dość głośne zgrzytanie spod maski - okolice wtrysków

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wodeczka94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57

dość głośne zgrzytanie spod maski - okolice wtrysków

Post autor: wodeczka94 » śr sty 06, 2016 16:57

Cześć ! :) Mam problem z moim Golf IV 1.9 sdi 99r.
Przyszły mrozy, auto odpalało i odpala normalnie, 3 dni temu odpalilem, odsniezylem, rozgrzalem i ruszyłem, przejechalem z 200 metrów silnik zaczął się dławić i zgasł. Nie odpalał, nie kręcił i zamęczyłem akumulator...
Wziąłem na noc do domu, podładowałem, pojechałem na stację innym samochodem po 20l ropy(myślałem, że mało i zassał powietzre a wskaźnik ostatnio mi oszukuje), wsadziłem akumulator, zakręcił i odpalił - CUD :hmm: - niestety, pochodzil chwile, ale zauwazylem, ze zaczęła się świecić kontrolka od poduszek oraz migać kontrolka od świec żarowych, no ale podjechalem na stacje zatankować, jak odpalałem na stacji miał już problem, podjechałem 300m i powtórka z dnia poprzedniego + ogrom niebieskiego dymu za mną. Hol do domu, zagląd pod maskę, a tam brak paliwa w wężu między filtrem a silnikiem - diagnoza zamarzniety filtr paliwa(podczas sciagania węży z filtra, slychac bylo jak mocno zaciąnął powietrze). Szybko pojechalem po nowy, wymienilem, zalalem ropą, odpalam - dziala, w przewodach paliwo, wszystko pieknie, pochodzil chwile - patrze a w przewodzie zaczyna pokazywac sie powietrze, a po chwili leciala juz sama piana i znow zgasl. Wiec odkrecilem smoka, zabralem go do domu, do paliwa dolalem troche denaturatu, bezyny 95(na rozrzedzenie), dmuchalem w przewody paliwowe ( byly zatkane) wlalem denaturatu, odczekalem, podmuchalem i puscil. Dziś szybki test na krótko, paliwo w baniak, podłączenie obiegu w baniak(a nie przez smok) paliwo niby ciągnie, ale slabo, raz ciagnie, raz nie, w przewodzie non stop babelki powietrza, znow dmuchanie w węże, przepust jest. Postanowilem podłączyć pod VAG'a(kontrolki nadal się świecą). Z silnika pokazało błąd
17654 oraz 17656, błędy usunąłem, nie pokazały się ponownie. Na internetach przeczytałem, że można zrobić test zawora N108(Vag opcja 04 - i blok numer 004 na odpalonym silniku) Zawór cyknął, zaczął pobierac normalnie paliwo, bąbelki zniknęły. Test wyłączyłem, i bąbelki powróciły. Wyłączyłem silnik, zrobilem ten sam test, ale na samym zapłonie - cyknęło coś, przy okazji migające świece żarowe wróciły, więc zrobiłem znow scan kodów, wyskoczył błąd 17655 - Needle Lift Sensor (G80) Open or Short to Plus P1247. Błąd usunąłem, powrócił, więc usunąłem jezcze raz, i już nie wrócił. Wykonałem ponownie Test zaworka N108, zacząłem słyszeć różnice w pracy sinlika przy róznych stanach zaworka(wczesniej tego nie slyszalem), zrobilem logi:
http://vaglog.pl/log_245929.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bąbelki w przewodzie od smoka do filtra zniknęły, na przewodzie od filtra do silnika się pojawiają. Dodatkowo słychać też głośne stałe chrząkanie, a bardziej bzęczenie w okolicach wtrysków. Odpięcie kostki polozonej najdalej w lini prostej od chlodnicy (przy samych wtryskach) nic nie daje.
Dodatkowo skasowałem błędy poduszek(było coś z B+ oraz fotel kierowcy(zmienialem polozenie wiec moglo cos sie zruszyc)
Błędy na razie nie wracają.

Miał ktoś kiedyś coś podobnego? Wie ktoś co mogło się stać, że w okolicach wtrysków jest takie głośne brzęczenie i czy może to czyms grozic? Mozna tak jeździć? (Samochód jest mi jednak potrzebny- głownie do jazdy po mieście)

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
wodeczka94 :)



Bartus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 23, 2015 13:36

dość głośne zgrzytanie spod maski - okolice wtrysków

Post autor: Bartus92 » śr sty 06, 2016 18:16

No powiem ci ze naprawde ciezki temat glownie w diesel to nie bardzo bym cos mogl doradzic. A powiedz mi czy sprawdzales cisnienie w cylindrach??



wodeczka94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57

dość głośne zgrzytanie spod maski - okolice wtrysków

Post autor: wodeczka94 » śr sty 06, 2016 18:43

Niee, Ciśnienia nie sprawdzałem :) Ale wydaje siębyć ok, bo pracuje równo, z odpaleniem też nie ma problemów, ubytków w mocy tez nie stwierdzilem :)

Te błędy co wyskoczyły, czyli:
17654, 17656 a później 17655 to od czego?:)



wodeczka94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 18, 2014 17:57

dość głośne zgrzytanie spod maski - okolice wtrysków

Post autor: wodeczka94 » śr sty 06, 2016 23:01

Sprawdziłem co oznacza ten bład 17655:
Czujnik podniesienia iglicy wtryskiwacza - otwarty obwód, zwarcie do plusa
Możliwe, że to to tak hałasuje? Gdzie znajde od tego kable, żeby sprawdzić czy nie ma zwarcia? :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości