Probłem z Swiecami żarowymi ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Omen0909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn paź 13, 2014 19:27

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Omen0909 » czw gru 17, 2015 11:48

Witam posiadam golfa 4 ,2003r ,1.9tdi ,101km,4motion ,silnik ATD ,mam mały problem a mianowicie chodzi o to że gdy odpalam silnik w minusowych temperaturach to kontrolka od świec żarowych świeci się tylko sekundę może dwie i nie ma różnicy w czasie świecenia kontrolki gdy odpalam samochód np. w temperaturze -5 czy -20. Czy wie ktoś co może być problemem ?? Na Vagu nie ma żadnego błędu z tym związanym.



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: balon91 » czw gru 17, 2015 12:53

Jak na moje winę ma czujnik temp cieczy chłodzącej.
Odepnij wtyczkę od niego zobacz czy dłużej będą grzać.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: darwaz » czw gru 17, 2015 12:58

A masz problem z odpalaniem? Jak pali dobrze to po co szukać na siłę problemów? Te silniki radzą sobie z paleniem bardzo dobrze. Świece żarowe zaczynają grzać dopiero poniżej 8st. Przy -2 st świece działają 3 sekundy a potem grzeją jeszcze znowu po odpaleniu auta.



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: balon91 » czw gru 17, 2015 13:00

Ale dwie sekundy to trochę mało przy minusowych temperaturach.
Vagiem idzie wydłużyć czas grzania



Omen0909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn paź 13, 2014 19:27

Re: Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Omen0909 » czw gru 17, 2015 13:32

Zauważyłem że problem z odpalaniem jest najgorszy przy temperaturach okolo -3 moęe troszkę więcej. A jak jest już -10 pali lepiej niż jest -3 ;P Po prostu jak go odpalam rano to kreci dłużej tak jakby nie mogł załapać ;/ Patrzyłem nawet po przygaśnięciu lampki w kabinie ,to nawet nie zdąży dobrze przygasnąć i już się świeci normalnie :)



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: darwaz » czw gru 17, 2015 14:18

No to jednak masz problem z odpalanie. Nie napisałeś w pierwszym poście. Zrób tak jak kolega w poście wyżej napisał. Sprawdź czujnik temperatury płynu. Zobacz sobie po całej nocy stania auta jakie sa wszystkie temperatury na vagu. Powietrza paliwa i plynu powinny byc zblizone. Jak Ci temperatura płynu będzie znacząco odbiegać to masz czujnik do wymiany.



Omen0909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn paź 13, 2014 19:27

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Omen0909 » czw gru 17, 2015 15:08

A czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie poprawności działania czujnika ? Pytam bo nie mam teraz dostępu do lapka :/



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Haki » czw gru 17, 2015 18:53

Omen0909, Jak wskazówka na zegarach nie wariuje - tylko ładnie stoi na pseudo 90 stopniach to nie ruszaj czujnika ....

U mnie w AGR - też kontrolka zaświeci się na 1-2 s i gaśnie -- bo Ona pokazuje tylko sprawność układu i to ,że działa .... Jak nie masz problemów z odpalaniem - to nie szukaj sobie problemów ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Omen0909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn paź 13, 2014 19:27

Re: Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Omen0909 » czw gru 17, 2015 19:48

Zegar nigdy mi nie wariowal ,w sumie masz rację nie będę nic ruszal ,nie zdarzyło mi się żeby nie odpalił ,niech zostanie tak jak jest. Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj ,czy jak będę zmieniał filtr paliwa to czy muszę zatykac któryś z przewodów paliwowych żeby ropa nie ciekla ewentualnie się układ niezapiwietrzyl ???



poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: poloSDI » czw gru 17, 2015 22:33

Słuchaj sprawa jest prosta.Kontrolka na desce nic nie ma do czujnika temperatury.Podłącz program i sprawdź ile pokazuje w programie czujnik temperatury.
Jeśli wartość wskazania w programie czujnika temperatury zgadza się mniej więcej z wskazaniem zegara na desce to jest ok.Nie ma tam wielkiej filozofi czujnik jest 4 pinowy.Obwód na deske i obwód na komputer.Ten na kompa nie wiem czemu ale zazwyczaj pada lub jest problem w kablach gdzieś któryś sprytnie pęknięty tak że nie widać.Świece żarowe sprawdzasz jak chłop motyką.Kawałek kabla i jeden koniec do plusa akumulator a drugi do świecy oczywiście po wyjęciu wtyczek.Jak dajesz do świecy i iskrzy to jest pobór i swieca ok.Jak nie iskrzy to nie ma poboru i jest walnieta.Większość przypadków tak sprawdzisz.Wszyscy to znają ale cicho sza tajemnica wielka.Na jednej świecy mi sdi palił bez większych problemów do -20.Dokładnie tak się zachowywał że szybko gasły kontrolki.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: Haki » czw gru 17, 2015 23:38

Omen0909, Ja zawsze jak wymieniam filtr - to nowy zalewam czystą ropką i pali na strzał :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: balon91 » pt gru 18, 2015 02:00

Na jednej świecy mi sdi palił bez większych problemów do -20
to chyba ktoś teraz popłynął ;)



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: deskjet » pt gru 18, 2015 12:32

Haki pisze:U mnie w AGR - też kontrolka zaświeci się na 1-2 s i gaśnie -- bo Ona pokazuje tylko sprawność układu i to ,że działa
No tak nie do konca. W obecnych temp kontrolka zgasnie po 1-2sek ale np przy -15 bedzie swiecic dluzej :bajer:


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Probłem z Swiecami żarowymi ?

Post autor: balon91 » pt gru 18, 2015 13:06

u mnie przy 0 kontrolka świec żarowych świeci się ok 4-5 sekund.
Wiem że długo bo przedłużyłem czas grzania vagiem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości