Demontaż turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » ndz lis 29, 2015 15:31

Witam
Zarejestrowałem się tutaj przed momentem i nie bardzo jeszcze wszystko tutaj ogarniam. Sprowadził mnie tutaj jeden niewielki problem. Nakreślę sprawę w kilku zdaniach. Jestem posiadaczem MK4 silnik ASZ 130 KM. Kilka dni zabrałem się za zdiagnozowanie co dolega mojemu golfikowi. Auto zupełnie straciło moc. Zacząłem więc od najprostszych rzeczy. Sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia, były OK więc przeszedłem do sprawdzenia zaworu N75. Zdemontowałem go w celu wyczyszczenia. Podczas demontażu wężyków i zaworków N75 N18 i N239 znalazłem 3 wtyczki - wszystkie posiadają taką samą końcówkę. Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja. Wyczyszczenie zaworka nic nie dało - bo turbo się nie włączało - wężyki podciśnienia podłączone na 100% dobrze. Podczas uruchomienia samochodu sztanga turbo nie była wciągana. Pomyślałem więc, że może kierownice zapieczone - zdemontowałem turbinę - posprawdzałem wszystko ale kierownice się nie zacinały - chodzą w pełnym zakresie. Przystąpiłem więc do montażu turbiny na swoje miejsce. Po skręceniu wszystkiego i odpaleniu - turbina nadal się nie włączała. Problem już rozwiązałem. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - bo po montażu części na swoje miejsce została mi jedna śruba - dość charakterystyczna ale nie mam pojęcia gdzie ją wkręcić - ta śruba to Torx T30 z niebieskim łbem i podkładką - Długość śruby ok 3 cm. Proszę o podpowiedz co ona łączy - i ewentualnie jak ktoś dysponuje to jakieś foto z jej zaznaczeniem. Czekam na podpowiedz



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Demontaż turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz lis 29, 2015 15:59

Bogdan1981 pisze:Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja
Źle każda steruje innym zaworem - teraz komputer myśli, że steruje n75 a steruje n18 i zamiast regulować prace turbo steruje zaworem egr - teoretycznie, praktycznie wszystko da się sprawdzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Re: Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » ndz lis 29, 2015 16:51

Kolego z wtyczkami się już uporałem - doszedłem do tego która wtyczka odpowiada do którego zaworu. Moje pytanie dotyczyło "tajemniczej śrubki" z niebieskim łbem na T30 - złożyłem wszystko i po zakończonej operacji została mi tylko ta śruba. Gdzie ona powinna być wkręcona?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Demontaż turbiny

Post autor: Łuki_79 » ndz lis 29, 2015 17:51

Bogdan1981 pisze:Moje pytanie dotyczyło "tajemniczej śrubki" z niebieskim łbem na T30
U mnie w AHF'ie z niebieskimi łbami są śruby przy mocowaniu zaworu EGR do kolektora ssącego.Tyle,że są one na imbus(ampul) 6 a nie torx T30


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Demontaż turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz lis 29, 2015 18:13

Łuki_79 pisze:.Tyle,że są one na imbus(ampul) 6 a nie torx T30
Dokładnie o tym samym pomyślałem, czyżby w pd zmienili rodzaj śrub pod egr :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1177
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Demontaż turbiny

Post autor: piotrek233 » ndz lis 29, 2015 18:19

ja u siebie w PD też mam imbusa 6



Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » ndz lis 29, 2015 18:41

Panowie w PD od EGR są imbusy i występują parami. Mnie została pojedyncza śruba długości ok 3cm. Łeba zaokrąglony z obracającą się przy śrubie podkładką (wszystko niebieskie) i na bank była tylko jedna - podczas demontażu wszystko wrzucałem do pudełka wiec nic nie zginęło - wszystko poskręcałem. Nie mam żadnej luźnej rzeczy. Świeciłem latarką od góry i od dołu samochodu ale nie widzę żadnego gwintu w który pasowałaby ta śruba. Gwint długi na 3 cm więc widocznie trzyma coś istotnego. Pytanie tylko co?



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Demontaż turbiny

Post autor: maks149 » pn lis 30, 2015 12:22

jak możesz zrób zdj śruby to się trochu rozjaśni


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Demontaż turbiny

Post autor: Detektor » śr gru 02, 2015 21:15

W tych silnikach przy tych elementach które musiałeś rozkręcić (wykręcić ) nie ma żadnego torxa. Są tylko imbusy (ampule) ,zwykłe śruby i nakrętki. Ten torx się znalazł w tym pudełku przez przypadek. Pytanie mam ,
jakiego koloru masz auto ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » czw gru 03, 2015 19:32

Samochód mam koloru srebrnego LA7W - śrubę wykręciłem na bank podczas demontażu turbiny ale oprócz niej demontowałem jeszcze kilka innych elementów - filtr powietrza, pompę Vacuum, przepływomierz, intercooler - więc może to też będzie jakiś trop - przy montażu turbiny na swoje miejsce dokładnie poskręcałem kolektory dolotowy i wylotowy - mocowanie gruszki do turbiny i wszystkie opaski też mam zamontowane - auto rwie teraz jak nigdy przedtem - odzyskało swoją młodość - tylko nie chcę aby przez niedokręcenie jednej śruby coś się poluzowało albo odpadło - sam już nie wiem gdzie szukać więc postanowiłem zapytać tutaj - PS zdjęcie śruby wstawię jeszcze dzisiaj - ma ona 4 cm długości

A to zdjęcia tej śruby
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Demontaż turbiny

Post autor: maks149 » czw gru 03, 2015 23:30

to na pewno nie od turbiny ani otaczających jej elementów typu kolektory egr itp.
zobacz przy zderzaku czy wszystko poskręcałeś :?


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » pt gru 04, 2015 10:25

na pewno nie jest ona od zderzaka - bo mam wkręcony komplet 7 śrub - a poza tym mają one zupełnie inny kształt niż ta na zdjęciu.



MARCIN38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2015 10:39

Demontaż turbiny

Post autor: MARCIN38 » pt gru 04, 2015 12:20

A co było problemem nie działającej turbiny?



Bogdan1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 15:05

Demontaż turbiny

Post autor: Bogdan1981 » pt gru 04, 2015 12:37

wstępnie wymieniłem wadliwy zawór n75, uszczelniłem ruchomy króciec przy pompie vacuum. Było lepiej ale to nie to. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania (MAP Sensor) i dopiero teraz czuć że pod maską jest 130 KM. Przedtem auto zamulało i nie było czuć tak przyspieszenia jak obecnie. Zmartwieniem jest ta felerna śruba którą na pewno skądś wykręciłem podczas demontażu turbiny - tylko nie pamiętam skąd - przy zderzaku mam komplet śrub przy EGR i turbinie torx nie występuje. Jestem dociekliwy dlatego szukam, nie chcę bagatelizować problemu - nie chcę aby coś odpadło przez moje niedopatrzenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości