Demontaż turbiny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Demontaż turbiny
Witam
Zarejestrowałem się tutaj przed momentem i nie bardzo jeszcze wszystko tutaj ogarniam. Sprowadził mnie tutaj jeden niewielki problem. Nakreślę sprawę w kilku zdaniach. Jestem posiadaczem MK4 silnik ASZ 130 KM. Kilka dni zabrałem się za zdiagnozowanie co dolega mojemu golfikowi. Auto zupełnie straciło moc. Zacząłem więc od najprostszych rzeczy. Sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia, były OK więc przeszedłem do sprawdzenia zaworu N75. Zdemontowałem go w celu wyczyszczenia. Podczas demontażu wężyków i zaworków N75 N18 i N239 znalazłem 3 wtyczki - wszystkie posiadają taką samą końcówkę. Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja. Wyczyszczenie zaworka nic nie dało - bo turbo się nie włączało - wężyki podciśnienia podłączone na 100% dobrze. Podczas uruchomienia samochodu sztanga turbo nie była wciągana. Pomyślałem więc, że może kierownice zapieczone - zdemontowałem turbinę - posprawdzałem wszystko ale kierownice się nie zacinały - chodzą w pełnym zakresie. Przystąpiłem więc do montażu turbiny na swoje miejsce. Po skręceniu wszystkiego i odpaleniu - turbina nadal się nie włączała. Problem już rozwiązałem. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - bo po montażu części na swoje miejsce została mi jedna śruba - dość charakterystyczna ale nie mam pojęcia gdzie ją wkręcić - ta śruba to Torx T30 z niebieskim łbem i podkładką - Długość śruby ok 3 cm. Proszę o podpowiedz co ona łączy - i ewentualnie jak ktoś dysponuje to jakieś foto z jej zaznaczeniem. Czekam na podpowiedz
Zarejestrowałem się tutaj przed momentem i nie bardzo jeszcze wszystko tutaj ogarniam. Sprowadził mnie tutaj jeden niewielki problem. Nakreślę sprawę w kilku zdaniach. Jestem posiadaczem MK4 silnik ASZ 130 KM. Kilka dni zabrałem się za zdiagnozowanie co dolega mojemu golfikowi. Auto zupełnie straciło moc. Zacząłem więc od najprostszych rzeczy. Sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia, były OK więc przeszedłem do sprawdzenia zaworu N75. Zdemontowałem go w celu wyczyszczenia. Podczas demontażu wężyków i zaworków N75 N18 i N239 znalazłem 3 wtyczki - wszystkie posiadają taką samą końcówkę. Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja. Wyczyszczenie zaworka nic nie dało - bo turbo się nie włączało - wężyki podciśnienia podłączone na 100% dobrze. Podczas uruchomienia samochodu sztanga turbo nie była wciągana. Pomyślałem więc, że może kierownice zapieczone - zdemontowałem turbinę - posprawdzałem wszystko ale kierownice się nie zacinały - chodzą w pełnym zakresie. Przystąpiłem więc do montażu turbiny na swoje miejsce. Po skręceniu wszystkiego i odpaleniu - turbina nadal się nie włączała. Problem już rozwiązałem. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - bo po montażu części na swoje miejsce została mi jedna śruba - dość charakterystyczna ale nie mam pojęcia gdzie ją wkręcić - ta śruba to Torx T30 z niebieskim łbem i podkładką - Długość śruby ok 3 cm. Proszę o podpowiedz co ona łączy - i ewentualnie jak ktoś dysponuje to jakieś foto z jej zaznaczeniem. Czekam na podpowiedz
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Demontaż turbiny
Źle każda steruje innym zaworem - teraz komputer myśli, że steruje n75 a steruje n18 i zamiast regulować prace turbo steruje zaworem egr - teoretycznie, praktycznie wszystko da się sprawdzić.Bogdan1981 pisze:Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Re: Demontaż turbiny
Kolego z wtyczkami się już uporałem - doszedłem do tego która wtyczka odpowiada do którego zaworu. Moje pytanie dotyczyło "tajemniczej śrubki" z niebieskim łbem na T30 - złożyłem wszystko i po zakończonej operacji została mi tylko ta śruba. Gdzie ona powinna być wkręcona?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Demontaż turbiny
U mnie w AHF'ie z niebieskimi łbami są śruby przy mocowaniu zaworu EGR do kolektora ssącego.Tyle,że są one na imbus(ampul) 6 a nie torx T30Bogdan1981 pisze:Moje pytanie dotyczyło "tajemniczej śrubki" z niebieskim łbem na T30
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Demontaż turbiny
Dokładnie o tym samym pomyślałem, czyżby w pd zmienili rodzaj śrub pod egrŁuki_79 pisze:.Tyle,że są one na imbus(ampul) 6 a nie torx T30
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Demontaż turbiny
Panowie w PD od EGR są imbusy i występują parami. Mnie została pojedyncza śruba długości ok 3cm. Łeba zaokrąglony z obracającą się przy śrubie podkładką (wszystko niebieskie) i na bank była tylko jedna - podczas demontażu wszystko wrzucałem do pudełka wiec nic nie zginęło - wszystko poskręcałem. Nie mam żadnej luźnej rzeczy. Świeciłem latarką od góry i od dołu samochodu ale nie widzę żadnego gwintu w który pasowałaby ta śruba. Gwint długi na 3 cm więc widocznie trzyma coś istotnego. Pytanie tylko co?
Demontaż turbiny
W tych silnikach przy tych elementach które musiałeś rozkręcić (wykręcić ) nie ma żadnego torxa. Są tylko imbusy (ampule) ,zwykłe śruby i nakrętki. Ten torx się znalazł w tym pudełku przez przypadek. Pytanie mam ,
jakiego koloru masz auto ?
jakiego koloru masz auto ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Demontaż turbiny
Samochód mam koloru srebrnego LA7W - śrubę wykręciłem na bank podczas demontażu turbiny ale oprócz niej demontowałem jeszcze kilka innych elementów - filtr powietrza, pompę Vacuum, przepływomierz, intercooler - więc może to też będzie jakiś trop - przy montażu turbiny na swoje miejsce dokładnie poskręcałem kolektory dolotowy i wylotowy - mocowanie gruszki do turbiny i wszystkie opaski też mam zamontowane - auto rwie teraz jak nigdy przedtem - odzyskało swoją młodość - tylko nie chcę aby przez niedokręcenie jednej śruby coś się poluzowało albo odpadło - sam już nie wiem gdzie szukać więc postanowiłem zapytać tutaj - PS zdjęcie śruby wstawię jeszcze dzisiaj - ma ona 4 cm długości
A to zdjęcia tej śruby
A to zdjęcia tej śruby
Demontaż turbiny
to na pewno nie od turbiny ani otaczających jej elementów typu kolektory egr itp.
zobacz przy zderzaku czy wszystko poskręcałeś
zobacz przy zderzaku czy wszystko poskręcałeś
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Demontaż turbiny
na pewno nie jest ona od zderzaka - bo mam wkręcony komplet 7 śrub - a poza tym mają one zupełnie inny kształt niż ta na zdjęciu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05
Demontaż turbiny
wstępnie wymieniłem wadliwy zawór n75, uszczelniłem ruchomy króciec przy pompie vacuum. Było lepiej ale to nie to. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania (MAP Sensor) i dopiero teraz czuć że pod maską jest 130 KM. Przedtem auto zamulało i nie było czuć tak przyspieszenia jak obecnie. Zmartwieniem jest ta felerna śruba którą na pewno skądś wykręciłem podczas demontażu turbiny - tylko nie pamiętam skąd - przy zderzaku mam komplet śrub przy EGR i turbinie torx nie występuje. Jestem dociekliwy dlatego szukam, nie chcę bagatelizować problemu - nie chcę aby coś odpadło przez moje niedopatrzenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości