Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Witam.
Mam dość dziwny przypadek. Od razu piszę że nie jest to sprawa półksiężyca na wale i kółka. Ustawiam kąt wtrysku na około 50, po jeździe wartość skoczy np do 60 i oscyluje w okół tej wartości, innym razem 20 i też oscyluje wokół niej. Auto strasznie ciężko opala, trzeba kręcić z kilkanaście sekund zanim załapie. Po ustawieniu rozrządu na znaki odpala okej ale wartość kąta wtrysku jest ok 200. Jest to pompa 107J z sekcją i N108 z 988. Potrafi ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?
Pomijając powyższe wrzuciłem do testów sterownik 8bit, ustawiłem na 50, po wrzuceniu sterownika 16bit jest ok 70. Testowałem na modzonych wsadach jak i ori. Nie jest tak że sterownik 16 bit i 8bit powinien pokazywać tą samą wartość kąta wtrysku? Wruciłem inny wtrysk sterujący przy 16bitowym sterowniku, wartość nadal ok 70.
8bit:
16bit:
Tutaj z przed paru dni, robiłem testy, uchwiciłem moment jak kąt skacze.
Mam dość dziwny przypadek. Od razu piszę że nie jest to sprawa półksiężyca na wale i kółka. Ustawiam kąt wtrysku na około 50, po jeździe wartość skoczy np do 60 i oscyluje w okół tej wartości, innym razem 20 i też oscyluje wokół niej. Auto strasznie ciężko opala, trzeba kręcić z kilkanaście sekund zanim załapie. Po ustawieniu rozrządu na znaki odpala okej ale wartość kąta wtrysku jest ok 200. Jest to pompa 107J z sekcją i N108 z 988. Potrafi ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?
Pomijając powyższe wrzuciłem do testów sterownik 8bit, ustawiłem na 50, po wrzuceniu sterownika 16bit jest ok 70. Testowałem na modzonych wsadach jak i ori. Nie jest tak że sterownik 16 bit i 8bit powinien pokazywać tą samą wartość kąta wtrysku? Wruciłem inny wtrysk sterujący przy 16bitowym sterowniku, wartość nadal ok 70.
8bit:
16bit:
Tutaj z przed paru dni, robiłem testy, uchwiciłem moment jak kąt skacze.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Koło na pompie wtryskowej dobrze dokrecone? Jak masz koło regulowane ,to tam brak klina i może na stożku puszcza i kąt się zmienia.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Mam koło takie jak w MK4, klina brak ale stożek dobrze dokręcony, tak samo jak i śruby do regulacji.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Jak kąt się rozjedzie to jak wygląda ustawienie rozrzadu? Pasi na blokady?
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Jak ustawie na blokady to wychodzi ok 200. W korpusie oprócz tego że mam regulację na kole to ktoś wymodził wcześniej fasolki. Na tych fasolkach mam skręconą pompę na stałe a reguluję przestawiając koło.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
A po czym jesteś pewny że kółko zębate na wale się nie przestawia? Jak to sprawdziłeś?
Odkręciłeś kółko na wale i przykręciłeś tak jak powinno się to robić? Gwint wewnątrz wału wyczyszczony gwintownikiem i nowa śruba posmarowane olejem a nie " Loktaitem " bo ten nie ma własności smarnych i te 90 Nm naprawdę ma mniejszy kąt przy przykręcaniu - proszę samemu sprawdzić.
Sprawdziłeś czoło wału i koło zębate czy są nieuszkodzone?
Poluzowałeś koło zębate rozrządu i po wstawieniu blokad i napięciu napinacza przykręciłeś koło zębate rozrządu?
Na koniec weź czujnik zegarowy i ustaw podstawowe ustawienie pompy na 0.53 przed GMP - resztę zrobi komputer.
Jeśli jeszcze coś to dzwoń - 797 384613 . Pozdrawiam
Odkręciłeś kółko na wale i przykręciłeś tak jak powinno się to robić? Gwint wewnątrz wału wyczyszczony gwintownikiem i nowa śruba posmarowane olejem a nie " Loktaitem " bo ten nie ma własności smarnych i te 90 Nm naprawdę ma mniejszy kąt przy przykręcaniu - proszę samemu sprawdzić.
Sprawdziłeś czoło wału i koło zębate czy są nieuszkodzone?
Poluzowałeś koło zębate rozrządu i po wstawieniu blokad i napięciu napinacza przykręciłeś koło zębate rozrządu?
Na koniec weź czujnik zegarowy i ustaw podstawowe ustawienie pompy na 0.53 przed GMP - resztę zrobi komputer.
Jeśli jeszcze coś to dzwoń - 797 384613 . Pozdrawiam
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7rCWPXvhwU4[/youtube]
Kółko wygląda okej, frez na wale też. Było dokręcone mocno, skręciłem z nową śrubą 90Nm+90stopni. Nie sądzę żeby taki luz widoczny na filmiku powodował zmianę wartości raz na 15 a potem 75.
Kółko wygląda okej, frez na wale też. Było dokręcone mocno, skręciłem z nową śrubą 90Nm+90stopni. Nie sądzę żeby taki luz widoczny na filmiku powodował zmianę wartości raz na 15 a potem 75.
Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
to nie są stopnie tylko jednostki.
Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.
Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Ten luz jeśli śruba jest prawidłowo przykręcona nie przeszkadza. A jeśli chcesz być na 100% pewny przykręcenia to kup diamentową podkładkę z 2,5 TDI i włóż pomiędzy wał a kółko zębate. Trzeba ją odpowiednio przyciąć.
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Nie przesadzaj. Ja mam 5 razy większy luz na kole. Pół roku temu ustawiałem rozrząd i nadal kąt jest taki sam jak był, nic się na kółku nie przestawiło. Kółka w miejscu nie trzyma klin tylko śruba. Gdyby przy takim luzie każdy miał obrabiać wał bo do niedopuszczalne to 99% AFNów w Polsce miało już 8 raz wyjmowany wał.AndrzejP4 pisze:to nie są stopnie tylko jednostki.
Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Najbardziej zastanawia mnie fakt innych wartości przy różnych ecu. To jest normalne?
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Przeglądając forum kolego trafiłem na twój temat kiedy miałeś problem z obrotami po założeniu 11tki. I pytanie brzmi, czy od tamtej pory jest ten problem z kątem wtrysku? Coś dłubałeś może przy pompie w między czasie?
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
Tak, przypuszczam że winę miał N108. N108 miałem z pompy 988, wstawiłem z 107J. Generalnie rozebrałem pompę w mak, nie zauważyłem jakiś oznak zużycia, wymieniłem N108, filtr paliwa i podkładki pod wtryskami i jest okej. Na dniach sprawdzę czy kąt się zmienia ale wstępnie jest okej, czy nadal są problemy z odpaleniem i z ciekawości co pokazuje ECU 8bit.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Zmieniający się statyczny kąt wtrysku
ja to bym sprawdził luz na pompie wtryskowej ( na panewce tam gdzie koło zębate ) jak okolo 1mm to może być jak więcej to będzie się zmieniał statyczny kąt bo tak będzie odczytywany
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości