Golf 1.9 tdi AGR. Mam kilka pytań.. Nie pił wcześniej oleju, teraz raczej też nie, choć dopiero przejechałem po wymianie 1500 km (przeszedłem z castrola 10w40 pół synt na motula x-cessa 5w40 full synt)
Mianowicie: Kiedy odpalę auto i pochodzi kilka minut na jałowym biegu, bez gazowania itd. w pewnym momencie zmienia się ton silnika i słychać delikatny świt, a przy tym auto puszcza ciut większego "dymka". Chciałbym się zapytać co to za zjawisko ? EGR, turbo ?

https://www.dropbox.com/s/4dftn0t1gojy3 ... y.wmv?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Druga sprawa... akumulator mam niestety w stanie mocno średnim i jak przez kilka ostatnich dni było -15 st. to padł. Po naładowaniu i podłączeniu zagrzałem świeczki 2 razy (temp była już ciut wyższa, bo -4.5) i po odpaleniu przez chwilę chodził nierówno, fakt faktem było to po 3 czy 4 dniach w bezruchu, ale taką sytuację miałem też wcześniej, po krótszym okresie. Ostatnio zauważyłem, że lepiej mi auto odpaliło przy 0 stopni, gdzie zagrzałem świece 2x niż załóżmy przy 5 stopniach. Za każdym razem, gdy kręci kilka obrotów rozrusznika to przez chwilę jest dymek. Dziś sprawdzałem świece (były wymieniane 2 lata temu), ale jedynie miernikiem na przewodzenie, czyli symbol przejścia + z miernika do świecy - do masy no i w sumie wszystkie to przejście mają. Na poniższym filmiku jest ten rozruch.
https://www.dropbox.com/s/wy5lbod1r4uhf ... 2.wmv?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Swoją drogą, czy przy świeżo naładowanym akumulatorze powinna pojawić przy rozruchu kontrolka od ABSu ? Później przy kolejnym rozruchu, gdy rozrusznik ma już lżej to się nie zapali, ale następnego dnia już z reguły tak. To jest jakiś eurostart, niepierwszej świeżości 72ah. Ale tu rodzi się niestety moje kolejne pytanie. Na mierniku przy uruchomionym silniku po trasie 200 km ładowanie pokazywało mi trochę ponad 14.6v, wczoraj przy naładowanym akumulatorze świeżo zdjętym z prostownika 14.7, a dziś vcds pokazywał 14,25 - 14.4 przy obciążeniu ok. 30% (na mierniku dziś nie sprawdzałem) czy tu wszystko jest w porządku, czy regulator zaczyna szwankować? oraz która wartość jest bardziej wiarygodna.. miernikowa czy z vcds ?
Pozdrawiam serdecznie
