rozgrzalem i ruszyłem, przejechalem z 200 metrów silnik zaczął się dławić i zgasł. Nie odpalał, nie kręcił i zamęczyłem akumulator...
Wziąłem na noc do domu, podładowałem, pojechałem na stację innym samochodem po 20l ropy(myślałem, że mało i zassał powietzre a wskaźnik ostatnio mi oszukuje), wsadziłem akumulator, zakręcił i odpalił - CUD - niestety, pochodzil chwile, ale zauwazylem, ze zaczęła się świecić kontrolka od poduszek oraz migać kontrolka od świec żarowych, no ale podjechalem na stacje zatankować, jak odpalałem na stacji miał już problem, podjechałem 300m i powtórka z dnia poprzedniego + ogrom niebieskiego dymu za mną. Hol do domu, zagląd pod maskę, a tam brak paliwa w wężu między filtrem a silnikiem - diagnoza zamarzniety filtr paliwa(podczas sciagania węży z filtra, slychac bylo jak mocno zaciąnął powietrze). Szybko pojechalem po nowy, wymienilem, zalalem ropą, odpalam - dziala, w przewodach paliwo, wszystko pieknie, pochodzil chwile - patrze a w przewodzie zaczyna pokazywac sie powietrze, a po chwili leciala juz sama piana i znow zgasl. Wiec odkrecilem smoka, zabralem go do domu, do paliwa dolalem troche denaturatu, bezyny 95(na rozrzedzenie), dmuchalem w przewody paliwowe ( byly zatkane) wlalem denaturatu, odczekalem, podmuchalem i puscil. Dziś szybki test na krótko, paliwo w baniak, podłączenie obiegu w baniak(a nie przez smok) paliwo niby ciągnie, ale slabo, raz ciagnie, raz nie, w przewodzie non stop babelki powietrza, znow dmuchanie w węże, przepust jest. Postanowilem podłączyć pod VAG'a(kontrolki nadal się świecą). Z silnika pokazało błąd
17654 oraz 17656, błędy usunąłem, nie pokazały się ponownie. Na internetach przeczytałem, że można zrobić test zawora N108(Vag opcja 04 - i blok numer 004 na odpalonym silniku) Zawór cyknął, zaczął pobierac normalnie paliwo, bąbelki zniknęły. Test wyłączyłem, i bąbelki powróciły. Wyłączyłem silnik, zrobilem ten sam test, ale na samym zapłonie - cyknęło coś, przy okazji migające świece żarowe wróciły, więc zrobiłem znow scan kodów, wyskoczył błąd 17655 - Needle Lift Sensor (G80) Open or Short to Plus P1247. Błąd usunąłem, powrócił, więc usunąłem jezcze raz, i już nie wrócił. Wykonałem ponownie Test zaworka N108, zacząłem słyszeć różnice w pracy sinlika przy róznych stanach zaworka(wczesniej tego nie slyszalem), zrobilem logi:
http://vaglog.pl/log_245929.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bąbelki w przewodzie od smoka do filtra zniknęły, na przewodzie od filtra do silnika się pojawiają. Dodatkowo słychać też głośne stałe chrząkanie, a bardziej bzęczenie w okolicach wtrysków. Odpięcie kostki polozonej najdalej w lini prostej od chlodnicy (przy samych wtryskach) nic nie daje.
Dodatkowo skasowałem błędy poduszek(było coś z B+ oraz fotel kierowcy(zmienialem polozenie wiec moglo cos sie zruszyc)
Błędy nie wróciły.
Po tych czynnościach, samochód jeździł normalnie około 2 tygodnie. Wczoraj znów ma problem z pobraniem paliwa...
Dodam, że zdążyłem pojezdzic po miescie okolo 30 minut(samochód był już dobrze rozgrzany) i od tak zaczął przerywać, prychać i zgasł. Zajrzałem pod maskę i w pzrewodzie między filtrem a silnikiem paliwo było tylko w połowie i to po stronie silnika, od strony filtra pusto... Nie chciał odpalić i nie odpalił...
Dodam, że strasznie brzęczy mi coś w okolicach wtrysków na włączonym zapłonie...
Wie ktoś może, co sie moglo stać? Czy to wina tego zaworka N108?
Pomocy, bo nie wiem co sie z nim dzieje...
Przyszły mrozy, auto odpalało i odpala normalnie, 3 dni temu odpalilem, odsniezylem, rozgrzalem i ruszyłem, przejechalem z 200 metrów silnik zaczął się dławić i zgasł. Nie odpalał, nie kręcił i zamęczyłem akumulator...
Wziąłem na noc do domu, podładowałem, pojechałem na stację innym samochodem po 20l ropy(myślałem, że mało i zassał powietzre a wskaźnik ostatnio mi oszukuje), wsadziłem akumulator, zakręcił i odpalił - CUD - niestety, pochodzil chwile, ale zauwazylem, ze zaczęła się świecić kontrolka od poduszek oraz migać kontrolka od świec żarowych, no ale podjechalem na stacje zatankować, jak odpalałem na stacji miał już problem, podjechałem 300m i powtórka z dnia poprzedniego + ogrom niebieskiego dymu za mną. Hol do domu, zagląd pod maskę, a tam brak paliwa w wężu między filtrem a silnikiem - diagnoza zamarzniety filtr paliwa(podczas sciagania węży z filtra, slychac bylo jak mocno zaciąnął powietrze). Szybko pojechalem po nowy, wymienilem, zalalem ropą, odpalam - dziala, w przewodach paliwo, wszystko pieknie, pochodzil chwile - patrze a w przewodzie zaczyna pokazywac sie powietrze, a po chwili leciala juz sama piana i znow zgasl. Wiec odkrecilem smoka, zabralem go do domu, do paliwa dolalem troche denaturatu, bezyny 95(na rozrzedzenie), dmuchalem w przewody paliwowe ( byly zatkane) wlalem denaturatu, odczekalem, podmuchalem i puscil. Dziś szybki test na krótko, paliwo w baniak, podłączenie obiegu w baniak(a nie przez smok) paliwo niby ciągnie, ale slabo, raz ciagnie, raz nie, w przewodzie non stop babelki powietrza, znow dmuchanie w węże, przepust jest. Postanowilem podłączyć pod VAG'a(kontrolki nadal się świecą). Z silnika pokazało błąd
17654 oraz 17656, błędy usunąłem, nie pokazały się ponownie. Na internetach przeczytałem, że można zrobić test zawora N108(Vag opcja 04 - i blok numer 004 na odpalonym silniku) Zawór cyknął, zaczął pobierac normalnie paliwo, bąbelki zniknęły. Test wyłączyłem, i bąbelki powróciły. Wyłączyłem silnik, zrobilem ten sam test, ale na samym zapłonie - cyknęło coś, przy okazji migające świece żarowe wróciły, więc zrobiłem znow scan kodów, wyskoczył błąd 17655 - Needle Lift Sensor (G80) Open or Short to Plus P1247. Błąd usunąłem, powrócił, więc usunąłem jezcze raz, i już nie wrócił. Wykonałem ponownie Test zaworka N108, zacząłem słyszeć różnice w pracy sinlika przy róznych stanach zaworka(wczesniej tego nie slyszalem), zrobilem logi:
http://vaglog.pl/log_245929.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bąbelki w przewodzie od smoka do filtra zniknęły, na przewodzie od filtra do silnika się pojawiają. Dodatkowo słychać też głośne stałe chrząkanie, a bardziej bzęczenie w okolicach wtrysków. Odpięcie kostki polozonej najdalej w lini prostej od chlodnicy (przy samych wtryskach) nic nie daje.
Dodatkowo skasowałem błędy poduszek(było coś z B+ oraz fotel kierowcy(zmienialem polozenie wiec moglo cos sie zruszyc)
Błędy nie wróciły.
Po tych czynnościach, samochód jeździł normalnie około 2 tygodnie. Wczoraj znów ma problem z pobraniem paliwa...
Dodam, że zdążyłem pojezdzic po miescie okolo 30 minut(samochód był już dobrze rozgrzany) i od tak zaczął przerywać, prychać i zgasł. Zajrzałem pod maskę i w pzrewodzie między filtrem a silnikiem paliwo było tylko w połowie i to po stronie silnika, od strony filtra pusto... Nie chciał odpalić i nie odpalił...
Dodam, że strasznie brzęczy mi coś w okolicach wtrysków na włączonym zapłonie...
Wie ktoś może, co sie moglo stać? Czy to wina tego zaworka N108?
Pomocy, bo nie wiem co sie z nim dzieje...
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Smok sprawdzałem 2 tygodnie temu, jak mialem te problemy.
Dziś smok wyciągnąłem znowu, zostawilem na kaloryferze i sprawdzilem przewody - drożne, wsadizlem przewód zaciagajacy paliwo do zbiornika zeby zaciagal paliwo, i sprobowalem odpalic - dalej nie szło, zrobilem powrót na sztywno (Ominalem ten zaworek co wchodzi do filtra paliwa - poszło paliwo, szło pelnym obiegiem non stop, zdjalem smok z kaloryfera, przedmuchalem - wsio git, wsadzilem do baku, podpialem przewody(zostawiaja powrót paliwa dalej na sztywno bez tego zaworka w filtrze paliwa) pochodzi z 5 sekund az przepali to co w filtzre paliwa, i gasnie... Nie chce pobierać paliwa ciagle... jak pobiera, to bardzo malo, bardzo powoli. Jak próbuje zaciągnąć paliwo z przewodu jak jest podłączony pod smok to idize bardzo ciezko - to tak ma chodzic?
Dziś smok wyciągnąłem znowu, zostawilem na kaloryferze i sprawdzilem przewody - drożne, wsadizlem przewód zaciagajacy paliwo do zbiornika zeby zaciagal paliwo, i sprobowalem odpalic - dalej nie szło, zrobilem powrót na sztywno (Ominalem ten zaworek co wchodzi do filtra paliwa - poszło paliwo, szło pelnym obiegiem non stop, zdjalem smok z kaloryfera, przedmuchalem - wsio git, wsadzilem do baku, podpialem przewody(zostawiaja powrót paliwa dalej na sztywno bez tego zaworka w filtrze paliwa) pochodzi z 5 sekund az przepali to co w filtzre paliwa, i gasnie... Nie chce pobierać paliwa ciagle... jak pobiera, to bardzo malo, bardzo powoli. Jak próbuje zaciągnąć paliwo z przewodu jak jest podłączony pod smok to idize bardzo ciezko - to tak ma chodzic?
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Tam w tym smoku jest zaworek zwrotny i może on nie trzyma paliwa - gdzieś było o tym na forum , były numery wadliwych smoków , ja mam właśnie chyba ten wadliwy , ale od kiedy sam zmieniam filtr paliwa zawsze na jesień ,to nie mam z tym problemu - kiedyś ''mechanicy'' wzięli kasę a filtra nie zmienili , i też miałem to co Ty , teraz nie mam problemów , a filtr mam od golfa 2 chyba ,ten bez tego ''zaworka''
Seat Mii 1.O CHYA
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Znaczy filtr paliwa wymieniony, chyba rozwierce smok, wrzucę jakiś zaworek w kable i zobaczę:P
Re: Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Może pompa się kończy albo jest nieszczelna? Przewody posprawdzales? Albo opaski na nich?
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Tak, przewody sprawdzone - zaden sie nie poci, z zadnego nie cieknie, wszedzie sucho... Dziwne jest to, że jak mu powrót paliwa zroilem na krótko(bez tego ,,zaworka" w filtrze paliwa), to szło paliwo calym obiegiem szybko, ale jak tylko zalozylem smok, i zrobilem to samo, paliwo z filtra pociągnelo tez szybko, a juz do filtra nie zaciągnął...
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
no co pompa do roboty ,konkretnie wstępna , może zatarta lub poprostu zużycie . można to zregenerować lub wymienić na sam dół sprawny
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
A czy smok rozbierałeś na części czy tylko czyściłeś z zewnątrz? Miałem kiedyś podobny przypadek w skodzie octawii i wtedy wewnątrz smoka znalazłem czarnego gluta, który blokował przepływ paliwa. Wtedy również wyskoczył błąd zaworu n108.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Smok byl wrzucany na grzejnik, i czyszczony tylko z zewnatrz, nie rozbieralem Ale dzieki za info Sprawdze
btw.
btw.
pompa wstępna? A tam przypadkiem nie ma tylko jednej pompy, i to pompowtrysków?VW_seller pisze:no co pompa do roboty ,konkretnie wstępna , może zatarta lub poprostu zużycie . można to zregenerować lub wymienić na sam dół sprawny
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Sugeruje rozebrać cały smok na części pierwsze, mnie też to czeka, a zapowietrza Ci się zapewne jak masz mniej niż pół baku, ja średnio co 6 miesięcy muszę czyścić. Tam jest takie jeden mały oring, który sugeruję wymienić.
W tym temacie na zdjęciu widać owy oring, oraz zawór, u mnie już jest rozwiercony;
viewtopic.php?t=281082" onclick="window.open(this.href);return false;
W tym temacie na zdjęciu widać owy oring, oraz zawór, u mnie już jest rozwiercony;
viewtopic.php?t=281082" onclick="window.open(this.href);return false;
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Re: Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Pompa wstepna jest w pompie wtryskowej .takie kolko i lopatki .byc moze uszkodzona jestwodeczka94 pisze:Smok byl wrzucany na grzejnik, i czyszczony tylko z zewnatrz, nie rozbieralem Ale dzieki za info Sprawdze
btw.pompa wstępna? A tam przypadkiem nie ma tylko jednej pompy, i to pompowtrysków?VW_seller pisze:no co pompa do roboty ,konkretnie wstępna , może zatarta lub poprostu zużycie . można to zregenerować lub wymienić na sam dół sprawny
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57
Golf IV - Nie ciągnie paliwa
Dobra panowie, golf zrobiony Próbowałem wszystkiego, czyścilem smok, przewody, czekalem na + temperatury itp. i nic nie pomagało. Zdecydowałęm sie prezwiercic ten ,,zaworek" w smoku. Przewiercilem - poszło od razu Całe szczęście Na razie jest dobrze Zobaczymy jak będzie później
Dziękuję wszystkim za pomoc
Dziękuję wszystkim za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 143 gości