Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » śr gru 30, 2015 18:08

Witam.
Mam dość dziwny przypadek. Od razu piszę że nie jest to sprawa półksiężyca na wale i kółka. Ustawiam kąt wtrysku na około 50, po jeździe wartość skoczy np do 60 i oscyluje w okół tej wartości, innym razem 20 i też oscyluje wokół niej. Auto strasznie ciężko opala, trzeba kręcić z kilkanaście sekund zanim załapie. Po ustawieniu rozrządu na znaki odpala okej ale wartość kąta wtrysku jest ok 200. Jest to pompa 107J z sekcją i N108 z 988. Potrafi ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?
Pomijając powyższe wrzuciłem do testów sterownik 8bit, ustawiłem na 50, po wrzuceniu sterownika 16bit jest ok 70. Testowałem na modzonych wsadach jak i ori. Nie jest tak że sterownik 16 bit i 8bit powinien pokazywać tą samą wartość kąta wtrysku? Wruciłem inny wtrysk sterujący przy 16bitowym sterowniku, wartość nadal ok 70.
8bit:
Obrazek

16bit:
Obrazek

Tutaj z przed paru dni, robiłem testy, uchwiciłem moment jak kąt skacze.
Obrazek



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: bzdzioch1 » śr gru 30, 2015 20:02

Koło na pompie wtryskowej dobrze dokrecone? Jak masz koło regulowane ,to tam brak klina i może na stożku puszcza i kąt się zmienia.



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » śr gru 30, 2015 20:11

Mam koło takie jak w MK4, klina brak ale stożek dobrze dokręcony, tak samo jak i śruby do regulacji.



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: bzdzioch1 » śr gru 30, 2015 20:25

Jak kąt się rozjedzie to jak wygląda ustawienie rozrzadu? Pasi na blokady?



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » śr gru 30, 2015 20:34

Jak ustawie na blokady to wychodzi ok 200. W korpusie oprócz tego że mam regulację na kole to ktoś wymodził wcześniej fasolki. Na tych fasolkach mam skręconą pompę na stałe a reguluję przestawiając koło.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: arka10 » śr gru 30, 2015 21:19

A po czym jesteś pewny że kółko zębate na wale się nie przestawia? Jak to sprawdziłeś?
Odkręciłeś kółko na wale i przykręciłeś tak jak powinno się to robić? Gwint wewnątrz wału wyczyszczony gwintownikiem i nowa śruba posmarowane olejem a nie " Loktaitem " bo ten nie ma własności smarnych i te 90 Nm naprawdę ma mniejszy kąt przy przykręcaniu - proszę samemu sprawdzić.
Sprawdziłeś czoło wału i koło zębate czy są nieuszkodzone?
Poluzowałeś koło zębate rozrządu i po wstawieniu blokad i napięciu napinacza przykręciłeś koło zębate rozrządu?
Na koniec weź czujnik zegarowy i ustaw podstawowe ustawienie pompy na 0.53 przed GMP - resztę zrobi komputer.
Jeśli jeszcze coś to dzwoń - 797 384613 . Pozdrawiam



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » śr gru 30, 2015 21:31

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7rCWPXvhwU4[/youtube]

Kółko wygląda okej, frez na wale też. Było dokręcone mocno, skręciłem z nową śrubą 90Nm+90stopni. Nie sądzę żeby taki luz widoczny na filmiku powodował zmianę wartości raz na 15 a potem 75.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: AndrzejP4 » śr gru 30, 2015 22:01

to nie są stopnie tylko jednostki.

Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: arka10 » śr gru 30, 2015 23:31

Ten luz jeśli śruba jest prawidłowo przykręcona nie przeszkadza. A jeśli chcesz być na 100% pewny przykręcenia to kup diamentową podkładkę z 2,5 TDI i włóż pomiędzy wał a kółko zębate. Trzeba ją odpowiednio przyciąć.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: darwaz » śr gru 30, 2015 23:46

AndrzejP4 pisze:to nie są stopnie tylko jednostki.

Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.
Nie przesadzaj. Ja mam 5 razy większy luz na kole. Pół roku temu ustawiałem rozrząd i nadal kąt jest taki sam jak był, nic się na kółku nie przestawiło. Kółka w miejscu nie trzyma klin tylko śruba. Gdyby przy takim luzie każdy miał obrabiać wał bo do niedopuszczalne to 99% AFNów w Polsce miało już 8 raz wyjmowany wał.



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » czw gru 31, 2015 13:15

Najbardziej zastanawia mnie fakt innych wartości przy różnych ecu. To jest normalne?



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: bzdzioch1 » ndz sty 03, 2016 11:36

Przeglądając forum kolego trafiłem na twój temat kiedy miałeś problem z obrotami po założeniu 11tki. I pytanie brzmi, czy od tamtej pory jest ten problem z kątem wtrysku? Coś dłubałeś może przy pompie w między czasie?



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: skalim1 » pn sty 04, 2016 00:44

Tak, przypuszczam że winę miał N108. N108 miałem z pompy 988, wstawiłem z 107J. Generalnie rozebrałem pompę w mak, nie zauważyłem jakiś oznak zużycia, wymieniłem N108, filtr paliwa i podkładki pod wtryskami i jest okej. Na dniach sprawdzę czy kąt się zmienia ale wstępnie jest okej, czy nadal są problemy z odpaleniem i z ciekawości co pokazuje ECU 8bit.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

Post autor: VW_seller » śr sty 06, 2016 09:06

ja to bym sprawdził luz na pompie wtryskowej ( na panewce tam gdzie koło zębate ) jak okolo 1mm to może być jak więcej to będzie się zmieniał statyczny kąt bo tak będzie odczytywany


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości