Problem z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpalaniem
Witam mam problem z odpaleniem mojego tdi na zimnym silniku. Jest to VW Golf 4 1.9 tdi 115km. Auto dostało nowe aku są wymienione wszystkię filtry nowa pompa vacum. Auto nie odpala za pierwszym razem :/ Odpali dopiero za 2-3 razem i dodam że zaraz po odpaleniu wkręcą się na obroty nawet do 2.5tyś obrotów i po chwili spada do 900 i trzyma już. Odwiedziłem mechanika a ten powiedział mi e wina leży w podciśnieniu. Zauważyłem że w elektrozaworze n239 brakuję mi zaślepki... Czy to może być przyczyna ? Miał ktoś podobny problem ?
Problem z odpalaniem
Z tego co się orientuje to zawór n239 steruje klapą gaszącą więc raczej nie wiązał bym go z wkręcaniem się auta na obroty przy odpalaniu, chociaż sam problem z odpaleniem już jak najbardziej. Czy mechanik podłączał auto pod komputer? Wykazało jakieś błędy? Spotkałem się z podobnymi objawami kiedy uszkodzony był czujnik temperatury silnika. Zwróć uwagę czy kiedy gasisz auto to siłownik od klapy gaszącej składa sie na 3 sekundy a później wraca z powrotem do pozycji rozłożonej, jeśli działa to wyeliminujesz problem zaworu n239 i ewentualnym brakiem podciśnienia na niego. Ale najważniejsze to odczytać błędy jeśli jakieś są w sterowniku.
Problem z odpalaniem
Mechanik powiedział że nie ma co podłączać auta pod komputer bo jest pewny ze to będzie problem z podciśnieniem... Ale jutro zajrzę pod maskę i sprawdzę ten siłownik o którym napisałeś. Dodam też że problem z odpalaniem zaczął się od momentu wymiany pompy vacum. Poprzednia była firmy LUK w której ukruszył się króciec i i zaczeło lać diesla do oleju po wymianie miałem 8l oleju z dieslem. Wymieniłem pompe na BOSCHA zalełem nowym olejem wynieniłem filtr i z olejem jest już ok. Tylko właśnie przestał palić na dotyk :/ Na starym akumulatorze 50ah 400a odpalał tez za 2-3 ale obroty nie przekraczały 900 i ledwo się trzymał na obrotach... a gdy wstawiłem nowy VARTE 74ah 680A odpala za 2-3 ale od razu obroty idą powyżej 2tyś nawet do 2.5tyś co jest szkodliwe dla zimnego silnika...
Problem z odpalaniem
Skoro mechanik taki zdolny i nie podłączał go pod kompa, bo jak twierdzi nie trzeba to ciekawe dlaczego od razu nie poszukał usterki w układzie podciśnienia. Posprawdzaj jeszcze przewody paliwowe przy tej pompie, może jest jakaś nieszczelność i paliwo Ci się cofa? Ta pompa to nowa była czy używaną włożyłeś?
Problem z odpalaniem
Pompa była używana ale była sprawdzana u fachowców i powiedzieli że jest sprawna w 100%... na starej pompię jak jeszcze była sprawna auto paliło 4.5-5 l na 100km a teraz około 11 l na 100km łyka :/ zauważyłem też że korek od wlewu oleju podskakuję jak go odkręcę a ponoć to oznacza nieszczelność w silniku. Czy to też może mieć wpływ na złe odpalanie I zwiększenia spalania w aucie ?
Problem z odpalaniem
Czy coś jeszcze zauważyłeś po tych wymianach? Czy auto normalnie ma moc? silnik pracuje równo, poprawnie? Podjedź do kogos ogarniętego i niech podłączy Ci to auto pod komputer, sprawdź czy są jakieś błędy.
Problem z odpalaniem
W takim razie trudno mi powiedzieć jak Ci jeszcze pomóc, może podjedź do dobrego mechaniora niech rzuci okiem, albo do tego co twierdził że to coś z podciśnieniami, niech przejrzy skoro ma jakieś podejrzenia.
Problem z odpalaniem
Sprawdź dokładnie czy masz pęknięty któryś kabelek od czujnika temperatury.Kup sobie nowy czujnik temperatury jeśli bedzie tani i wymień.
Wymiana jest prosta.Wyciągasz zabezpieczenie,potem czujnik z gumowym uszczelniaczem,poleci płyn więc lepiej zrobić to na zimnym silniku,wymieniasz.
Powinno pomóc.
Wymiana jest prosta.Wyciągasz zabezpieczenie,potem czujnik z gumowym uszczelniaczem,poleci płyn więc lepiej zrobić to na zimnym silniku,wymieniasz.
Powinno pomóc.
Problem z odpalaniem
A może być temu wszystkiemu winny termostat ? Bo auto grzeje mi się do 75-80 stopni i dolna rura od chłodnicy jest cały czas zimna... Nawet po 60 minutach jazdy.
Problem z odpalaniem
W trakcie wymiany czujnika temperatury zauważyłem jeden przewód z kostką odłączony i totalnie starty. Przewód ten jest podłączony do wiązki która idzie od czujnika temperatury i do wiązki która jest podłączona do wtryskiwaczy. Ciężko mi jest nawet zlokalizować miejsce gdzie ta kosta powinna być podpięta :/
Problem z odpalaniem
Termostat nie ma tu nic do rzeczy.Musisz podpiąć go pod kompa i odczytać błedy.
Tak jak pisałem stawiam na czujnik temperatury.Są takie:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 71251.html i dwu pinowe.
Czy jest dobry sprawdzisz tylko podłączając kompa do auta.Może być przerwany przewód idący do niego to spróbuj go połączyć.
Daj zdjęcia to może ktoś kto ma takie samo auto podpowie o co tam jest odłączone.
Tak jak pisałem stawiam na czujnik temperatury.Są takie:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 71251.html i dwu pinowe.
Czy jest dobry sprawdzisz tylko podłączając kompa do auta.Może być przerwany przewód idący do niego to spróbuj go połączyć.
Daj zdjęcia to może ktoś kto ma takie samo auto podpowie o co tam jest odłączone.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości