[MK2] Na co zwrócic uwage przy kupnie silnika TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[MK2] Na co zwrócic uwage przy kupnie silnika TD

Post autor: To_mas » ndz paź 01, 2006 11:52

Witam jak w temacie bo w tym tygodniu pojade oglądać pare i chce wiedzieć na co patrzeć by sie nie wpiueprzyć w jakiś syf :/ :)))

Więc prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:53 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz paź 01, 2006 14:35

Napewno w wielu przypadkach nie będzie możliwość odpalenia silnika. Dlatego sprawdź:
- czy silnik suchy
- czy skrzynia biegów nie cieknie
- czy turbinka się nie poci
- czy był pieszczony przed sprzedażą (tj. czyszczenie)
- inne ewentualne pierdółki


Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 01, 2006 14:46

Wooqasheck pisze:- czy był pieszczony przed sprzedażą (tj. czyszczenie)
hmm tak włąsnie mysle i jesli był czyszczony przed sprzedażą to niezbyt dobrze wg mnie

Własnie Turbink bo to w koncu wazne :/ Nie poci sie tzn ?? gdzie ma nie być mokoro ???



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz paź 01, 2006 14:53

To_mas pisze:Własnie Turbink bo to w koncu wazne :/ Nie poci sie tzn ?? gdzie ma nie być mokoro ???
Ma nie być nigdzie mokro. Jak morko znaczy że przepuszcza i lipa. Jeszcze coś. Łatwo jest odwalić rurkę doprowadzającą powietrze więc ja wyjmij z turbo i zobacz w jakim stanie jest wirniczek. Jeśli popleszony to podziękuj sprzedawcy i szukaj następnego silnika!!


Obrazek

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz paź 01, 2006 15:10

sciagnac tez warto waz idacy z turbo do ssacego i zobaczyc czy niema jeziora oleju w ssacym

na podlodze mozna odapalic diesla wystraczy tylko rozrusznik i butelka z ropa

cizko bedzie tak osadzic czy jest dobry silnik wizualnie
musisz goscia zagadac tak zeby sam sie zamotal
"a jak jest zepsuty to moge oddac"
"ile jest gwarancji rozruchowej"
"zaliczke dam poowe jak wsadze odpale to dam druga polowe"
i inne takie banaly ;)

dopiero jak wsadzisz silnik to bedziesz wiedzail czy jest ok

najlepiej szukaj jak jest jeszcze w aucie to mozna poleicec jeszcze w testy z nim ;)

jak sprawdzic czy turbo dmucha:
-proste i najlepsze to scinac waz od turbo do ssacego i dac gazu tzn obroty kiedy turbina daje cisnienie i zobaczyc czy wypycha ci reke czy mozesz swobodnie scisnac waz

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 4:05 pm ]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130659997
moze ten ;)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz paź 01, 2006 20:15

Wooqasheck pisze: czy skrzynia biegów nie cieknie
A jak cieknie to co?Nie kupować silnika?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz paź 01, 2006 23:28

bongo, hehehe pewnie nie kupowac ;)



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pn paź 02, 2006 13:15

warto sprawdzic ilosc dziur/karbów na uszczelce pod glowica, dzieki czemu wiesz ile razy byla planowana/ ile razy byl robiony remont góry


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 02, 2006 15:11

Krzylu, o gwarancje to na 100 bede pytał pozatym dzis dzwonie do goscia i ma mi podać cisnieni i co tylko bedzie mogł zmierzyć
a na go tez przygotować do odpalenia :)) tak ze moze cos z tego bedzie :))

A dzieki wam chlopaki cos wiem to mnam nadzieje ze ten silniczek bedzie super i mi sie uda :))

Dzis tam dzwoni podam co mowil wieczorem a jak bedzie ok to we srode po niego jeade i bed miał TD :D:D:D:D:D:D:

[ Dodano: Pon Paź 02, 2006 15:13 ]
Krzylu pisze: Dodano: Nie Paź 01, 2006 4:05 pm ]
http://moto.allegro.pl/sh...?item=130659997
moze ten
nie nie ten :PPP ale chyba wezme zwylego TD bo sporo robie dziennie kilometrów i zalezy mi tez na splaniu a Td ic jak podejrzewam bedzie z 7 spokojnie palił :P

Bo koleś ma 2 silniki jednego z Ic drugiego zwykłego wiec jeszcze zobacze ale na 100 biore ten w lepszym stanie :)) a jak beda porownywalne to zwykly TD :)



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn paź 02, 2006 16:54

bongo pisze:Wooqasheck napisał/a:
czy skrzynia biegów nie cieknie
A jak cieknie to co?Nie kupować silnika?
No chyba że silnik jest idealny :P
A jeśli skrzynia cieknie to moga być potem problemy...


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn paź 02, 2006 19:54

Wooqasheck pisze:A jeśli skrzynia cieknie to moga być potem problemy...
Na pewno będą,ale bedzie miał je kolega który sprzedał silnik....Bo Tomek skrzynie zostawia swoją.
P.S.Jak sie odrobie to odstawie autko,nie martw sie o kasiorke.Powodzenia z silnikiem.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 02, 2006 21:13

bongo, no dokładnie ja zostawiam swoją :)) spoko ja sie nie martwie :) jak cos to tel do mnie masz :)) i problemu nie ma :)



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw paź 05, 2006 20:29

PiTTer99, wcale nie!!!!! ja mialem 2 karby a czapa nigdy nie sciagana byla,oryginal VW poprostu niema co sie tym sugerowac poniewaz w fabrycie niezawsze wychodzily idealne glowice dlatego dawali grubsze lub cienisze uszczelki

TD ic nie jest pijakiem!!!!mi on pali mniej niz JP a on z 6L mi lykal
daruj sobie 1V bo duzo sobie nie polepszysz zawiedziesz sie w serii,



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » czw paź 05, 2006 21:15

Krzylu moze i racja ale jak masz 3 to juz jest jakis znak....
ja sie spotkalem tylko z jednym karbem albo diurka przy nie sciaganą górą, ale to moze przypadek.


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości