Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Witam. Dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania w swoim AHU. Otóż :
-pierwszy 32 bar
-drugi 26 bar, po próbie olejowej 30 bar
-trzeci 31,5 bar
-czwarty 31,5
Dodam że autko trochę stało. Teraz nie równo pracuje i szczeka przy wejsciu na obroty. Nie zauważyłem żeby ciągnął olej, poza tym w odmie czysto. Autko stało bez rozrządu i znajomy wymieniał mi sprzęgło. Obstawiacie że przygiął zawór czy zapiekły się najzwyczajniej pierścienie? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną?
-pierwszy 32 bar
-drugi 26 bar, po próbie olejowej 30 bar
-trzeci 31,5 bar
-czwarty 31,5
Dodam że autko trochę stało. Teraz nie równo pracuje i szczeka przy wejsciu na obroty. Nie zauważyłem żeby ciągnął olej, poza tym w odmie czysto. Autko stało bez rozrządu i znajomy wymieniał mi sprzęgło. Obstawiacie że przygiął zawór czy zapiekły się najzwyczajniej pierścienie? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną?
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Jak zrobiłeś próbę olejowa? Niby w tdi z tymi tłokami to nie działa jak w benzynie i w taki sposób tylko zmniejszasz komoręspalania i stąd taki wynik... Tak kilka osób pisało ale jak jest w praktyce to nie wiem
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Na zimnym silniku podałem 10ml oleju przez otwór na świecę na cylinder i zmierzyłem. Zresztą miało to sens, bo po demontażu głowicy, widać było, że na drugim cylindrze, na tulei w górnej jej części pokazał się przedmuch w postaci czarnej smugi na ok. 1/4 średnicy tulei. To samo pojawiło się na tłoku, pomiędzy pierścieniami widać było jak ciśnienie przedostawało się pozostawiając smugę. Poza tym po demontażu pierścieni i przymiarce do nowych na tulei (jeszcze nominalnych) stary komplet wykazał zużycie, pomijając fakt progu który zrobił się na ostatnim pierścieniu pomiędzy górną a dolną częścią. Głowica po sprawdzeniu ok, więc próba olejowa wydaje mi się jak najbardziej na miejscu.
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
10 ml przekracza objętość komory nad tłokiem przy GMP. Podając olej przez otwór na świecę napełniłeś najpierw komorę w tłoku. Przed złożeniem silnika sprawdź korbowody bo jeden mogł się ugiąć.
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
przy kreceniu rozrusznikiem to nie podegnie korby. Podegnei korbe jak silnik nie tyle co bedzie pracowal co bedzi ena obrotach i zaciagnie dolotem jakis plyn.
Nie wiem czy wymiana samych pierscieni tu pomoże bez honowania itd. Trzeb aby sprawdzic grubosc pierscieni nowych a tych wyciagnietych.
Nie wiem czy wymiana samych pierscieni tu pomoże bez honowania itd. Trzeb aby sprawdzic grubosc pierscieni nowych a tych wyciagnietych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
AndrzejP4 pisze:10 ml przekracza objętość komory nad tłokiem przy GMP. Podając olej przez otwór na świecę napełniłeś najpierw komorę w tłoku. Przed złożeniem silnika sprawdź korbowody bo jeden mogł się ugiąć.
To ile powinno być prawidłowo tych ml? A można taki olej podać wężykiem po ściance cylindra, żeby nie lać w komorę tłoka?
Muszę zrobić taką próbę u siebie bo nie wiem czy olej idzie dołem czy tylko przez głowice, więc przyda się każde info na ten temat żeby nie zwalać dwa razy czapki
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Zmienione pierścienie i wszystko działa jak należy. Nie wiem jakim cudem i w jaki sposób pierścienie na drugim cylindrze jakby przykleiły się do tłoka. Widoczny ślad na tłoku lekko sadzawy-brązowy, jak ciśnienie uciekało pomiędzy pierścieniami, chyba po próbie olejowej. Zmieniłem na komplet nowych nominałów mahle (zaden nadwymiar nie pasowal) i wszystko wrocilo do normy. Dodam ze autko było po stage-u na 213ps 441nm i nic się nieprzyjemnego nie dzieję, a kilometry rosną.
Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU
Przelać z premedytacją trochę rozprowadzić i potem odessać wężykiem z komory spalania.matisim pisze:To ile powinno być prawidłowo tych ml? A można taki olej podać wężykiem po ściance cylindra, żeby nie lać w komorę tłoka?
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości