Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: lysyfm » pt wrz 11, 2015 07:41

Witam.
Po założeniu pompy 107J i wtrysków 0.230 bez softu póki co, mam problem z obrotami, 1.9TDI AHU.
-Auto ma wolne obroty, szarpie silnikiem,
-Przy ustawieniu prawidłowego kąta początku wtrysku, auto szczeka przy wejściu na obroty, wartości z grupy 013: 1- -3,01, 2- -3,01, 3- 0,0, 4- puste.
-Przy ustawieniu kąta początku wtrysku na 180, auto stabilizuje obroty, przerywa mniej wchodząc na obroty, wartości z grupy 013: 1- 0,7, 2- 1, 3- 0,9, 4- wolny.
Mierzone na jałowym przy temperaturze 85 stopni.
Moje pytanie, czy jest to wina braku odpowiedniego softu póki co, czy coś jest nie tak z układem paliwowym bądź czymś innym. Dodam że w pierwszej sytuacji auto dymi na biało na wolnych obrotach, w drugiej spaliny się uspokajają. Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: Sztomel » pt wrz 11, 2015 08:03

Jeśli na oryginalnej pompie wtryskowej i wtryskiwaczach nie było żadnego problemu to w tym konkretnym przypadku podejrzewam uszkodzenie wtryskiwacza sterującego (tego z kabelkiem). Zmierz rezystancję na pinach wtyczki kabelka z niego wychodzącego i podaj jej wartość. Z całą pewnością nie jest to problem braku odpowiedniego softu pod ten osprzęt.


Obrazek

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: lysyfm » pt wrz 11, 2015 09:11

Możliwe że walnąłem się gdzies przy zmianie wtyczki pompy na 10 pin. Czy pokazałoby coś w błędach wtedy?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: Sztomel » pt wrz 11, 2015 10:44

Zapewne.


Obrazek

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: lysyfm » pt wrz 11, 2015 17:02

Sterujący: 98,5 ohm. Na jałowym po odłączeniu wtyczki niewielkie szarpnięcie silnikiem i minimalnie mniejsze telepanie. Chyba wykręcam pompę i wtryski i wiozę do specjalisty. Ile wynosi mniej w. Koszt takiego badania?



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: stefano189 » pt wrz 11, 2015 20:45

miałem tak kiedyś. Padła mi wtedy pompa wstępna w pompie wtryskowej. Kupa dymu za autem i korekcje +-3.00.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: Sztomel » sob wrz 12, 2015 06:32

Zatem rezystancja czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym jest poprawna. Koszt sprawdzenia pompy wtryskowej to, przynajmniej w mojej okolicy, 50 złotych. Co do wtryskiwaczy to ponoć 10 lub 12 zł od sztuki czyli w stówie powinieneś się zmieścić ale na początek lepiej zacząć od sprawdzenia pompy a jeśli okaże się sprawna to wtedy wtryskiwacze bo skoro czujnik G80 we wtrysku sterującym jest sprawny to bardziej obstawiam winę pompy jak zresztą kolega stefano189.


Obrazek

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: lysyfm » pn paź 26, 2015 10:05

Dzięki panowie. W poniedziałek jadę zawieźć pompkę i wtryski do sprawdzenia. Dam znać co klękło. Dodam że na pewno coś z pompą, bo po założeniu moich starych, pewnych wtrysków sytuacja się nie zmieniła. Dzięki :pub:

Po miesiącu czasu odebrałem pompę od (pseudo) fachowca. Nie naprawił jej a co najlepsze nawet nie odnalazł usterki. Stwierdził że pompa nie trzyma parametrów nawet po uszczelnieniu. Nastawnik niby ok. Zdziwiło mnie że robił to tak długo i że posiada dużo sprzętu. Polecicie kogoś kto zająłby się tą pompką (żeby wiedział co to jest 107J) najlepiej z opolskiego bądź wysyłkowo.



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: bzdzioch1 » pn paź 26, 2015 18:02

zrób log statyczny 000Bs 004,004 bs,004 dynamiczny. jaka dawka była, jakie napięcie rsw po zapłonie.. ? pomiar ciśnienia w pompie można było wykonać na pracującym silniku.. :chytry:



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: darwaz » pn paź 26, 2015 20:19

Jesteś w stanie zgrać sam wsad kompa a potem go wgrać? Jak tak to Ci mogę napisać mapę nastawnika dla 107j i 0.230 i mapę SOI. Sprawdzisz sobie czy się poprawi. Wg mnie nie będzie stabilnie na niskich obrotach jak tak drastycznie wzrośnie dawka względem tego co było przed zmianą. Na korekcje też nie można patrzeć jak się ma mapy od pompy 10mm a wsadzona 11 i wtryski 0.230. Zrób też komplet logów tak jak mówią koledzy.



lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami

Post autor: lysyfm » wt gru 01, 2015 13:38

Obecnie nie mam tej pompy, zawiozłem do warsztatu z jakąś już 'renomą'. Zobaczymy co powiedzą.

Generalnie przyczyną ambarasu była duża różnica ciśnienia na drugim cylindrze. Wymiana pierścieni. Dodatkowo prawie totalnie zapchany kolektor ssący na tym cylindrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości