Piszczenie w silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Niemy_Gda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn maja 10, 2010 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Piszczenie w silniku

Post autor: Niemy_Gda » sob lis 28, 2015 10:11

Witam, mam problem z moim Audi A6 C5, silnik 1.9 TDI AFN 110KM. Od wczoraj coś cały czas piszczy. Na zimnym jest cisza ale jak się nagrzeje to nie ustępuję. Nie ma różnicy czy jest również wciśnięte sprzęgło czy nie - po wciśnięciu jest troszkę inny dźwięk tego piszczenia. Poniżej filmik nagrany dzisiaj rano.. [youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Piszczenie w silniku

Post autor: italiano_83 » sob lis 28, 2015 13:58

Ściągnij pasek napędu osprzętu i sprawdź czy dźwięk umilknie, jeśli nie to masz do sprawdzenia też napęd rozrządu, pojękiwać może też uszczelniacz wału ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Piszczenie w silniku

Post autor: Sztomel » sob lis 28, 2015 21:18

albo wiatrak chłodnicy napędzany sprzęgłem wiskotycznym albo koło wolnobierzne alternatora - te elementy są najbardziej podejrzane. Oczywistym jest, że jak zedjmiesz pasek napędu tych podzespołów to to piskanie ustanie i wcale to nie oznacza, że pasek jest do wymiany. Może też to piskanie powodować rolk prowadząca tego paska. Niemniej jednak nie ustalisz tego do czasu aż nie zdemontujesz tego paska i nie sprawdzisz ręcznie (bez niego) co powoduje takie piskanie kręcąc każdym z napędzanych kół.


Obrazek

Niemy_Gda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn maja 10, 2010 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Piszczenie w silniku

Post autor: Niemy_Gda » pt gru 04, 2015 08:45

Temat rozwiązany - padł napinacz paska wielorowkowego (poszedł do góry) + pasek obciera o obudowę rozrządu.
Jutro wymieniam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 264 gości