Kilka pytań. Alternator, akumulator, dźwięk silnika na luzie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Kilka pytań. Alternator, akumulator, dźwięk silnika na luzie

Post autor: r3nzoll » czw sty 07, 2016 21:37

Witam,
Golf 1.9 tdi AGR. Mam kilka pytań.. Nie pił wcześniej oleju, teraz raczej też nie, choć dopiero przejechałem po wymianie 1500 km (przeszedłem z castrola 10w40 pół synt na motula x-cessa 5w40 full synt)
Mianowicie: Kiedy odpalę auto i pochodzi kilka minut na jałowym biegu, bez gazowania itd. w pewnym momencie zmienia się ton silnika i słychać delikatny świt, a przy tym auto puszcza ciut większego "dymka". Chciałbym się zapytać co to za zjawisko ? EGR, turbo ? :D Chodzi o moment, który następuje ok. 7 sekundy w filmiku (najlepiej na słuchawkach) wtedy widać i słychać to co mam na myśli (prócz świstu, bo on dochodzi spod maski)

https://www.dropbox.com/s/4dftn0t1gojy3 ... y.wmv?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Druga sprawa... akumulator mam niestety w stanie mocno średnim i jak przez kilka ostatnich dni było -15 st. to padł. Po naładowaniu i podłączeniu zagrzałem świeczki 2 razy (temp była już ciut wyższa, bo -4.5) i po odpaleniu przez chwilę chodził nierówno, fakt faktem było to po 3 czy 4 dniach w bezruchu, ale taką sytuację miałem też wcześniej, po krótszym okresie. Ostatnio zauważyłem, że lepiej mi auto odpaliło przy 0 stopni, gdzie zagrzałem świece 2x niż załóżmy przy 5 stopniach. Za każdym razem, gdy kręci kilka obrotów rozrusznika to przez chwilę jest dymek. Dziś sprawdzałem świece (były wymieniane 2 lata temu), ale jedynie miernikiem na przewodzenie, czyli symbol przejścia + z miernika do świecy - do masy no i w sumie wszystkie to przejście mają. Na poniższym filmiku jest ten rozruch.

https://www.dropbox.com/s/wy5lbod1r4uhf ... 2.wmv?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Swoją drogą, czy przy świeżo naładowanym akumulatorze powinna pojawić przy rozruchu kontrolka od ABSu ? Później przy kolejnym rozruchu, gdy rozrusznik ma już lżej to się nie zapali, ale następnego dnia już z reguły tak. To jest jakiś eurostart, niepierwszej świeżości 72ah. Ale tu rodzi się niestety moje kolejne pytanie. Na mierniku przy uruchomionym silniku po trasie 200 km ładowanie pokazywało mi trochę ponad 14.6v, wczoraj przy naładowanym akumulatorze świeżo zdjętym z prostownika 14.7, a dziś vcds pokazywał 14,25 - 14.4 przy obciążeniu ok. 30% (na mierniku dziś nie sprawdzałem) czy tu wszystko jest w porządku, czy regulator zaczyna szwankować? oraz która wartość jest bardziej wiarygodna.. miernikowa czy z vcds ?

Pozdrawiam serdecznie :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kilka pytań. Alternator, akumulator, dźwięk silnika na luzie

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2016 07:56

r3nzoll pisze:Kiedy odpalę auto i pochodzi kilka minut na jałowym biegu, bez gazowania itd. w pewnym momencie zmienia się ton silnika i słychać delikatny świt
Normalne. Silnik zmienia kulturę pracy,gdy uruchamia się praca zaworu EGR.
r3nzoll pisze:świeżo zdjętym z prostownika 14.7, a dziś vcds pokazywał 14,25 - 14.4 przy obciążeniu ok. 30% (na mierniku dziś nie sprawdzałem) czy tu wszystko jest w porządku, czy regulator zaczyna szwankować?
Wysokość ładowania ma prawo falować. Nie szukałbym tutaj problemu,bo jest dobrze.

Co do filmów,to wrzuć to przez YT,bo nie mogę tego odtworzyć... :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Kilka pytań. Alternator, akumulator, dźwięk silnika na luzie

Post autor: r3nzoll » pt sty 08, 2016 11:30

Normalne. Silnik zmienia kulturę pracy,gdy uruchamia się praca zaworu EGR.
Właśnie tak też podejrzewałem, ale z czystej ciekawości chciałem zapytać.

A jeśli chodzi o alternator, to pytam też datego, że na korku od środkowej celi akumulatora (która znajduje się pod tą lapą, trzymającą pudełko z przewodami, m.in. od alternatora i bezpiecznikami) robi mi sie biały nalot i myślałem, że może to przeładowanie. Z drugiej strony ten akumulator był już w aucie jak je kupiłem, a w celach elektrolitu jest na poziom max, więc pewnie już było dolewane do niego co nieco... Przerzuciłem na youtube te filmiki :)
Dzięki za odpowiedzi Michał :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SOgXPTG_VtY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i89Uwzl0H4s[/youtube]


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kilka pytań. Alternator, akumulator, dźwięk silnika na luzie

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2016 20:09

r3nzoll pisze: robi mi sie biały nalot i myślałem, że może to przeładowanie
To już niestety początek końca tego aku. U mnie robił się nalot wokół ujemnego bieguna na klemę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości