TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Witajcie, mam problem z moim golfem.
Gdy silnik jest zimny, na jedynce lub dwójce da się gazu do ok.2,5/3tys obr silnik telepie, obroty spadaja do 1tys i za mna chmury dymu(białego), silnik jakby chcial wyskoczyc z budy, albo po prostu gaśnie i nie chce odpalic, przez chwile tylko slychac rozrusznik jak kreci, jak zalapie to znow nierowne obroty maks tys a po dodaniu gazu gasnie,
Bylem na komputerze, pokazało, że wtryski leją na 2 i 3-cim cylindrze, zawiozlem sprawdzilem-idealne, to zawiozłem pozostale i takze są idealne,
to stwierdzilem ze pompa moze niedomaga, zaprowadzilem auto, pompiarz stwierdził, że pompa jest ok(ale nie wyjmował jej) ciśnienia czy sprawdzał było ok, powiedział że może pompa oleju siada, sprawdzilem cisnienie, przy filtrze przy 3tys obr ciśnienie wynosi 5bar z małym haczykiem(więc ciśnienie ok),
pomyślałem, że może szklanki popychaczy siadają, dziś wymieniłem i pupa- na zimnym znów dzieje się to samo.
Co może być przyczyną?
Na komputerze nie pokazuje błędów silnika poza przekroczeniem odchyłki dodatniej doładownia(czy jakoś tak, ale chodzi o zapieczoną geometrię bo znów łapie notlaufa przy 120km/h, a nie mam czasu się tym zając i kanału także nie mam). Jak wymieniałem szklanki to dwie były szmelc(oczywiście wymieniłem 8 ) i wymieniłem na nowe identyczne firmy INA. Co doradzicie? Do czego zajrzeć? W czym moze tkwić problem?
Edit. Olej Mobil 10w40, zmieniany ok. 1,5k km tys temu, przed wymianą też tak się działo.
Gdy silnik jest zimny, na jedynce lub dwójce da się gazu do ok.2,5/3tys obr silnik telepie, obroty spadaja do 1tys i za mna chmury dymu(białego), silnik jakby chcial wyskoczyc z budy, albo po prostu gaśnie i nie chce odpalic, przez chwile tylko slychac rozrusznik jak kreci, jak zalapie to znow nierowne obroty maks tys a po dodaniu gazu gasnie,
Bylem na komputerze, pokazało, że wtryski leją na 2 i 3-cim cylindrze, zawiozlem sprawdzilem-idealne, to zawiozłem pozostale i takze są idealne,
to stwierdzilem ze pompa moze niedomaga, zaprowadzilem auto, pompiarz stwierdził, że pompa jest ok(ale nie wyjmował jej) ciśnienia czy sprawdzał było ok, powiedział że może pompa oleju siada, sprawdzilem cisnienie, przy filtrze przy 3tys obr ciśnienie wynosi 5bar z małym haczykiem(więc ciśnienie ok),
pomyślałem, że może szklanki popychaczy siadają, dziś wymieniłem i pupa- na zimnym znów dzieje się to samo.
Co może być przyczyną?
Na komputerze nie pokazuje błędów silnika poza przekroczeniem odchyłki dodatniej doładownia(czy jakoś tak, ale chodzi o zapieczoną geometrię bo znów łapie notlaufa przy 120km/h, a nie mam czasu się tym zając i kanału także nie mam). Jak wymieniałem szklanki to dwie były szmelc(oczywiście wymieniłem 8 ) i wymieniłem na nowe identyczne firmy INA. Co doradzicie? Do czego zajrzeć? W czym moze tkwić problem?
Edit. Olej Mobil 10w40, zmieniany ok. 1,5k km tys temu, przed wymianą też tak się działo.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2015 21:46 przez Kubek1, łącznie zmieniany 2 razy.
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Podwiesza się hydraulika i silnik traci kompresje poprzez uchylone zawory.. na ciepłym silniku tez się to dzieje? Jaki olej?
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Na ciepłym właśnie chyba nie, a przynajmniej nie pamiętam, żeby coś takiego sie dzialo na ciepłym. Zapomniałem napisać olej Mobil 10w40, zmieniony jakiś 1,5k km tys temu.
Edit. Jeśli by było tak jak mówisz, to winne byłoby chyba wysokie ciśnienie oleju wytwarzane przez pompę? A jest w granicach dopuszczalnych(tak jak pisalem ok. 5bar). Może to mieć związek z drugim problemem, jakim jest turbo?
Edit. Jeśli by było tak jak mówisz, to winne byłoby chyba wysokie ciśnienie oleju wytwarzane przez pompę? A jest w granicach dopuszczalnych(tak jak pisalem ok. 5bar). Może to mieć związek z drugim problemem, jakim jest turbo?
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2015 21:29 przez Kubek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- speedi93
- Mały gagatek
- Posty: 128
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH+
- Kontakt:
Re: TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Zaworek w pompie oleju do sprawdzenia bo nie upuszcza ciśnienia. Jak mierzyłeś ciśnienie oleju to też zaczął się telepać i zgasł?
Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk
Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk
ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Nie, wtedy akurat silnik był ciepły i nic się nie działo, ale to dobry trop postaram się sprawdzić ciśnienie na zimnym silniku i zobaczymy jakie będzie wtedy.
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Jesli Ci mocno przeszkadza ten objaw to tak jak kolega wyżej napisał trzeba wymienić pompę olejową lub nic nie ruszać i ostrożnie z gazem na zimnym silniku zresztą kto diesla na zimnym katuje..
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
sprawdź sobie kolego czy klapa gasząca jest w pełni otwarta. Znajduje się na samym początku wlotu powietrza do obudowy zaworu EGR. Jeśli nie będzie otwarta to odłącz wtyczkę elektryczną od elektrozaworu N239.Kubek1 pisze:Gdy silnik jest zimny, na jedynce lub dwójce da się gazu do ok.2,5/3tys obr silnik telepie, obroty spadaja do 1tys i za mna chmury dymu(białego), silnik jakby chcial wyskoczyc z budy, albo po prostu gaśnie i nie chce odpalic, przez chwile tylko slychac rozrusznik jak kreci, jak zalapie to znow nierowne obroty maks tys a po dodaniu gazu gasnie,
Chmura białego dymu świadczy o dwóch rzeczach :
- albo wtrysk paliwa następuje w nieodpowiednim momencie,
- albo silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza
i niespalona ropa wydostaje się z wydechu pod postacią białego dymu.
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Tu nie chodzi o katowanie ale dobrze wiecie że czasem trzeba dać więcej gazu żeby zjechać że skrzyżowania czy coś, ostatnio normalnie ruszyłem wjechałem* na wiadukt i zaczęło telepac i zrobiłem korek jak cholera, chciałbym auto sprzedać a tak go przecież nie puszcze:(
Da się jeszcze jakoś sprawdzić tę pompe bez jejzdejowania ?
Da się jeszcze jakoś sprawdzić tę pompe bez jejzdejowania ?
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2015 21:19 przez Kubek1, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Da się : Vagiem trzeba zlogować grupę 000 i grupę 004 w trybie Basic Settings ale najpierw sprawdź pozycję klapy gaszącej.
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
na nieodpalonym motorze jest otwarta, a czy na odpalonym sprawdzę w ciągu godziny i dam znać
Edit. Klapa jest w pełni otwarta, zarówno na odpalonym, jak i na zgaszonym silniku.
Dziś wyjeżdzałem z garazu i musialem dluzej krecic żeby odpalił i w dodatku słychać było, jakby odpalał kazdy cylinder osobno, po kolei, a nie równocześnie jak było wcześniej, z czym może być tu problem? z podaniem paliwa?
Edit. Klapa jest w pełni otwarta, zarówno na odpalonym, jak i na zgaszonym silniku.
Dziś wyjeżdzałem z garazu i musialem dluzej krecic żeby odpalił i w dodatku słychać było, jakby odpalał kazdy cylinder osobno, po kolei, a nie równocześnie jak było wcześniej, z czym może być tu problem? z podaniem paliwa?
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Na pewno nie z podaniem paliwa bo inaczej by nie kopcił na biało. Najlepiej wykonaj komplet logów silnika (zarówno na zimnym zaraz po odpaleniu jak również po jego rozgrzaniu).
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Jutro prawdopodobnie kolega mi przywiezie kabel z programem to wrzucę
dziwna sprawa, bo na liczniku pokazywało 90stopni, a w komputerze pisalo ze temperatura jest za niska, nawet gdy w parametrach było 84stopnie to pod wykresem bylo ze za niska temperatura
tutaj wydaje mi się że coś niegra, bo sprawdzałem jakie wyniki powinny być w tabeli dla mojego silnika i były całkiem inne
dziwna sprawa, bo na liczniku pokazywało 90stopni, a w komputerze pisalo ze temperatura jest za niska, nawet gdy w parametrach było 84stopnie to pod wykresem bylo ze za niska temperatura
tutaj wydaje mi się że coś niegra, bo sprawdzałem jakie wyniki powinny być w tabeli dla mojego silnika i były całkiem inne
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Dodaję Logi i odświeżam temat bo trochę spadł -,-
http://vaglog.pl/log_243897.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243898.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243899.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243901.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243902.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243904.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243905.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przepływka jest do wymiany?
http://vaglog.pl/log_243897.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243898.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243899.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243901.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243902.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243904.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243905.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_243906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przepływka jest do wymiany?
TDI ASV nierowna praca, jakby na dwoch cylindrach
Przede wszystkim masz kąt wtrysku do skorygowania bo jest maksymalnie opóźniony (wskazania 000 w grupie 000, kolumna druga od lewej nie licząc Time Stamp). W grupie 004 BS kąt wtrysku jest regulowany prawidłowo czyli elektrozawór N108 w pompie wtryskowej działa jak powinien ale on też ma ograniczony zakres działania. Temperaturę silnika masz prawidłową - widać to na pierwszym obrazku grupy 000 - wartość w 7 polu od lewej 68 jednostek czyli okolice 90*C ale za to kąt wtrysku w drugiej kolumnie wynosi 000 a powinien oscylować w okolicach 48-51 jednostek a na wykresie nawet nie widać żółtych przecinających się kresek. Stąd masz to kopcenie - wtrysk nie następuje w odpowiednim momencie - pozostałe logi są całkowicie zbędne i nic nie wnoszą do tematu czyli screeny z logów grup 008, 011, 003, 005. Musisz poprawić kąt wtrysku - to jest podstawa.
Ostatnie logi robiłeś na rozgrzanym silniku więc w 000 w trybie MB dynamiczny kąt wtrysku ustawiał się w granicach przed 50 jednostkami ale jak jest zimny to pupa blada i dlatego takie objawy.
Ostatnie logi robiłeś na rozgrzanym silniku więc w 000 w trybie MB dynamiczny kąt wtrysku ustawiał się w granicach przed 50 jednostkami ale jak jest zimny to pupa blada i dlatego takie objawy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości