"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

danielek103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 22, 2015 10:08

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: danielek103 » wt gru 22, 2015 10:18

Witam. Słyszałem ostatnio o takim "urządzeniu" kondensator, opornik, cewka nie znam się na tym. Podłącza się to do czujnika temperatury i w ten sposób oszukuje go. Pozwala na grzanie świec żarowych przy przy trochę wyższej temperaturze np +5 stopni C. Z racji tego że mój staruszek ma 20 lat nie jest mu łatwo odpalić przy takich temperaturach jakie są obecnie. Tak wiem, że mogę odłączyć czujnik temperatury i będzie łatwiej odpalał.
Mam ogromną nadzieję, że ktoś wie jak takie urządzenie się nazywa, lub może ma ktoś takie coś na zbyciu i chce mi sprzedać :D



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: Adamm » wt gru 22, 2015 15:26

druciarstwo! niby czemu staruszek ma gorzej odpalic?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

martinez666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 22:48

Re: "urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: martinez666 » wt gru 22, 2015 16:56

1z mnojego dziadka w temperaturach minusowych ledwo wałem obraca przy rozruchu a pali od strzała więc jak wszystko masz dobre to musi odpalić. Jeśli koniecznie chce przedłużyć czas grządzą świec to gdzieś na necie jest opis jak to vagiem zrobić



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: VW_seller » wt gru 22, 2015 17:27

od 98r mozna to w vagu ustawic .kanal 001 silnik 1adaptacje kanal 012 .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: AndrzejP4 » wt gru 22, 2015 18:14

A jak kręci Ci rozrusznik ? Może trzeba się zająć aku i regeneracją rozrusznika.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: Adamm » wt gru 22, 2015 18:51

sprawny 1z w zimie pali bez swiec, ciezko i chodzi nierowno poki nie zlapie temperatury ale pali, wiec jesli masz zdrowe auto i swiece to musi palic, do sprawdzenia dawka, kat wtrysku swiece i filtr paliwa oraz szczelnosc ukladu paliwowego


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

danielek103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 22, 2015 10:08

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: danielek103 » śr gru 23, 2015 09:23

Jedyną osobą która coś mądrego tu napisała to VW_seller reszta może wracać do swoich szopek i GLUCIĆ przy swoich padaczkach. Jestem z zawodu mechanikiem więc wiem co nieco o autach. Więc BŁAGAM WAS nie wciskajcie mi kitu, że mam kiepski rozrusznik i kiepskie aku, nie wciskajcie mi kitu że MUSI ODPALIĆ skoro nie odpala przez to że nie dbam o nie jest to auto w teren w którym świetnie daje rade! Po prostu chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał kiedyś kontakt z taką kostką, nic więcej. Nie mam zamiaru wysłuchiwać tu opinii na niestworzone tematy przez niedoświadczonych "mechaników" "tunerów" "gluciarzy".
A teraz kilka uwag do osób wypowiadających się:
Adamm po co umieściłeś ten komentarz? skoro nie znasz odp na moje pytanie to się nie odzywaj!
martinez666 no to fajnie że autko twojego dziadka odpala, ale mi nie chodziło aby świece grzały dłużej tylko aby zaczęły grzać nieco wcześniej przy temperaturach dodatnich np +5 stopni
VW_seller dziękuję za odpowiedź ale mam 95 rok produkcji ;/
AndrzejP4 po co taaka denna odpowiedź?! rozrusznik robiony miesiąc temu i aku 100 ah
Adamm mam to gdzieś że 1z oali bez świec, ale nareszcze dodałeś jakieś sensowne informacje, które pewnie KAŻDY WIE!

A teraz kilka słów do adminów. Zróbcie tu jakąś selekcje czy coś! Nie twierdzę, że wszyscy to debile bo widizałem że kilka osób zna się na silnikach i na elektryce. Ale po co są potrzebne komentarze typu: "1z mnojego dziadka w temperaturach minusowych ledwo wałem obraca przy rozruchu a pali od strzała więc jak wszystko masz dobre to musi odpalić. Jeśli koniecznie chce przedłużyć czas grządzą świec to gdzieś na necie jest opis jak to vagiem zrobić" nie jest to nikomu potrzebne a zaśmieca tylko forum!

BŁAGAM WAS LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ CO PISZECIE!



danielek103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 22, 2015 10:08

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: danielek103 » śr gru 23, 2015 09:27

PORAŻKA! Wiedziałem że na forum nie dowiem się nic mądrego! Jednak zostaje przy swoim zdaniu jakie mam na temat forum od 10 lat. Na forum jeszcze nikt nic mądrego nie napisał, do wszystkiego trzeba dojść samemu. Ma się w tedy pewność, że jest dobrze!



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: VW_seller » śr gru 23, 2015 09:45

danielek103 pisze:VW_seller dziękuję za odpowiedź ale mam 95 rok produkcji ;/
a to za dużo w vagu nie podziałasz ,ale zawsze coś tam możesz pogrzebać i popatrzeć , posprawdzać ,też miałem kiedyś problem z klienta autem tez golf III tdi 1z ,wszystko sprawne ,silnik zdrowy jak i osprzęt ale z odpalaniem miał ciężko . po 3 dniach znalazłem przyczyne chociaż u ciebie może być co innego , u niego padł czujnik temperatury w nastawniku i płynu przy okazji .podobno ,że jak padnie 1 to sygnał do odpalania ecu bieże z 2 czujnika ,nie wiem może i tak jest ,wymieniłem mu to i auto juz normalnie odpalało tak jak powinno ,aku standardowy 65AH .
co do twojego pytania jak w temacie to np takie coś możesz kupić :
http://allegro.pl/ciezko-pali-bmw-opel- ... 25411.html" onclick="window.open(this.href);return false;
szczerze to tam jest w środku może z 1 do 5 oporników za 1zł razem warte plus pudełko i pare kabelków( coś na zasadzie tuningu za 10gr :helm: i można to sobie zrobić samemu ) ,może i to dobre ale tylko jak auto na ciepłym odpala ,na zimnym to raczej nic to nie pomoże .
do czujnika temp tego na wężu możesz sobie sam zamontować przelotke z 2 kabelkami na przycisk wciskasz czekasz pare sekund i odpalasz . takie coś ci da to ,że poprostu dłużej będa grzały świece ,przez to tez szybciej się zużyją ,coś kosztem czegoś .
\
ps : sprawdz najpierw parametry z vagu bo może naprawde wystarczy wymienić jakiś czujnik za grosze ( klientowi wsadziłem najtańszy jaki mieli w sklepie czyli toprana za 10zl działa :bigok: ) czujnik temp w nastawniku kupuje w bosch-u w ilosciach hurtowych wiec mialem i mam tego na zapas ( czesto ostatnio to ludziom pada )


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: Adamm » śr gru 23, 2015 09:58

danielek103 pisze:Jestem z zawodu mechanikiem więc wiem co nieco o autach.
nie świadczy to dobrze o Tobie ze chcesz stosować takie druciarstwo

nie bądź chamem każąc innym się zamknąć, bo jesteś tu świeży a zachowujesz się jakbyś wszystkie rozumy pozjadał

niby jesteś mechanikiem a nie napisałeś nic o tym czy posprawdzałeś i jakie są podstawowe parametry prac silnika, zaczynając od kompresji, na kącie wtrysku i dawce kończąc.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: murgenzzr » pt gru 25, 2015 10:51

No jakby kazdy zadal pytanie na forum, potem na pruby pomocy napisal pomagajacym od glupkow a na koniec stwierdzic ze z forow nic sie nie dowie. Proponuje do serwisu tej marki ktorej jest samochod sie udac. Lub powrót do szkoly .



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: AndrzejP4 » pt gru 25, 2015 20:48

Nie ma się czym denerwować. To tylko edytowane przez moderatora



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14141
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: Michał_1977 » pt gru 25, 2015 22:14

danielek103 pisze: wracać do swoich szopek i GLUCIĆ przy swoich padaczkach. Jestem z zawodu mechanikiem więc wiem co nieco o autach
"Glucić" powiadasz?
To jak mam nazwać takie podejście?
danielek103 pisze:Słyszałem ostatnio o takim "urządzeniu" kondensator, opornik, cewka nie znam się na tym. Podłącza się to do czujnika temperatury i w ten sposób oszukuje go
Czy to nie jest "glut"?
Oszukać,czy poprawiać fabrykę próbujesz? :chytry:
danielek103 pisze:Z racji tego że mój staruszek ma 20 lat nie jest mu łatwo odpalić przy takich temperaturach jakie są obecnie
Nie wiem jak u ciebie,ale u mnie od 2 tygodni temperatura powietrza waha się od 0-10*C,więc jeśli chcesz koniecznie czyjemuś silnikowi przypiąć łatkę "padaki",to zacznij od siebie,bo zdrowy TDI w takich temperaturach powinien bezproblemowo palić bez świec.
danielek103 pisze:Jestem z zawodu mechanikiem więc wiem co nieco o autach
Samozwańczym,czy po szkole? Praktykującym co nieco,czy tylko po szkole?
Z resztą,jakim byś nie był,to i tak sam się skompromitowałeś w paru zdaniach,do których wyżej odniosłem się.
Tacy mechanicy jak ty,występują w programie "Będziesz pan zadowolony".
Prawdziwy mechanik usuwa przyczynę awarii,a nie skutek. Rozumiesz co do ciebie piszę? Ja zaczynam od znalezienia i usunięcia przyczyny złego odpalania,a druty,oporniki,kondensatory,to ostatnie rzeczy które (jeśli w ogóle) przyszłyby mi do głowy... :panna:
Ciekawe kto by mi zapłacił za taki cud techniki... :kac:
danielek103 pisze:A teraz kilka słów do adminów. Zróbcie tu jakąś selekcje czy coś!
Tak jest! Pkt.2 regulaminu forum :chytry:
danielek103 pisze:PORAŻKA! Wiedziałem że na forum nie dowiem się nic mądrego!
Hmm,pomyślmy... To jest kolego twoja porażka i twój problem,bo ja gdy wiem że mnie yebnie,to paluchów do gniazdka nie pcham :rotfl:

THE END!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

"urządzenie" pozwalające na łatwiejszy rozruch

Post autor: grg474 » pt gru 25, 2015 22:31

danielek103 pisze:AndrzejP4 po co taaka denna odpowiedź?! rozrusznik robiony miesiąc temu i aku 100 ah
widzisz - to że masz zrobiony rozrusznik i dobry aku nie znaczy, że bedzie dobrze kręcić rozrusznik. Jeśli jesteś mechanikiem to wiesz, że droga pradu jest taka - akumulator - klema - przewód, punkt masowy oraz aku - klema, przewód, podpiecie rozrusznika. Otóż w kilku przypadkach ( i tu powiem - golf mk5) spotkałem się z problemem przewód - punkt masowy. Mechanicy niepotrzebnie rozbierali rozruszniki, a właściciele kupowali akumulatory.

Rozwiązanie problemu przy pomocy opornika jest chore i dobitnie ci to koledzy "wytłumaczyli" bo skoro przy temp 0 stopni silnik ma problem, to przy -20 nie ma szans żeby odpalił. Jak to ujął Michał_1977, należy ustalać i usuwać przyczyny a nie stosować chwilowe naprawy

danielek103
Dołączył(a): Wt gru 22, 2015 09:08
danielek103 pisze:Wiedziałem że na forum nie dowiem się nic mądrego! Jednak zostaje przy swoim zdaniu jakie mam na temat forum od 10 lat.
czyli od 10 lat masz złe zdanie o forum a potem rejestrujesz sie 22.12.2015 i zakładasz temat, z góry wiedząc, że na takie pytanie nie dostaniesz odpowiedzi, która będzie Cię satysfakcjonować

Na koniec tylko dopisze, dłuższe grzanie świec = częste ich uszkadzanie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości