MK3 - Jakie obroty na jalowym z wlaczonym przyspieszaczem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

MK3 - Jakie obroty na jalowym z wlaczonym przyspieszaczem

Post autor: NiCom » ndz paź 01, 2006 15:44

Witam,

Szukam informacji jakie powinny byc obroty na biegu jalowym z wlaczonym przyspieszaczem. Silnik to 1Y - przyspieszacz zaplonu reczny. W ksiazce znalazlem tylko informacje o obrotach przy wylaczonym przyspieszaczu (900 +/-50 obr/min). A o ile obrotow powinniem podwyzszac przyspieszacz?

Pozdrawiam



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » ndz paź 01, 2006 15:49

U mnie na tym silniku z wyciągniętym ssaniem jest ca. 950 obrotów, a bez ssania chyba 900 albo 850 :)


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz paź 01, 2006 16:57

U mnie te obroty wzrastaja z 950 do 1200 obr/min. - silnik pracuje glosno - pomimo ze bylem na ustawieniu zaplonu i gosciu ustawil na zegarze wedlug ksiazki. Dziwie sie bo jak kupilem auto to przyspieszacz tez uzywalem ale nie bylo slychac takiego halasu jakl teraz. Wiem ze przyspieszacz jak jest wyciagniety wyprzedza pocztek wtrysku i w niektorych pompach zwieksza obroty. Ale jakby nie ustawil zaplonu to zawsze jak wyciagne przyspieszacz to cale osiedle sie budzi. Przy nagrzanym silniku nie jest to juz tak slyszalne. Pomyslalem wiec ze moze sa za duze obroty a popychacze jeszcze nie maja oleju i to jest przyczyna. Szybko chodzi silnik i glosniej stuka.



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » ndz paź 01, 2006 20:12

U mnie na tym jak to nazywacie "przyspieszaczu" autko pieknie pracuje, ma nieco wyzsze obrorty i silnik zywiej pracuje, po wcisnieciu ssania silnik troszeczke cieszej i spokojniej pracuje. W kazdym razie w tej czy w tej opcji slucha sie go ja najpiekniejszej muzyki ;)


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » ndz paź 01, 2006 20:44

na wyciągniętym przyspieszaczu obroty wg książki powinny być 1050 po wciśnieciu wracać powinny do 900+-50 ale po nagrzaniu autka.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz paź 01, 2006 23:06

Dziekuje wszystkim za odpowiedz.

Rozumiem ze sruba nr 4 moge zmniejszyc obroty??

Sruba 1 pozwala zmniejszyc tylko obroty jak przyspieszacz jest wylaczony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn paź 02, 2006 07:13

śruba 1 ustawianie biegu jałowego ale tylko jak silnik ma odp. temp. i temp. oleju ok. 60 st. jeżeli zakres regulacji za mały doreguluwujemy śrubką nr 3 śrubka nr 4 zakres obr. przyspieszacza na ciepłym ustawić na 1050 i bedzie ok oczywiście po wyciągnięciu dzwigni



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pn paź 02, 2006 08:59

Igor1 a czy po regulacji sruba nr 4 kat wyprzedzenia tez ulega zmianie - czy tylko zmniejszaja sie obroty przyspieszacza??



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn paź 02, 2006 09:14

śrubka 4 służy tylko do przyspieszacza reguluje się ja po wyciągnięciu dzwigni do końca. Obroty nie powinny sie podnieść jak masz spuszczona dzwignię chyba żę podciągniesz za duzo i przekroczysz maksymalne wychylenie tej dzwigni. Po odp. regulacji należy wyregulować linkę aby po spuszczenie nie było za dużo luzu



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pn paź 02, 2006 09:21

Dziekuje i punkcik dla Ciebie



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn paź 02, 2006 09:24

Jak bedziesz miał jeszcze problemy to pisz

[ Dodano: Pon Paź 02, 2006 09:25 ]
Pamiętaj obroty reguluj przu uruchomieniu elektronicznego obrotomierza bo ten ze wskazówką jest nie dokładny



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pn paź 02, 2006 11:15

Masz moze jakis rysunek gdzie reguluje sie kat wyprzedzenia przyspieszacza??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości