chmura białego dymu i silnik zgasl

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » ndz gru 20, 2015 19:45

Witam, ostatnio robiłem wymianę rozrządu w moim AJM i czyszczenie kierownic. Podczas tych prac zauważyłem ze cieknie mi z pompy vacum, wiec posiadając druga wymieniłem ją. Wczoraj wracając przy prędkości 100 za autem powstałe 10m chmura białego dymu i auto zgasło. Na holu wróciło do domu. Po sprawdzeniu stanu oleju okazało się ze jest 6 cm wyższy od max wskazania. W intercoolerze jest pełno oleju. Auto nie pali. Czy zmiana pompy vacum mogła mieć wpływ na dostawanie się paliwa do oleju, wcześniej na starej pompie tego nie było????. Gdy spuściłem olej z silnika było go ponad 8 l.



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: bzdzioch1 » ndz gru 20, 2015 19:57

Malek25 pisze:Czy zmiana pompy vacum mogła mieć wpływ na dostawanie się paliwa do oleju
jest taka możliwość jak i również mogły puścić uszczelniacze pompowtrysków.



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » ndz gru 20, 2015 20:03

Na starej pompie nie przedostawało się paliwo, auto co prawda było lekko mułowate ale tak od razu po wymianie, jakoś mało mnie to przekonuje :)



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: maks149 » ndz gru 20, 2015 21:30

zamontuj starą pompę wymień olej +filtr wyczyść dolot sprawdź turbo czy nie padło i próbuj odpalać
zmierz ciśnienie paliwa jakie robi tandem i się coś rozjaśnij :hmm:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » śr gru 23, 2015 11:31

Stara cieknie i przepuszcza podciśnienie(luźny króciec), to był główny powód wymiany(wymieniłem z LUK na Boscha), jutro kupuje filtr oleju zmieniam olej i przed odpaleniem sprawdzę ciśnienie na tłokach, mam nadzieje ze po tym wszystkim odpali :)

Wczoraj poskładałem i odpaliłem auto, chodzi jak stary zajeżdżony grat, dziś kolejny etap muszę ustalić co powoduje nierówna prace, ze swojej strony stawiam na zgięte korbowody. Turbina tez dobrze dostała pracuje dużo głośniej zobaczymy jak będzie z jej szczelnością.



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » pn gru 28, 2015 19:17

Witam poniżej fotki uszkodzeń silnika:
ObrazekObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: needved » pn gru 28, 2015 21:54

A co dla tego tłoka się stało, że on tak wygląda?
Zatarł się silnik? wszystkie tłoki tak wyglądają?



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » wt gru 29, 2015 13:56

silnik się nie zatarł jak byś przeczytał dokładnie jest napisane ze po wyczyszczeniu silnik chodził tylko bardzo nierówno, uszkodzony jest tylko jeden tłok ale nie to jest moim tematem. Jak wspominałem zmieniłem pompę Vacum z luk o nr 038145209 na bosch o tym samym nr 038145209C tylko z literka C na końcu. Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy jest miedzy nimi jakaś różnica?? Własnie po tej zmianie paliwo dostawało mi się do oleju i skutek tego jest widoczny na zdjęciach powyżej.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Adamm » wt gru 29, 2015 17:57

pytanie, uszczelke zmieniles pod vacum ?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: needved » wt gru 29, 2015 19:00

Malek25 pisze:silnik się nie zatarł jak byś przeczytał dokładnie jest napisane ze po wyczyszczeniu silnik chodził tylko bardzo nierówno, uszkodzony jest tylko jeden tłok ale nie to jest moim tematem.
Przeczytałem dokładnie, pytam bo ten tłok wygląda jakby się zacierał w cylindrze, i mogło tak być jeżeli z silnika spuściłeś ponad 8l oleju zmieszanego z paliwem.
Olej był bardzo rozrzedzony.



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chmura białego dymu i silnik zgasl

Post autor: Malek25 » wt gru 29, 2015 19:07

Zmienilem uszczelkę raczej założyłem pod boscha w luku są gumowe oringi wiec uszczelka nie jest potrzebna, co do tloka to nie miało nic wspólnego z rozrzedzonym olejem pozostałe są nie tknięte.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości